Beantwoord

Fritz!Box router gebruiken (beperkingen eigen modem)

  • 12 February 2019
  • 1 reactie
  • 2307 Bekeken

Reputatie 1
Ik weet dat er al een algemene topic is over een eigen router maar ik ben toch benieuwd naar dit specifieke voorbeeld. Ik kom van XS4All af en die gebruiken de Fritz!Box routers. Deze heb ik altijd met veel plezier gebruikt en tevens hebben die tegenwoordig een Mesh netwerk met hun repeaters (dezelfde repeaters die T-Mobile aanraadt overigens). Dit zou ik graag behouden en dus ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om een Fritz!Box router te gebruiken.

Als ik het andere topic moet geloven gaat het vooral om VLAN ondersteuning en daarom kijk ik naar een Fritz!Box 7581 router. De vraag die ik nu heb ik of er andere mensen zijn die deze (of een andere Fritz!Box) router hebben? En zo ja, welke beperkingen brengt dat met zich mee? Van wat ik begrijp is telefonie niet mogelijk en biedt T-Mobile geen ondersteuning, maar zijn er buiten dat nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
icon

Beste antwoord door Brian 15 February 2019, 16:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hi @Deddiekoel, ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met het gebruik van een Fritzbox maar ik voorzie hier geen problemen in naast het feit dat je inderdaad VOIP niet meer kan gebruiken. Als je echt wil knutselen kan je eventueel de VLAN's zelf splitten en je eigen router achter ons modem zetten zodat je kan bellen via ons modem en de rest via de Fritzbox laat lopen. @Fer100 heeft hier een mooi topic over gemaakt.

Reageer