Beantwoord

Fritz repeater na installatie


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
Ik ben afgelopen vrijdag aangesloten, hele aardige monteur, was snel klaar omdat ik alles al klaar had liggen. Hij bood mij een fritz repeater aan, voor beter bereik. Helaas heb ik zijn aanbod niet aangenomen,, denkende dat ik dezelfde wifi bereik zou hebben als mijn vorige provider. helaas viel dat tegen.
Zou ik alsnog nog eentje kunnen krijgen?
icon

Beste antwoord door Piotr 13 March 2019, 14:41

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hi @cgok, goed om te horen dat het zo soepel ging met de monteur! Heeft de monteur geen Wifi test gedaan na het plaatsen van de modem? Als het Wifi bereik niet voldoende is dan kunnen ze er inderdaad voor kiezen om meteen een repeater te plaatsen. Ik zie dit niet terug in de aantekeningen van de monteur (maar dit kan met de manier van het afmelden van de opdracht te maken hebben). Welke snelheid haal je nu? En maak je gebruik van de 5 Ghz frequentie? Ik hoor het graag!
Hi Brian,

De monteur heeft een wifi test gedaan, begane grond. daar deed alles prima. Boven hoefde hij het van mij niet te testen, omdat ik boven , toen ik bij KPN zat, bekabeld internet had. Maar nu moet ik de modem plaatsen in de woonkamer vanwege de iptv kastje van T-mobile. Er gaat maar een utp kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer en 1 kabel naar boven. Als ik de modem in de meterkast hou, dan kan ik geen tv kijken in de woonkamer. maar wel internet boven. De utp kabel in de woonkamer gaat in een switch,vanwege meerdere apparatuur, en daar kan ik niet de iptv kastje op aansluiten, wat bij kpn wel kon. Als ik had geweten dat ik de iptv kastje niet op de switch kon aansluiten, dan had ik de monteur wel gevraagd om de repeater.
Mijn verzoek is om alsnog de repeater opgestuurd te krijgen.
Reputatie 7
Hey @cgok,

We helpen je graag aan een betere Wifi! Een losse repeater verzenden doen we niet, wanneer je Wifi problemen ervaart dan raad ik je dit topic eens door te nemen. Hier staan tal van tips waarmee je je Wifi signaal kunt verbeteren.Vooral het aanpassen van het kanaal kan al veel oplossen! Mocht je alsnog problemen ervaren dan kunnen we een monteur aansturen die je Wifi bereik gaat onderzoeken en indien nodig eventueel een repeater plaatst. Welke snelheden haal je momenteel boven? En heb je ook al gebruik proberen te maken van de 5Ghz frequentie?

Betreft de switch. Je kunt wel je TV Boxen op een switch aansluiten, dat werkt zonder problemen! Je kunt de switch aansluiten op LAN poort 3 of 4 van je modem. En vervolgens de TV Box(en) op de switch. Wil je een switch gebruiken om te internetten dan moet je 'm aansluiten op LAN poort 1 of 2.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo @cgok ,

Weet niet in hoe vere je kennis en vaardigheid gaat v.w.b. een kleine beetje huis en tuin ICT.
Er is een topic binnen T-Mobile Thuis die beschrijft hoe je via 1 UTP kabel op een betreffende plek zowel Internet als TV kunt krijgen.

Het is een topic die gaat over TV & Internet over 1 UTP kabel

Je kunt je router dan in de meterkast laten en dan m.b.v. twee managed switches internet en TV samenvoegen en daarna weer splitsen in de woonkamer.

Zou zeggen, lees het topic eens rustig door om te kijken of dat eventueel een oplossing voor je kan zijn.
Hey @cgok,

We helpen je graag aan een betere Wifi! Een losse repeater verzenden doen we niet, wanneer je Wifi problemen ervaart dan raad ik je dit topic eens door te nemen. Hier staan tal van tips waarmee je je Wifi signaal kunt verbeteren.Vooral het aanpassen van het kanaal kan al veel oplossen! Mocht je alsnog problemen ervaren dan kunnen we een monteur aansturen die je Wifi bereik gaat onderzoeken en indien nodig eventueel een repeater plaatst. Welke snelheden haal je momenteel boven? En heb je ook al gebruik proberen te maken van de 5Ghz frequentie?

Betreft de switch. Je kunt wel je TV Boxen op een switch aansluiten, dat werkt zonder problemen! Je kunt de switch aansluiten op LAN poort 3 of 4 van je modem. En vervolgens de TV Box(en) op de switch. Wil je een switch gebruiken om te internetten dan moet je 'm aansluiten op LAN poort 1 of 2.

Hi Piotr,

Ik maak gebruik van de 5 Ghz frequentie.
Woonkamer goed bereik, maar als ik boven ben, dan schakelt mijn telefoon over naar 4g wegens geen bereik. Ik koop wel een repeater om dit op te lossen.
Wat betreft de switch. ik heb een unmanaged switch van tp-link. Die is in de woonkamer. De modem van T-mobile is in de meterkast. Daar gaat maar 1 utp kabel naar de switch. Als ik de utp kabel in poort 1 of 2 zet, dan krijgt mijn apparatuur via de switch internetverkeer, maar de iptv box van T-mobile niet. Als ik de utp kabel in poort 3 of 4 inplug, dan heb ik wel beeld, maar krijgt mijn apparatuur geen internet.
Hallo @cgok ,

Weet niet in hoe vere je kennis en vaardigheid gaat v.w.b. een kleine beetje huis en tuin ICT.
Er is een topic binnen T-Mobile Thuis die beschrijft hoe je via 1 UTP kabel op een betreffende plek zowel Internet als TV kunt krijgen.

Het is een topic die gaat over TV & Internet over 1 UTP kabel
Je kunt je router dan in de meterkast laten en dan m.b.v. twee managed switches internet en TV samenvoegen en daarna weer splitsen in de woonkamer.

Zou zeggen, lees het topic eens rustig door om te kijken of dat eventueel een oplossing voor je kan zijn.

Hoi Pieter,

ik had deze topic al doorgenomen. Ik ga een tweede tp-link switch kopen. Beetje werk, maar denk dat het goed gaat komen.
Reputatie 7
Badge +3
@cgok

Even voor de duidelijkheid, het moeten wel managed switches zijn die je gaat gebruiken.
Het gaat er namelijk om dat je VLAN's kan samenvoegen en splitsen naar bepaalde switch-poorten.

Lees namelijk in je bericht dat je nu een unmanaged switch hebt, maar dat gaat niet werken als je er 1 managed switch bij gaat komen.
Hieronder om een idee te krijgen waar we naar toe willen.

@cgok

Even voor de duidelijkheid, het moeten wel managed switches zijn die je gaat gebruiken.
Het gaat er namelijk om dat je VLAN's kan samenvoegen en splitsen naar bepaalde switch-poorten.

Lees namelijk in je bericht dat je nu een unmanaged switch hebt, maar dat gaat niet werken als je er 1 managed switch bij gaat komen.
Hieronder om een idee te krijgen waar we naar toe willen.

  • ik heb deze : tp-link tl-sg108 v3 unmanaged switch
Reputatie 7
Badge +3
@cgok

Dat is dus een gewone (unmanaged) switch, maar je zou bij je router bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een TL-SG105E en in je huiskamer voor een TL-SG108E
De E erachter geeft in dit geval aan dat het hier om de managed versie gaat.

Degene die je nu hebt liggen kun je altijd nog inzetten als gewone switch op een uitgang van een managed switch.
Reputatie 7
Badge +4
ik kan me voorstellen dat het wat lastig is. je kan ze tegewoordig ook voorgeconfigureerd voor T Mobile krijgen.
Reputatie 7
Badge +3
@Hidden.nld

Leek op het eerste oog een leuke aanbieding ... en gaf ook een LIKE ... maar toch weer terug getrokken totdat ik even uitrekende wat het mijzelf zou kosten als ik het zelf zou doen met die Netgears ... toen werd het toch een ander verhaal.

@cgok

Ik laat het aan jou over of je ze daar eventueel aan wilt schaffen, maar neem maar van mij aan ... er zitten hier binnen TM voldoende mensen, waaronder ook hidden.nl die je graag opweg helpen.
@Hidden.nld

Leek op het eerste oog een leuke aanbieding ... en gaf ook een LIKE ... maar toch weer terug getrokken totdat ik even uitrekende wat het mijzelf zou kosten als ik het zelf zou doen met die Netgears ... toen werd het toch een ander verhaal.

@cgok

Ik laat het aan jou over of je ze daar eventueel aan wilt schaffen, maar neem maar van mij aan ... er zitten hier binnen TM voldoende mensen, waaronder ook hidden.nl die je graag opweg helpen.

Ik denk dat ik twee van die tp-links ga kopen en zelf ga proberen alles in te stellen.

Reageer