Beantwoord

Fritz WLAN repeater zonder switchen tussen wifi's

  • 25 March 2020
  • 3 reacties
  • 306 Bekeken

Goedemiddag, ik heb al enige tijd een Fritz WLAN repeater op de 1e verdieping hangen. De snelheid via deze repeater is top. Echter als ik boven ben moet ik altijd handmatig switchen naar de WiFi van de repeater en als ik beneden in de woonkamer ben dan moet ik weer handmatig overschakelen naar de WiFi van het modem dat in de meterkast hangt. Is er een oplossing waardoor je niet steeds handmatig hoeft te switchen?

Als jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag. Hopelijk weten jullie een oplossing hiervoor.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 25 March 2020, 23:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Liwwadder,

Het automatisch overschakelen tussen verschillende wifi-punten kan in pricipe alleen met een mesh wifi systeem. De Fritz repeater is daarvoor wel voorbereid, maar dit kan alleen in combinatie met een Fritz-box, niet met het T-mobile modem.

Als je de wifinaam en wachtwoord hetzelfde maakt van modem en repeater dan is uit en aanzetten van de wifi voldoende om te wisselen, maar het blijft handmatig.

Of je plaatst de wifi repeater centraal in huis (bedraad) waardoor je hem boven en beneden kan gebruiken. (Wifi van modem dan uitzetten)

Mvg. Marcel

Hallo Liwwadder,

Het automatisch overschakelen tussen verschillende wifi-punten kan in pricipe alleen met een mesh wifi systeem. De Fritz repeater is daarvoor wel voorbereid, maar dit kan alleen in combinatie met een Fritz-box, niet met het T-mobile modem.

Als je de wifinaam en wachtwoord hetzelfde maakt van modem en repeater dan is uit en aanzetten van de wifi voldoende om te wisselen, maar het blijft handmatig.

Of je plaatst de wifi repeater centraal in huis (bedraad) waardoor je hem boven en beneden kan gebruiken. (Wifi van modem dan uitzetten)

Mvg. Marcel

Dankjewel Marcel!

Heb je een advies voor een specifieke Fritzbox?

Reputatie 7
Badge +2

In dit geval is een fritzbox volgens mij geen optie, aangezien dit een modem-router is.

Met wifi mesh systeem bedoel ik bijvoorbeeld een TP-link Deco. Hier zijn vele typen van, ook van andere merken. Deze kunnen in principe achter het T-mobile router gehangen worden. (Let wel op de ip-ranges)

Reageer