Beantwoord

ftp open zetten op vigor 2132fvn

  • 13 April 2018
  • 3 reacties
  • 378 Bekeken

vraag 1 wie kan mij helpen een ftp los te zeten
van Nas want ik krijg hem los op vigo 2132fvn gaart om poort 21

vraag 2 wie kan mij uit legen hoe je Synology Router op vigo 2132fvn kan koppelen

u mag mij ook helpen op TeamViewer

help mij aub :?
icon

Beste antwoord door KeiichiroNL 13 April 2018, 16:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Hey Sander,

Dit is een kwestie van port-forwarding of DMZ instellen. Hierbij is het even de vraag hoe jou netwerk eruit ziet.

Welk apparaat regelt het netwerk? Is dit de Vigor, of is/wordt dit de Synology Router?
Als de Synology het hele netwerk gaat regelen, dan stel ik voor dat je in de Vigor de DMZ aan zet naar de router. Hiervoor moet je wel ofwel je Synology op een statisch ip zetten, ofwel "mac-binding" aanzetten in de Vigor naar de Synology toe.

Daarna kun je op 2 manieren te werk gaan.
Ofwel, zet je in de Synology router de DMZ functie aan naar de NAS toe, en laat je (als deze dit heeft) de firewall van de NAS alles afhandelen. Hierin dan de poort openzetten van FTP, en dan zou het moeten werken.

Indien de NAS geen firewall heeft, dan zou ik de Synology router het verkeer laten afhandelen. Dan moet je hierin de poorten open zetten naar de NAS toe.

In beide gevallen zul je ook de NAS op een statisch ip moeten zetten, of een DHCP reservering instellen voor de NAS.

Hopelijk kun je hier al iets verder mee, zo niet, dan horen we van je!
hoe moet ik die dmz open en wat moet ik daar neer zeten Synology Router regelt het netwerk gaan doen kunt u mij stap voor stap uit legen
zo dat ik dat snap
al was dank voor u tijd
ik hoor ga van u
Reputatie 2
Hallo Sander

Zie ook even de link naar de afbeelding

https://imgur.com/a/MPaNi

Bij de router is het ip boven de router, het statische IP adres wat de synology gebruikt om te communiceren met de Vigor.
Het onderste ip is het ip wat alle apparaten erachter gebruiken om te communiceren met de Synology (de gateway).

Hierin zie je hoe ik het netwerk zou opstellen met de ip adressen erbij.

De DMZ in de Draytek is in te stellen door in te loggen, en onder het NAT menu naar DMZ Host setup te gaan. Hier kun je dan voor WAN1 dmz op "Private IP" instellen. Daarna zet je hier het ip adres in van de synology (in mijn afbeelding op 192.168.0.1).

Vervolgens moet in de synology de poorten worden opgengezet naar de NAS, of (als de NAS een goede ingebouwde firewall heeft) de DMZ worden open gezet naar de NAS.

Aangezien ik niet weet hoe de software in elkaar zit van de Synology router, kan ik je lastig uitleg geven over hoe je de DMZ, Poorten of statisch ip hier moet instellen. Dit moet je zelf even bekijken in de handleiding van de synology.

Succes!

Reageer