Beantwoord

FTP verbinding met webserver maken

  • 26 June 2020
  • 8 reacties
  • 626 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb hier op het forum al aardig wat berichten gezien van mensen die problemen ervaren met FTP. Echter zie ik geen uitgeschreven oplossingen. Daarom deze volgende vraag.

Ik heb een VPS webserver bij TransIP, ook al mijn domeinnamen zijn daar ondergebracht. Verder heb ik qua FTP nooit problemen ervaren bij mijn vorige ISP Ziggo. Het werkte gewoon.

Nu probeer ik via mijn T-mobile abonnement verbinding te maken, wat op zich lukt. Echter kan ik bestanden en mappen niet zien en kan ik geen bestanden uploaden.

Iemand die dit probleem heeft ervaren en een oplossing heeft?

icon

Beste antwoord door Boberwt 29 June 2020, 19:59

Bekijk origineel

8 reacties

Dank jullie allemaal voor de tips en adviezen. Het blijkt een combinatie van factoren geweest te zijn. Ik maakte altijd gebruik van plain FTP, lekker onveilig, ik weet het. En ik denk dat T-Mobile inderdaad poort 21 dicht heeft staan zoals @Folkert opmerkte.

Ik heb zojuist poort 22 gebruikt met SFTP en dat werkte in eerste instantie ook niet. Na wat zoekwerk in Plesk kwam ik erachter dat je voor een FTP-user specifiek moet aangeven of deze via SSH verbinding mag maken ( Access to the server over SSH ). Hier heb ik aangegeven /bin/sh, opgeslagen, geprobeerd verbinding te maken en dat lukte! :)

Kortom een instelling in Plesk die niet goed stond en waarschijnlijk poort 21 die dicht zit. Dank jullie allen nogmaals voor de inzichten.

Reputatie 7
Badge +3

@Boberwt 

Ik ben zelf geen T-Mobile Thuis klant maar ik kan me voorstellen dat FTP (Poort 21) om veiligheid redenen geblokkeerd is. Zou je het eens met SFTP (Poort 22) kunnen proberen? Zo maar een idee om uit te proberen...

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Boberwt ,

Weet niet welk FTP programma je gebruikt, maar zelf gebruik ik hier zelf FilleZilla.

Ben even wat aan het rondneuzen geslagen en kwam deze info tegen, weet niet of je hier iets aan hebt.

Wat geeft je logfile weer, normal zou je zoiets moeten krijgen

Status:	TLS connection established.
Status: Logged in
Status: Retrieving directory listing of "/public_blablabla"...
Status: Directory listing of "/public_blablabla" successful

 

Reputatie 7

je moet ff switchen tussen active en pasive.

 

@Boberwt,

welk programma gebruik je om verbinding te maken?

Zelf gebruik ik FileZilla en na overstap van KPN naar T-Mobile geen problemen ondervonden met FTP en SFTP. Ik heb trouwens nimmer een poortnummer bij FTP en/of SFTP ingevuld.

 

Status:    Verbinden met ssh.strato.com...
Status:    Using username "domeinnaam.nl". 
Status:    Connected to ssh.rzone.de
Status:    Mappenlijst ophalen...
Status:    Listing directory /
Status:    Mappenlijst van "/" opmaken geslaagd

 

S6 

@Boberwt,

mooi te lezen dat het opgelost is.

Naast 3 SFTP sites en 21 FTP sites welke ik beheer kan ik je zeggen dat T-Mobile geen poort 21 dicht heeft staan hierop.

Kan wel zijn, en dat hoor ik vaker, dat T-Mobile geblocked wordt door een hosting bedrijf. Verneem ik vaker van klanten :(

Ben toch benieuwd, als je FileZilla zou wil testen of je dan ook problemen ondervind…?

Mvg Timo

Hoi @Timo78 , Ik heb met normale FTP (geen SFTP) geprobeerd verbinding te maken via Dreamweaver, Filezilla, Aptana Studio en RapidPHP. Met allen kreeg ik wel verbinding (mijn gegevens werden geaccepteerd), maar het blijft hangen bij het ontvangen van de directory listing.

Reputatie 7

Hi @Boberwt,

 

Ik zie hele mooie en handige tips! Laat je weten welk antwoord bij de oplossing bleek? Wellicht dat andere klanten (die stiekem meelezen!) hetzelfde probleem hebben en hier baat bij hebben!

Reageer