Beantwoord

Gasten netwerk aanleggen

• 20 februari 2018
  • 6 reacties
  • 1559 Bekeken

Goedemorgen T-mobile,

Ik zou graag een gasten netwerk aanleggen en daarnaast mijn eigen netwerk om de beveiliging te kunnen vergroten van het WiFi netwerk. Ik kan dan voor een ingewikkelde sleutel kiezen voor mijn eigen netwerk en een simpele voor de gasten. Daarnaast kan ik dan voorkomen dat gasten per ongeluk dingen op mijn netwerk doen die ik eigenlijk niet zou willen.

Hebben jullie hier een oplossing voor?

Alvast dank!
icon

Beste antwoord door bitbyter2k 20 februari 2018, 20:10

Hoi, ik heb deze wifi router als switch en wifi AP werken en dat werkt perfect. Op de Draytek alle wifi uit en klaar. Kabeltje tussen beiden en spelen maar.

Als je er niet uitkomt stuur maar een pb
Bekijk origineel

6 reacties

Externe router nemen !
bv een TP-Link AC-1750, hiermee is dit perfect mogelijk voor een klein prijsje...
Hey bitbyter2k,

Het aansluiten van een tweede router zie ik niet echt als een probleem maar hoe krijg ik mijn verkeer naar buiten? Ga ik mijn tweede router dan in de DMZ van de t-mobile router zetten en als DNS de router van t-mobile? Verder heb je twee aparte subnetten nodig om een goede scheiding te realiseren. DHCP zou ik ook moeten uitschakelen op het t-mobile router. Nu zou ik dat kunnen oplossen door een DHCP range van 1 te zetten in het t-mobile router maar voelt toch een klein beetje houtje - toutje.

Hoe heb jij dat opgelost? Hoor het graag!
Hoi, ik heb deze wifi router als switch en wifi AP werken en dat werkt perfect. Op de Draytek alle wifi uit en klaar. Kabeltje tussen beiden en spelen maar.

Als je er niet uitkomt stuur maar een pb
Reputatie 7
Badge +10
security through obscurity, dat is niet nodig.
Je kan er beter van uit gaan dat WiFi en Android onveilig zijn.
Ik gebruik zelf de Netgear Nighthawk R7000 en heb 4 netwerken privé 2.4 en 5.0 en gasten netwerk 2.4 en 5.0 en WiFi uit gezet op de modem
Reputatie 7
Badge +6
Hoi acdevries300,

Welkom op de Community, dat als eerste! Ik zie dat er al lekker meegedacht wordt. 😃 Voor een simpel gastennetwerkje hoef je geen externe apparatuur aan te schaffen, je kunt dit gewoon zelf instellen op ons modem. Je kunt het een ludieke naam geven (bijvoorbeeld de naam van je gast!) en een persoonlijk wachtwoord (naam van zijn/haar huisdier). Je kunt minstens vier wifi netwerken opzetten op deze manier! Volgens mij kun je ook bepaalde rechten geven/ontnemen per Wifi-netwerk.

Reageer