Beantwoord

Gebruik switch LAN poort 3/4 voor Xbox

  • 16 February 2019
  • 7 reacties
  • 354 Bekeken

is het mogelijk om het signaal vanuit LAN poort 3 of 4 (Draytek Vigor) welke voor tv gebruikt wordt via een switch te verdelen? Ik wil deze namelijk gebruiken voor de Xbox one en de tv. Ik krijg dit nu niet werkend namelijk.
icon

Beste antwoord door MelisaTMT 20 February 2019, 11:26

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
nee je zult echt een netwerk switch moeten halen als je meer bekabeld wil aansluiten
ok maar het signaal uit lan poort 3 of 4 naar een switch toe werkt dan dus ook niet?
Reputatie 7
nee je moet de switch plaatsen op lan 1 of 2
Ja ok maar dan krijg ik geen werkend signaal naar de tv box
Reputatie 7
ah op die manier. je xbox moet op lan 1 en je tv op lan 3.
hiervoor kan je het beste 2 kabels gebruiken.
lukt dat niet dan zou je een utp optimizer kunnen gebruiken dan maak je van 1 utp kabel 2x 100mbit kabel.
wil je een hogere snelheid dan kan je 2 managed switches halen en deze so configureren zodat het tv en internet signaal over 1 kabel kunnen,
Ok ga ik dat eens bekijken. Dank je voor de goede uitleg
Reputatie 4
Hi @jwrijswijk,

Wat een goede vraag! Ondanks dat @Hidden.nld jou al uitstekend van een antwoord heeft voorzien, geef ik je graag zelf ook nog wat meer tekst en uitleg. Op ons modem heb je totaal vier LAN poorten. LAN 1 en 2 kun je enkel gebruiken voor bekabeld internet naar bijvoorbeeld een laptop, of Xbox. LAN 3 en 4 zijn enkel om de TV Boxen mee aan te sluiten. Je zou natuurlijk altijd een switch aan kunnen schaffen, maar wellicht heb je er dan meer dan één nodig.

Je geeft aan dat je hem nodig hebt voor je Xbox en je tv. De switch voor de Xbox moet dan natuurlijk aangesloten worden op LAN 1 of LAN 2, omdat je hier internet voor nodig hebt. Je geeft ook aan dat je een switch voor de tv wilt gebruiken. Nu ligt het er een beetje aan of je hiervoor dezelfde switch kunt gebruiken. Heb je bijvoorbeeld een smart tv waarop je gebruikt wilt kunnen maken van internet? Dan kun je hiervoor dezelfde switch gebruiken. Wil je de switch gebruiken voor de TV Box, dan moet deze aangesloten worden op LAN 3 of 4, en dan kun je niet dezelfde switch gebruiken.

Op het moment dat je meer dan twee TV Boxen bij ons hebt, krijg je automatisch een switch voor de derde en eventueel vierde TV Box toegestuurd. Ik hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen, @jwrijswijk! Laat het vooral weten als je nog meer vragen hebt, dan staan we op onze Community natuurlijk altijd voor je klaar! 😄

Reageer