Beantwoord

Geen diensten op vezel

  • 19 December 2020
  • 11 reacties
  • 338 Bekeken

Afgelopen maandag heb ik bij de klantenservice gemeld dat er geen licht meer door de vezel komt. Oftewel, er moet een ticket gemaakt worden vanuit de backoffice richting KPN netwerks NL.

 

Ik heb sindsdien vinger aan de pols gehouden en iedere dag om een status update gevraagd. Tot op heden krijg ik steeds het antwoord; ‘de backoffice moet de ticket nog doorzetten’.


Hoeveel moeite is het om een ticket door te zetten? Ik heb nu sinds maandag geen diensten, niet door mijn toedoen maar het lijkt alsof t-mobile er geen gehoor aan wil geven.
 

Wat zijn de gemiddelde tijden voor het doorzetten van een ticket naar in dit geval KPN en hoe kan het dat je na 5 dagen nog steeds het gevoel hebt dat t-mobile niets voor je wil doen?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 7 January 2021, 09:40

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7

Hoi @PothofR,

 

Ik zie dat de opdracht uitstaat bij onze technische dienst. Ik kan je geruststellen, ook wij willen jou graag zo snel mogelijk weer online hebben. Dit soort issues, waarbij je helemaal geen diensten hebt, pakken we met voorrang op. Ik zal deze taak in de gaten houden. Zodra we meer weten, zul je op de hoogte gesteld worden. Ik verwacht dat we een monteur van Guidion hiervoor nodig hebben om de verbinding na te lopen (en op te lossen!). 

Hi Sander, dat zou fijn zijn. Je antwoord sluit wel aan bij dat geen je collega’s van de telefonische helpdesk hebben medegedeeld. Je hoeft niet te bellen, wij bellen jou. Na 5 dagen wachten ben ik daar het geloof een beetje kwijt. In het weekend wordt niet gewerkt, volgende weken met kerstreces. Ik vrees dat het dit jaar niet meer opgelost wordt.. tenzij.. prioriteit.

 

Ik zal dit bericht in de gaten houden.

Hi @Sander, we zijn inmiddels een week verder (na telefonisch melden) en er is nog steeds geen voortgang. Het ligt kennelijk nog steeds bij de backoffice waar het heel druk is, zo druk dat de melding niet doorgezet kan worden naar KPN om weer licht op de vezel te krijgen.

Hoelang mag dit duren of moet ik jullie in gebreken gaan stellen en de diensten opzeggen?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @PothofR,

 

Excuus dat wij het probleem niet eerder kunnen oplossen. Wij zitten momenteel in een erg drukke periode. Ik had gehoopt dat de monteur eerder langs kon komen, maar aangezien ik op dit moment geen andere optie kan aanbieden, neem ik aanstaande zondag via een privébericht met je contact op om je van een nieuwe vouchercode te voorzien. Ik weet zeker dat de monteur een hoop voor je kan betekenen zodra de monteur langs kan komen!

Beste @Sander en @Cal, na lang moeten wachten is eindelijk een monteur langs geweest, die helaas na 5 minuten weer weg kon omdat hij tot dezelfde conclusie kwam als ik. Dit ligt niet in de woning maar bij de centrale. De melding zou ter plekke zijn doorgezet door Guidion naar KPN Netwerks NL (voorheen Reggefiber).

 

Ik zou misschien dezelfde dag nog gebeld worden anders vandaag. Aangezien ik nog niets gehoord had van KPN heb ik even met ze gebeld. Wat denk je? Ze hebben nog helemaal geen melding gehad van jullie (T-Mobile) of Guidion voor ons adres.

 

Waarom doen jullie niet wat jullie zeggen. Ik zit nu meer dan drie weken zonder diensten en het lijkt alsof jullie het probleem niet willen of kunnen aanpakken. Graag een fatsoenlijk antwoord en een oplostijd waar aangehouden wordt. Geen smoes dat het niet meer bij jullie ligt, jullie zijn de dienstverlener naar mij als klant. Ik zie bij geen goed antwoord mij genoodzaakt jullie in gebreken te stellen en het contract te laten verscheuren.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @PothofR, wederom wil ik onze diepe excuses benadrukken dat dit al zo lang voortdraaft, dit is zeker niet wat wij voor ogen hebben. Ik kan je verzekeren dat ik dagelijks KPN om een statusupdate vraag, en dat ik zeker op 31 december hen op de hoogte heb gesteld van jouw situatie. Omdat ik aanvoel dat er enig wantrouwen is ontstaan, stuur ik je graag een deel van onze ticket richting KPN toe. Aangezien hier gevoelige informatie in staat, deel ik de screenshot met je via een privébericht.

Je hebt helemaal gelijk dat dit te lang duurt, maar weet dat wij er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer van internet te voorzien. Dat is immers ons primaire doel!

Hi @Cal ik heb je geantwoord in het privebericht. Helaas heb ik vandaag weer van KPN Netwerks NL te horen gekregen dat zij geen ticket van T-Mobile hebben ontvangen voor mijn adres. 

Overigens bevestigd jullie eigen telefonische helpdesk net dat er iets niet goed is gegaan met het doorzetten van het ticket. Wat en wie moet ik nu geloven?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @PothofR, zojuist heb ik op jouw privébericht geantwoord én heb ik de email aan je verstuurd. Ik blijf bovenop jouw zaak zitten!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @PothofR, ik ben blij dat je inmiddels volledig van ons internet gebruik kan maken. Sorry dat het niet eerder verholpen kon worden. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen, geef het gerust aan. Wij gaan er alles aan doen om er, vanaf nu, een mooi en zorgeloos 2021 van te maken!

@Cal dank voor je bericht. Gelukkig was het probleem door KPN snel opgelost. Zoals eerder vermeld (toen nog een vermoeden), bleek iemand de patch in de centrale er uit gehaald te hebben. Wellicht een onderzoek waard hoe het kan dat er ‘zomaar’ patches uit patchkasten gehaald wordt. 

Reputatie 7

@PothofR 95% van de storingen is man made. Denk dat iemand per ongeluk een mutatie verkeerd heeft uitgevoerd (met een graafmachine door een kabel heen graven is ook een man made storing 😉)

Reageer