Beantwoord

Geen externe toegang Synology NAS met DrayTek Vigor2132F

  • 16 May 2019
  • 7 reacties
  • 1329 Bekeken

Hallo T-Mobile,

Sinds kort maak ik gebruik van een Synology DS218 NAS. Via het lokale netwerk kan ik daar bij en dat is heel mooi. Ik zou graag ook vanaf een externe locatie toegang krijgen tot mijn NAS. Ik ben al een goede anderhalve dag aan het stoeien en resetten geweest, maar vooralsnog zonder resultaat. En voordat ik de handdoek definitief in de ring gooi (of iemand ervoor betaal om het op te zetten) doe ik nog eenmaal een beroep op dit forum.

Ik heb de instructies en oplossingen in de volgende topics, helaas zonder succes, reeds toegepast:
Ik heb mijn NAS een static IP gegeven via bind IP to MAC (192.168.1.100).

DMZ host:



Port redirection:


Open ports:




Ik probeer over 4G zowel via DDNS als via mijn IP-adres mijn NAS te benaderen, maar daarbij krijg ik dezelfde melding: 'This site can't be reached. xxx took too long to respond'. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Michel
icon

Beste antwoord door Pieter_B 16 May 2019, 16:00

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @Michel uit Amsterdam

Zelf gebruik ik soms Quickconnect methode, en daarbij heb ik nooit poorten open moeten zetten op de Draytek.

Maar er zijn inderdaad nog een aantal opties om toegang te krijgen tot je NAS.

Weet niet of dit YT filmpje Synology NAS Remote Access Using QuickConnect, EZ Internet or Port Forwarding je verder kan helpen.




Mijn advies is QuickConnect ... werkt bij mij out of the box ook met de nieuwe Zyxel router
Hi Pieter,

Dank je voor jouw reactie. Ik gebruik ook QuickConnect en dat gaat vaak goed... maar niet altijd. Via Quickconnect heb je toegang tot je NAS via de servers van Synology en die zijn niet altijd even stabiel. Zo heeft mijn Quickconnect gisteren laat op de avond een goed half uur helemaal niet gewerkt. En daar wil ik eigenlijk vanaf.

Ik heb de stappen gevolgd uit de YouTube-tutorial (en basically alle andere tutorials for dummies die ik heb kunnen vinden), en daarom ben ik lichtelijk gefrustreerd over het eindresultaat. Ik snap niet zo goed wat ik verkeerd doe.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo @Michel uit Amsterdam

Ok, wat mij gelijk opvalt is dat je eigenlijk drie methodes gelijktijdig gebruikt om bij je NAS te komen.

DMZ & Portforwarding & Portrigger
Daar gaat het al fout, het is namelijk DMZ OF Portforwarding OF Portrigger.

DMZ mode (alleen!)
DMZ brengt in wezen je NAS direct zonder firewall naar buiten, maar alle verkeer onbeveiligd naar je NAS.
De NAS is dan bereikbaar op je WAN_IP:5000, want je Synology server luistert op poort 5000.

Port forwarding / redirection mode (alleen!)
Zoals je het hebt ingevuld in je screenshot zou voldoende moeten zijn.

Open ports (alleen!)
Je geeft de details van de DSM en die staan zo te zien goed, alleen het protocol zou TCP alleen kunnen zijn.
Je DSM is dan in dit geval ook weer bereikbaar onder WAN_IP:5000.

Zie nog een aantal entries staan, werken die via afzonderlijke poorten?

Belangrijkste is, kies 1 type voor het maken van contact met je NAS.

Mijn voorkeur gaat meestal uit naar port forwarding / redirection.

Wat is mijn extern IP adres: https://www.iplocation.net/find-ip-address
Oke, goede tip. Ik heb de verschillende methodes een voor een toegevoegd (toen de vorige niet bleek te werken).

Ja, de overige entries onder open ports werken inderdaad via afzonderlijke poorten. Ik heb DMZ mode en open ports nu uitgeschakeld. Ik reboot straks mijn NAS en dan check ik morgen vanaf een externe locatie of ik bij mijn NAS kom. Bedankt voor je hulp zover!
Helaas geen succes. Ik geef het op. QuickConnect it is.
Reputatie 7
Badge +3
@Michel uit Amsterdam

Had je al eens een factory reset gedaan op de Draytek, om te voorkomen dat er toch nog iets verkeerd staat?

Heb jaren de Draytek gehad, maar onlangs voor wat testen voor TM de Zyxel aangesloten.
Hierdoor moest ik de Draytek terug sturen, dus jammer dat ik hem nu hier even niet meer bij de hand heb om je er doorheen te krijgen.

Kan mij bijna niet voorstellen dat het niet werkt.
Werk hier zelf al tijden met NAT over NAT met multiple portforwarding regels om naar buiten / binnen te komen, maar tot nu toe altijd gelukt op welke poort dan ook op welk TM modem dan ook .. heb ze allemaal gehad😁

Heb je een PM gestuurd.
Reputatie 3
Heb je niet toevallig in het kader van het beveiligingsadvies dat de Synology security advisor je heeft gegeven in de Synology je http of https poort-nummers veranderd?

Ik heb dat bijvoorbeeld wel gedaan. verder is het ook van belang waar jouw Synology zijn DNS informatie vandaan haalt.

Welke DNS server gebruik je op jouw Synology en wijken die af van de nummers die je in het modem gebruikt?

En het kan helaas wel kloppen dat je al je netwerk apparatuur en de Synology moet resetten. Voor de Synology kun je dat gelukkig doen met enkel de netwerk erbindingen (als ik het goed heb)

Maar begin met de DNS. Stel de servers in die je wilt gebruiken op de Draytek en gebruik het lokale ip adres vna de draytek op de Synology. Als het werkt kun je een alternatieve DNS server invullen op je synology als je dat wilt. Maar enkel als secondaire DNS server.

Begin ook zonder VPN verbinding ingeschakeld op je Synology. Als het werkt ga je stap voor stap verder en kaun je dat ook inschakelen.

Neem de Draytek als Primary Gateway. En check je http/https poort nummers! Oh ja, en het gedoe met de firewall... Kijk in jouw synology hoe dat staat. Neem om te beginnen de Standaard settings.( En denk goed na als je die wilt veranderen in de toekomst. ....)

Reageer