Beantwoord

geen geldig ip adres

  • 22 January 2020
  • 17 reacties
  • 2259 Bekeken

  • Doet lekker mee
  • 5 reacties

Sinds een week heb ik t-mobile thuis. Wifi installeren op tablet en telefoon was geen probleem, echter op de laptop lukt het niet. Krijg de melding dat er geen geldig ip adres is, wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 January 2020, 23:34

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hey @EJ-B 

Dit is mogelijk de snelste manier om het  "Wifi heeft geen geldig ip-adres"-probleem op te lossen door het uitvoeren van commando's in de opdrachtprompt. Open eerst de opdrachtprompt door "command prompt" te typen in het Zoekvak en klik rechts op "Opdrachtprompt". Selecteer vervolgens "Uitvoeren als administrator".

In de Opdrachtprompt typ je "ipconfig /release"en druk je op Enter. Vergeet de spatie tussen "ipconfig" en "/release" niet.

Doe nu hetzelfde maar met het het "ipconfig /renew" commando. Vergeet ook hier de spatie niet! Druk op Enter.

Ben je klaar? Typ dan "exit" en probeer je computer opnieuw op te starten om te kijken of het probleem werd opgelost.

Kijk hier voor meer informatie.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @EJ-B,

 

Welkom op de Community, goed dat je je vraag hier stelt! :smile: Heeft de gouden tip van @Waqqas geholpen? zo niet, dan schieten we je te hulp om een andere oplossing te zoeken. Die zijn er namelijk altijd. :wink:

Heeft helaas niet geholpen. Wi-Fi heeft nog steeds geen geldige Wi-Fi configuratie 

@EJ-B

Zou je dan het volgende willen doen op de betreffende pc / laptop.

Via command prompt (cmd) uitvoeren als Administrator:

ipconfig /release (en dan Enter toets)
ipconfig /renew (en dan Enter toets)
ipconfig /flushdns (en dan Enter toets)
ipconfig /registerdns (en dan Enter toets)

Hierna je systeem opnieuw opstarten en dan graag je bevindingen delen.

Reputatie 7
Badge +3

@EJ-B Voor de zekerheid: heb je de instellingen voor IP adres etc. op automatisch staan?

Thnx voor de hulp!

 

Instellingen voor IP-adres gecheckt via netwerkcentum en staan op automatisch.

1e keer command prompt kon ik de 4 stappen uitvoeren en opnieuw opgestart, zonder resultaat. Wel verbonden met het netwerk maar een beperkte internettoegang, nog steeds geen geldige ip configuratie. 

Daarna nog een keer geprobeerd, krijg nu in opdrachtprompt de volgende 2 meldingen:

1. No operation can be performed on LAN-verbindingen *1 while it has its media disconnected

2. An error occured while releasing interface wi-fi : er is nog geen adres verbonden met het eindpunt van het netwerk

@EJ-B,

 

laatste wat ik zo nog kan bedenken is het volgende:


Via command prompt (cmd) uitvoeren als Administrator:

  • netsh winsock reset (en dan Enter toets)
  • netsh int ip reset (en dan Enter toets)
  • ipconfig /release (en dan Enter toets)
  • ipconfig /renew (en dan Enter toets)
  • ipconfig /flushdns (en dan Enter toets)

Hierna je systeem opnieuw opstarten en dan graag weer je bevindingen delen.

Mocht bovenstaande niet werken dan moeten we er specifieker induiken.

S6

@Timo78 

 

Geen veranderingen tot nu toe.

Na ipconfig /renew krijg ik de volgende meldingen:

1.  no operation can be performed on LAN-verbinding *1 while it has its media disconnected 

2. An error occured while renewing interface Wi-fi: unable to contact your DHCP server. Request has timed out

 

Zijn er specifieker meldingen tussen stappen 1 en 5 waar ik op moet letten of wat bijzonder is?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @EJ-B,

 

Wat jammer dat de adviezen nog niet geholpen hebben, we komen er vast uit! Wat voor laptop heb je? Het is natuurlijk wel apart dat je mobiele telefoon en tablet wel gewoon verbinding maken en een werkende IP toegewezen krijgen. Kun je proberen je Wifi-adapter op de laptop uit te zetten en dan weer aan?

@Jason 

 

Heb een HP 250 G3, gekocht op 30-09-2015. Sinds gister ook ineens heel erg traag met opstarten....:thinking:

Wifi-adapter uit en weer aan heeft ook geen succes 

@Timo78

 

2. An error occured while renewing interface Wi-fi: unable to contact your DHCP server. Request has timed out

@EJ-B,

zou je eens naar Start → Uitvoeren willen gaan en daar “services.msc” willen typen. Dan krijg je een nieuw scherm en dan zoeken naar DHCP Client.

 

Als alles goed staat dan zou het bij jouw als onderstaande moeten uitzien:

 

Dit kun je niet via het netwerkcentrum bekijken.
 

Maak je ook gebruik van Internet Security, Anti-virus oid en welke Windows gebruik je?

@EJ-B,

 

zou je na bovenstaande geprobeerd te hebben je laptop eens via LAN willen aansluiten? Ben ik benieuwd of je dan ook problemen hebt.

Vergeet ook niet, indien nog niet gebeurd, je stuurprogramma voor de Wi-Fi adapter bij te werken naar de laatste versie.

Sorry dat er even wat dingen getest moeten worden, maar wat zo lees is het geen T-Mobile gerelateerd probleem maar echt van je laptop. Uiteraard blijven we doorgaan totdat het bij je werkt…

 

De melding: no operation can be performed on LAN-verbinding *1 while it has its media disconnected komt omdat je tijdens het uitvoeren geen LAN (RJ-45) aansluiting had. Niet zo spannend voor nu nog.

@Timo78 

 

DHCP instellingen zijn hetzelfde als in de print screen, goed dus

Heb daarnaast Windows 8.1 en AVG virusscanner . Wifi-adapter is up to date en via LAN geen enkel probleem met internet 

Ben blij met alle hulp:innocent:  thnx! Alleen wel vreemd dat ik nooit problemen heb gehad, maar sinds de overstap ineens wel

@Timo78

 

DHCP instellingen zijn hetzelfde als in de print screen, goed dus

Heb daarnaast Windows 8.1 en AVG virusscanner . Wifi-adapter is up to date en via LAN geen enkel probleem met internet 

Ben blij met alle hulp:innocent:  thnx! Alleen wel vreemd dat ik nooit problemen heb gehad, maar sinds de overstap ineens wel

DHCP - kunnen we voor nu uitsluiten dus.

Heb je toevallig een eigen DNS ingesteld op de Wi-Fi adapter van bijv. OpenDNS oid? Zoja, zet de DNS configuratie voor IPv4 en IPv6 op automatisch eerst.

Zou je AVG willen uitschakelen, en de Windhoos firewall ook en dan bekabeld (LAN) aangesloten met Wi-Fi aan nogmaals dit willen doen:
 

Via command prompt (cmd) uitvoeren als Administrator:

  • netsh winsock reset (en dan Enter toets)
  • netsh int ip reset (en dan Enter toets)
  • ipconfig /release (en dan Enter toets)
  • ipconfig /renew (en dan Enter toets)
  • ipconfig /flushdns (en dan Enter toets)

Hierna je systeem opnieuw opstarten en dan graag weer je bevindingen delen.

Als het goed is ben je dan ook je melding kwijt mbt: no operation can be performed on LAN-verbinding *1 while it has its media disconnected

Stel je wilt legaal updaten naar Windows10, stuur me dan een PM. Geef ik je een legale link van Microsoft zodat je alsnog gratis hiervan gebruik kan maken.

Idd vreemd, helemaal mee eens. Laatste optie is als bovenstaande niet werkt om je laptop bekabeld aangesloten te houden, vervolgens je Wi-Fi adapter te verwijderen en daarna opnieuw opstarten en je (thuis)netwerk opnieuw in te stellen.

Ik ben met @EJ-B  via de PM aan het communiceren, kunnen we iets makkelijker indien benodigd gevoeligere informatie delen. Zodra de oplossing gevonden is dan plaatsen we deze uiteraard hier.

Mvg Timo
 

Ik weet niet of er een oplossing gevonden is, maar na het installeren van een wifi versterker had ik hetzelfde probleem. Wat ik heb gedaan, is de laptop aansluiten op het wifi modem met de internetkabel. Daarna pas de volgende stappen uitgevoerd: 

Open eerst de opdrachtprompt door "command prompt" te typen in het Zoekvak en klik rechts op "Opdrachtprompt". Selecteer vervolgens "Uitvoeren als administrator".

In de Opdrachtprompt typ je "ipconfig /release"en druk je op Enter. Vergeet de spatie tussen "ipconfig" en "/release" niet.

Doe nu hetzelfde maar met het het "ipconfig /renew" commando. Vergeet ook hier de spatie niet! Druk op Enter.

Ben je klaar? Typ dan "exit" en probeer je computer opnieuw op te starten om te kijken of het probleem werd opgelost.

 

Vervolgens mijn laptop opnieuw opgestart, aanmelden bij het wifi netwerk en de kabel weer uit de laptop. Toen ik de stappen uitvoerde zonder de internetkabel, kreeg ik precies dezelfde foutmeldingen als hierboven. 

 

@faylamine,

ik ben via PM met TS bezig om te proberen het probleem op te lossen.

Zodra we de oplossing hebben plaatsten we de gedane stappen hier. Anders komen er zoveel berichten dat men door de bomen het bos niet meer ziet, in dit geval een IP-adres :D

 

 

Reageer