Beantwoord

geen internet cat7a sftp kabel


Hallo,

ik heb zojuist een nieuwe kabel aangelegd een cat 7a sftp maar ik krijg geen verbinding, modem lijkt hem wel te herkennen want hij geen 100mb in de wan aan, wat volgens mij 1000mb zou moeten zijn. 
 

wat doe ik fout? 
moet er een instelling veranderd worden op de converter of router?

ik hoop op spoedig antwoord :-)

alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 May 2020, 09:52

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7

Hi @Patrickhazewindus, met een vat 7 zou de verbinding zeker 1000 Mbit/s moeten zijn. Maak je toevallig gebruik van een Huawei of Draytek modem? Hierbij zijn poort 3 en 4 gereserveerd voor TV en dit is een 100 Mbit/s verbinding. Met poort 1 of 2 zou je wel de juiste snelheid moeten halen! :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +15

@Patrickhazewindus 

De fout kan ook in de kabel zitten Indien de connectors eraf zijn geweest. Controleer de volgorde van de draden.

Reputatie 7
Badge +3

Voor 10 euro koop je een universele netwerk kabel tester:

https://www.netwerkkabel.eu/nl/netwerk-kabeltester-rj11-rj12-rj45.html

En dan kan het nog niet goed zijn, ik heb die tester, 100% groen en toch maar 100Mb ipv 1000 door de kabel, connectoren vervangen en ja hoor, 1000 er door.

Ding test alleen of er verbinding is, niet of die goed is.

Bedankt voor de antwoorden. Alles werkt, echter bij het testen is hij met de kabel verrassend laag en onstabiel hoe komt dat? Ik snap dat testen een moment opname is maar als hij 9 van de 10x niet boven de 50mb komt (abbo 500mb) dat ga ik toch twijfelen of er iets niet buiten de deur aan de hand is of met het modem.

Alvast bedankt!

Hi @Patrickhazewindus, met een vat 7 zou de verbinding zeker 1000 Mbit/s moeten zijn. Maak je toevallig gebruik van een Huawei of Draytek modem? Hierbij zijn poort 3 en 4 gereserveerd voor TV en dit is een 100 Mbit/s verbinding. Met poort 1 of 2 zou je wel de juiste snelheid moeten halen! :slight_smile:

Goeie tip!

ik heb een ZyXEL modem met een converter er tussen.

Reputatie 7
Badge +15

Een zyxel heeft internet voor alle 4 de poorten dus 1000 Mbit op elke poort, IPTV ook op alle 4 de poorten dus any port any service.

Een zyxel heeft internet voor alle 4 de poorten dus 1000 Mbit op elke poort, IPTV ook op alle 4 de poorten dus any port any service.

De vraag blijft dan, hoe komt het dat ik niet een hoge snelheid krijg via de kabel? 
via een PlayStation zou je toch ook een goede snelheid moeten krijgen?

Reputatie 7
Badge +15

@Patrickhazewindus

Heb je de bovenstaande tips over je CAT7 kabel bekeken? 

Je kunt in de modem interface bij systeeminformatie zien welke snelheid de poort door de kabel stuurt.

@Patrickhazewindus

Heb je de bovenstaande tips over je CAT7 kabel bekeken? 

Je kunt in de modem interface bij systeeminformatie zien welke snelheid de poort door de kabel stuurt.

Die poort heeft netjes 1000mb.

Reputatie 7
Badge +15

@Patrickhazewindus 

Is de PS4 dan niet geschikt voor Gigabit snelheden? Loopt de kabel direct naar de aPS4?

@Patrickhazewindus

Is de PS4 dan niet geschikt voor Gigabit snelheden? Loopt de kabel direct naar de aPS4?

Daar heb ik ook me twijfels over. Ik heb een ps4slim en kabel is direct vanaf de router verbonden.

Reputatie 7
Badge +15

@Patrickhazewindus

Er is wel een Gigabit poort aanwezig.

PS4 Slim – 2x USB 3.1, 1x Gigabit Ethernet, 1x PS Camera, HDMI 1.4

Bron

 

Even als test, is het mogelijk om de PlayStation bij de modem aansluiten met een CAT6? Mocht je nog steeds 100 Mbit zijn dan kan het een instelling in de PlayStation zijn.

@Patrickhazewindus

Er is wel een Gigabit poort aanwezig.

PS4 Slim – 2x USB 3.1, 1x Gigabit Ethernet, 1x PS Camera, HDMI 1.4

Bron

 

Even als test, is het mogelijk om de PlayStation bij de modem aansluiten met een CAT6? Mocht je nog steeds 100 Mbit zijn dan kan het een instelling in de PlayStation zijn.

Met een cat6 geeft het de zelfde resultaat. 
tevens heb ik in de router static IP-adres gegeven van de PlayStation, portforwarding ingesteld. 

Na een paar x testen heb ik af en toe meer dan 200 download. Misschien moet ik maar accepteren dat een constante snelle verbinding niet mogelijk is.

mocht je nog tips hebben wat ik kan instellen in de PlayStation als op de router dan hoor ik dat graag.

alvast bedankt! 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Patrickhazewindus 

Wat je snelheid misschien nog wat hoger kan maken :

Ga in de hoofdmenu van de PlayStation naar settings, network, set up a internet connection, Use a LAN cable, Custom, Automatic, do not specify, manual, voer bij primaire DNS in 8.8.8.8 en secundaire 8.8.4.4

Klik next, selecteer automatisch en dan do not use.

 

https://www.google.com/amp/s/nl.m.wikihow.com/De-downloadsnelheid-van-een-PlayStation-4-verhogen%3famp=1

 

 

@Patrickhazewindus

Wat je snelheid misschien nog wat hoger kan maken :

Ga in de hoofdmenu van de PlayStation naar settings, network, set up a internet connection, Use a LAN cable, Custom, Automatic, do not specify, manual, voer bij primaire DNS in 8.8.8.8 en secundaire 8.8.4.4

Klik next, selecteer automatisch en dan do not use.

 

https://www.google.com/amp/s/nl.m.wikihow.com/De-downloadsnelheid-van-een-PlayStation-4-verhogen%3famp=1

 

 

Bedankt! Ga ik vanmiddag ff proberen👍🏻

Reputatie 7
Badge +15

We horen het graag wat het doet met je snelheid 😀

We horen het graag wat het doet met je snelheid 😀

Voor de aanpassing had ik verrassend 400 download. Toch de aanpassing doorgevoerd en ook toen rond de 400 dus laten we hopen dat hij stabiel blijft... 

nogmaals bedankt voor de support👍🏻

Reageer