Beantwoord

Geen internet (glasvezel) Vught

  • 8 January 2021
  • 15 reacties
  • 495 Bekeken

Reputatie 2

Sinds gisteren heb ik geen internet meer. Ik woon in Vught. Super natuurlijk, als je vanuit huis moeten werken, en een kind wat online les heeft. Meerdere malen met klantenservice gesproken, en die wilden eerst een monteur sturen maar zeggen nu dat het een algemeen probleem is in Vught en omstreken - maar ik zie hier niets van terug in de community?

icon

Beste antwoord door Brian 12 January 2021, 15:56

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2

Nog steeds geen internet in Vught. (dag 3) Volgens T-Mobile is er het een glasvezel probleem in Vught, Tilburg en Goirle. Het verbaast me enorm dat ik hier niemand anders over hoor, niet in deze forums, noch op andere sites die storingen melden. Of is er hier iemand anders die hetzelfde probleem heeft?

Reputatie 2

@Demi  ik zie dat je anderen wel antwoord geeft - zou je mij ook kunnen vertellen wat de storing op 5262 is en hoe lang dit nog gaat duren?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @taliasuske Welkom op de Community! Weet dat de topics beantwoord worden op volgorde van binnenkomst. Nu ik hier toch ben, beantwoord ik graag jouw vraag. Er is inderdaad een glasvezel probleem in Vught, Rijen en Tilburg. De netwerkbeheerder is dit momenteel nog aan het onderzoeken. Ik kan je nu dan ook nog geen update geven hierover. Weet wel dat er achter de schermen gewerkt wordt om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Reputatie 2

Dankjewel voor de update Demi. Ik heb geen tmobile mobiel, maar mijn vrouw wel, hoe regel ik een voucher zodat ze ondertussen wel online kan blijven?

Reputatie 2

Laat maar Demi, is al geregeld door te bellen.

 

Reputatie 2

Dag 4 zonder internet.

Waarom zegt jullie storing topic “  [10-01-2021] Er zijn op dit moment geen algemene problemen met internet, vast Bellen en TV van T-Mobile Thuis.”

terwijl jullie mij steeds vertellen dat er een glasvezel probleem in Vught, Rijen en Tilburg is en dat ik daarom geen internet heb? 

Waarom zie ik hier niet over in deze community en ook niet op de andere storingmeldende websites? 

Graag fatsoenlijke uitleg want tot nu toe communicatie van likmevestje.

Reputatie 2

Dag 6 zonder internet. Geen oplossing in zicht want het probleem ligt blijkbaar bij de netwerkbeheerder (KPN), en die geven geen update. 

Reputatie 7

Hi @taliasuske Terechte vraag. Onder “storing” verstaan we een acute storing in het netwerk waarbij bijvoorbeeld de verbinding wegvalt in een knooppunt. In jouw geval is er geen acute storing maar speelt er wel wat op het netwerk. Dit nemen we uiteraard net zo serieus en zijn we aan het onderzoeken maar vermelden we niet als acute storing. We zijn hier nog aan het onderzoeken wát de oorzaak is. We zien in deze omgeving wel dat er bijvoorbeeld een verminderde kwaliteit van de TV stream is maar de TV hardware zelf registreert geen wegval of errors. We zijn nog volop bezig met het onderzoek en de laatste update die ik zie is van gisteren waarin we wat zaken aan het verifiëren zijn. Mocht de oorzaak in het netwerk zitten dan schakelen we hiervoor met de netwerkbeheerder (KPN) om dit op te lossen. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen!

Reputatie 2

Dag @Brian, via twitter vandaag met een collega van je gesproken.  De netwerkbeheerder heeft inmiddels laten weten dat er idd een wegvallende verbinding gaat die momenteel in Vught speelt. Deze problemen zijn nog niet opgelost, maar dat ik 6 dagen aan één stuk door geen verbinding hebt gehad, valt hier niet mee samen. En dus ben ik weer terug naar af. Je collega op twitter heeft de situatie bij de technische dienst neergelegd en het is nu (al een paar uur) wachten op een antwoord. IK hoor net dat dat dat waarschijnlijk pas morgen komt. Behoorlijk vervelend allemaal, omdat ik van het begin af aan al vraagtekens plaatste bij de netwerkbeheerder oorzaak , aangezien ik er niemand anders over hoorde,  

Is er al een oplossing? Ik woon ook in vught en heb sinds gisteren geen internet meer. Wie weet kan ik ook van jouw oplossing gebruik maken.

@taliasuske  @Demi@Brian waarom krijg ik geen reactie via het forum. Ik begrijp dat er al veel langer problemen zijn met onder andere hrt glasvezelnetwerk in vught. Waarom krijg ik nu pas daar last van? En waarom is er nog geen oplossing of oorzaak bekend.

Met een mobiele hotspot met 2 kinderen online lessen volgen en ook nog thuiswerken is geen doen. Het bereik is te laag om in de kamers van de kinderen verbinding te maken. Volgende week heeft één van de kinderen online toetsweek. Een beetje concentratie is dan wel handig. Televisie kijken via de App en casten is niet stabiel genoeg.

Ik snap echt niet waarom het allemaal zo lang duurt. Dat kan toch niet. Zeker niet nu. Met thuiswerken en online lessen. Internet is een primaire levensbehoefte geworden.

Graag een antwoord en een oplossing.

 

 

 

Reputatie 2

Hoi @Robert52 , ik zag dit nu pas. Na een lange tijd gehoord te hebben dat het een netwerkprobleem was, heeft een medewerker van TMobile met wie ik via twitter sprak verder onderzoek gedaan. De netwerkbeheerder zei dat de problemen met het netwerk niet zouden moeten resulteren in geen enkel internet meer, maar in dropouts. T-Mobile heeft vervolgens een ander modem gestuurd ( van de Draytek ging ik naar de Zyxel ) en een Guidion monteur heeft deze geinstalleerd. (met glasvezel moet dat officieel). Problemen waren toen meteen opgelost.  Misschien goed om te vermelden, ongeveer tegelijkertijd met het begin van de problemen heb ik een sneller pakket genomen - ik ging van 100mbps naar 1000mbps en ondanks dat de klantenservice van t-mobile zei dat dit niet de oorzaak kon zijn (het was toeval) had de monteur van Guidion hier zijn gedachten over. hoe dan ook, een nieuw modem loste het op. 

Bedankt voor je reactie.
Nu nog een van de officials. Dit biedt in ieder geval aanknopingspunten. Ik heb ook recent mijn snelheid opgehoogd, maar ik dacht dat ik dit pas gedaan had nadat internet eruit lag.

Hopelijk kan er begin volgende week een monteur met modem langskomen.

Reputatie 2

@Robert52 het duurde een paar werkdagen voordat de modem kwam, dus als je volgende week een monteur wil zou ik ze er meteen werk van laten maken. Ik vond de T-Mobile groep op twitter prettig, snel en daadkrachtig. Allemaal, maar vooral Cheyenne, die het probleem echt adopteerde en oploste.

Reputatie 7

Hoi @taliasuske ,

Fijn om te horen dat een nieuw modem het probleem heeft opgelost! Momenteel zijn we bezig de problemen in Vught aan het onderzoeken en op te lossen. Ik ga dan ook meteen jouw terugkoppeling verwerken in dit onderzoek, zodat ook @Robert52 geholpen is. Dank je wel! 

Reageer