Beantwoord

Geen internet op oud ISRA-punt


sinds de installatie van de zyxel t-50 modem heb ik nogsteeds geen toegang tot internet (netwerk lampje gaat niet aan). Gideon heeft ook pas over een maand tijd, zonder enige eerdere mogelijkheid.

nu heb ik in de meterkast 2 isra punten hangen en inmiddels het modem naast het isra punt gezet en aangesloten op 1a en 1b van het eerste punt via het bijgeleverde kastje, maar nog geen succes.. ook heb ik 1a, en 1B van het 2e punt geprobeerd, modem gereset, ook zonder resultaat. Fabrieks-reset heeft ook geen gevolgen.

kan er iets mis zijn met het modem? is de lijn nog gesloten? kabelbreuk voor de isra?

nog een maand zonder internet kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
ik hoor graag van u

Groetjes,
icon

Beste antwoord door Glassertje 8 July 2019, 12:45

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Hey @Barrel67,

Dat is nog eens goed nieuws! Ik zie dat mijn collega ook al netjes een vergoeding heeft ingediend. Zodra de vergoeding is goedgekeurd, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. Het bedrag wordt dan aankomende maand in mindering gebracht op je factuur. 😄
Het lijkt erop dat de storing is verholpen. Internet werkt nu na 2 maanden eindelijk, zowel bedraad als draadloos. hopen dat dat zo blijft. Nu de klantenservice bellen voor een creditering
Reputatie 7
Hi @Barrel67, het speelt al langer maar het is pas recent duidelijk dat het om een netwerk issue gaat. Het goede nieuws is dat we de vermoedelijk oorzaak gevonden hebben dus hopelijk is het snel verholpen! We hebben het storingstopic van een update ook van een update voorzien. Excuses voor het ongemak!
Is dat probleem pas sinds vandaag, of is dit al langer gaande. Omdat ik nu al 2 maanden zonder internet zit
Reputatie 7
Hi @Barrel67,

Ik heb een update voor je. Op onze storingspagina staat het volgende:

[24-8-2019] Een aantal klanten in de IP-range 31.21.254.1 - 31.21.254.254 kan op dit moment problemen met hun internetverbinding ervaren. We hebben het probleem in onderzoek. Je kan je IP-adres controleren door in te loggen op het modem. In dit topic vind je hoe je dit doet: Inloggen in je modem.


Helaas val jij binnen deze categorie. Houd onze pagina in de gaten voor updates!



Hoi @Jos8, ik heb in jouw eigen topic tekst en uitleg gegeven.
@Barrel67

Ik heb exact hetzelfde probleem. Wat is de vervolgstap??
ik heb wel verbinding met de router, maar geen toegang tot het internet.
zowel bedraad als draadloos kom ik er niet door helaas
Reputatie 7
Hey @Barrel67,

Stap voor stap komen we dichter bij een oplossing! Sterker nog, ik zie momenteel een werkende verbinding op jouw adres. 😁 Kun je dit aan ons bevestigen? Mocht het nog niet naar behoren werken dan horen we dat ook graag!
Het volgende. de KPN monteur is gister geweest. deze heeft een nieuwe poort moeten zetten in de verdeelkast van de wijk (deze was dus stuk). daarna heeft hij de binnenkomende kabel weer duidelijk gemaakt (kleuren waren verweerd) en heeft hij een nieuw isra punt met kabel naar de modem aangelegd.

het internet lampje van de modem gaat nu eindelijk wel aan dus we zijn een stap verder. maar nogsteeds geen internet op de telefoon/laptop. zowel bedraad als draadloos
Reputatie 7
Hi @Barrel67, een bridge tap wil eigenlijk zeggen een (loze) aftakking. In jouw geval is dat de rechter ISRA als die op de linker aangesloten is. De draden gaan dan namelijk nergens heen en omdat er verder niets op aangesloten is kan dit dan het signaal gaan storen. Telefoonlijn is inderdaad wel koper in de basis maar de draden zijn bewerkt om zo min mogelijk te storen. Onderaan deze pagina lees je hier wat meer over.
Heb de andere aansluitingen ook geprobeerd ja maar geen van de paren schijnen te werken. Ik heb geen vaste telefoon.

Bridgetap? Die kabels los gehaald, ook geen verandering.
Kabel zat bij m’n deurbel. Is telefoondraad geen koper dan?
Bij het rechtse punt is verder niets aangesloten
Die naar de contactdoos in de woonkamer zou ik afkoppelen, dit is een bridgetap zoals men te leuk kan zeggen, alleen het modem aansluiten op de blauwe en rode.
En wat voor kabel heb je gebruikt, lijkt wel gewoon 220volt stukje en geen telefoon kabel.
En naar die rechtse doos, zitten daar doorkoppelingen aan, die ook weghalen, alleen de linkse aangesloten houden, de linkse 2 is aderpaar 1 en de rechtse twee is aderpaar 2.
Reputatie 5
Dit ziet er een beetje vreemd uit .
Heb je de andere aansluiten ook al geprobeerd?
Had je voor de aanvraag ook telefoon via deze kabel ? , probeer ook eens een keer de aansluiting naar je huiskamer los te halen en je kabeltje van het modem hier op aansluiten .
Reputatie 7
Hoi @Barrel67,

Fijn dat alles al in gang is gezet. Binnenkort komt de monteur en de voucher is ontvangen. Ik zie dat de afspraak met de monteur voor herstel van het ISRA-punt nog even op zich laat wachten. Als je niet kunt wachten, adviseer ik om te bellen met 088-2000151 (ma-za) om te vragen of de afspraak vervroegd kan worden.

Laat je ons weten wat de monteur heeft gedaan? 😎
Dit zijn de ISRA’s
het modem staat aan, het 2e lampje knippert (processen?) en 2.4g brand. Vanaf de isra gaan de witte kabels naar het bijgeleverde aansluitblokje, rekening houdend met rood/blauw. En dan de bijgeleverde kabel van het blokje naar de modem.

De rode en blauwe kabel bovenin de foto gaan naar een contactdoos in de woonkamer

en inderdaad heb ik een nieuwe voucher gekregen van de klantenservice

Reputatie 7
Hi @Barrel67, ik heb zojuist je verbinding nagekeken en er lijkt wel een signaal binnen te komen maar ik krijg geen verbinding met je modem. Welke lampjes branden er op de modem? En zou je eens een foto kunnen maken van de beide ISRA-punten en hoe het nu aangesloten is? Mogelijk kunnen we dan wat ontdekken! Ik zie dat je ondertussen ook contact met mijn colelga hebt gehad, heeft zij je al een nieuwe voucher code toegestuurd?

@Jaleesa Nijmeijer Ik zie dat we voor jou ook al een monteur ingeschakeld hebben, we gaan zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent!
Goedemorgen,

de afgelopen weken heb ik vaker Niet dan wel internet. Er is niks veranderd aan mij abbo en het enige wat ik van jullie gebruik is internet.

Ik heb nu vanaf gisteravond al geen internet en gebruik nu wifi van een openbaar account.

Hoe kan dit? En hoe gaan jullie dit oplossen?

met vriendelijke groet,
Jaleesa Nijmeijer
Inmiddels, een week geleden. En de voucher is bijna afgelopen. Helaas had de monteur geen gaatje vrij om eerder te komen dus hoopte hier op tips om het spul op een andere manier aan te sluiten.
Mijn idee gaat op t moment naar een defect modem, omdat deze direct op de isra aansluiting is aangesloten en nog geen teken van leven vertoont. (Nieuwe aanvragen?)
Reputatie 7
Hey @Barrel67,

Ik zie dat je inmiddels contact hebt opgenomen met mijn collega. Ook zie ik dat je gelukkig bent voorzien van een Unlimited Voucher om de periode te overbruggen. Onze monteur gaat dit probleem voor je oplossen! Daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken. Mocht je nog vragen hebben, laat mij dit weten, dan pak ik het zo snel mogelijk op!
Reputatie 6
@Barrel67 Welkom op het forum.

Ik weet niet wat 1a en 1b is, maar de kleuren zijn rood en blauw en voor de 2e aansluiting is wit en oranje.

Wegens de beter stap je over weken van T-Mobile is het drukker dan dan T-Mobile zelf verwacht had. Aan het begin van de overstapweken, kregen ze ook nog problemen met de verzending van installatiepakketten. Hierdoor heeft Guidion ook een achterstand opgelopen. Vandaar dat het zo lang duurt.

Nu kunnen wij klanten je gegevens niet inzien, ook maar goed ook. Je zal dus een reactie van webcare af moeten wachten. Een reactie duurt gemiddeld 24/48 uur maar door de drukte kan dit langer duren.

Ik jouw geval, kun je beter bellen en vragen of je lijn wel geactiveerd is. Het gaat om DSL, heb ik dat goed? Klantenservice kan ook een lijnmeting doen.

In jouw geval, mocht je ook T-Mobile mobile hebben, kun je een voucher krijgen met onbeperkt internet, om de tijd te overbruggen. Je kan dat toch tv kijken via de TV Anywhere app.

De voucher kan via @Brian geregeld worden.

Reageer