Beantwoord

Geen internet (telkens rood lampje op Zyxel T-5) ISRA niet te vinden

  • 18 January 2020
  • 11 reacties
  • 1317 Bekeken

Ik heb sinds een paar dagen internet via T-Mobile Thuis, omdat na onze verhuizing bleek dat T-Mobile dat heeft overgenomen van Tele-2. Prima, het was ongeveer even duur per maand. Na installatie van de modem (Zyxel T-50) hadden we 1 dag internet. De dag erna was het lampje voor WIFI de hele tijd rood. Herhaaldelijk resetten, stekker er een tijd uit en weer in, het doet allemaal niks. Vanochtend deed-ie het weer, maar na een uurtje of 2: wéér rood lampje. En weer helpt resetten niet. Was gibst?

 

 

icon

Beste antwoord door stefan.1997 23 January 2020, 12:08

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ancientbones 

Welkom bij T-Mobile!

Heb je een glasvezel verbinding of DSL?

Bij een glasvezel verbinding zou je ook eens de mediaconverter van het stroom kunnen halen. Bij DSL heb je al eens gekeken of er misschien geen losse connectie is of iets dergelijks?

ha! Het is DSL. Wat betreft de connectie, dat is nog wel een dingetje. Het aansluitpunt zit ergens bij de bovenburen. Er loopt wel een kabeltje naar beneden met zo’n klikstekkertje erop dat achterin de modem gaat voor DSL. Het zou kunnen dat daar iets mee is, maar ik vraag het me af, aangezien het internet dus soms wel gewoon werkt, maar opeens uitvalt. 

O en super bedankt voor je snelle reactie : )

Reputatie 7
Badge +15

Hey @ancientbones 

Hoe bedoel je dat het aansluitpunt bij de buren zit, is er geen aansluiting in jouw appartement/woning? Hoe zat het bij je vorige provider had je daar geen problemen? En dat aansluitpunt is het ISRA waar ook de hoofdkabel op is aangesloten? Als er meerdere kabels op zitten dan zou een kabel die niet gebruikt wordt voor storingen kunnen zorgen, dan is het beter om die weg te halen.

Dat DSL-stekkertje komt binnen via de gang, en loopt dan door naar boven. Hier in mijn appartement zit niet zo’n telefoon-stopcontact. De vorige provider was Tele-2, maar dat was in ons vorige huis. Daar nooit problemen gehad. Ik denk dat het ISRA zich dus inderdaad bij de bovenburen bevindt. De vorige bewoner van dit appartement had overigens geen problemen met internet. 

Reputatie 7
Badge +15

Misschien is het handig om eens op bezoek te gaan bij de bovenburen en misschien kan je daar iets vinden.

Ja hè? Moest toch eens kennismaken. Merci, Waqqas! Prettige zaterdag. 

Reputatie 7
Badge +15

Mocht je iets niet snappen stel dan gerust je vraag 😎

Fijn weekend!

 

PS mocht er een monteur nodig zijn dan kan je die ook nog laten inplannen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ancientbones,

 

Wat heeft het bezoekje aan de bovenburen opgeleverd? Is er meer duidelijkheid omtrent het ISRA? Graag gaan we voor je aan de slag. :smile:

 

@Waqqas Bedankt voor je vlotte reactie en tips, as usual! :grin:

Ha @Jason

De buren weten het helaas ook niet. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Het internet werkt nu wel eventjes, maar het valt om de haverklap uit. Zo kan ik niet werken.

Als ik op My T-Mobile Thuis kijk bij Instellingen → Wifi, dan zie ik dit: 

Je modem is nog niet actief. Zodra je T-Mobile Thuis diensten werken, kun je hier je Wifi instellingen aanpassen.

Ook kreeg ik een mail met een herinnering dat ik mijn modem moet aansluit. Het lijkt erop dat er ergens iets niet is gelukt, of dat er bij jullie een hokje niet is aangevinkt of iets van die trant. 

Reputatie 6
Badge

Oehh dit klinkt als een ingewikkelde zaak.  Ik begrijp uit je verhaal dat de hoofdaansluiting (ISRA) ergens bij de buren zit? Betekend dit dat jij geen eigen hoofdaansluiting hebt?

Maken jouw buren ook gebruik van diezelfde hoofdaansluiting voor het gebruik van een DSL verbinding? 
 

Woon je op een gedeeld huisnummer adres bijvoorbeeld Jansenlaan 7B? Dan kan het inderdaad wel eens voorkomen dat er maar 1 ISRA aansluiting beschikbaar is. Als jij het ISRA punt van de buren aftapt dan is het logisch dat je een slechte internet verbinding hebt. De bandbreedte is dan ontoereikend. Hebben jouw buren ook last van instabiel internet?

 

 

Reageer