Beantwoord

Geen internet thuis en geen tv

  • 29 October 2020
  • 8 reacties
  • 238 Bekeken

Geen internet thuis en geen tv. (en er is geen landelijke en ook geen lokale storing volgens tmobile).

Hele ochtend al geen tv. Blijkt dat het lichtje van het internet niet brand op de. Modem. Alles al geprobeerd. Modem en televisiekastje van het stroom gehad meerdere keren. Kabels gecheckt. Alle lampjes branden, behalve het lampje voor internet. 

Logischerwijs dus ook geen WiFi Internet op mijn telefoon..... 

 

Wat nu??? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 November 2020, 16:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CookiemonsterXL 

Indien je glasvezel hebt hem je deze ook  ongeveer een minuut van het stroom gehaald en branden daarop alle lampjes?

Het zwarte kastje bedoel ik (mediaconverter).

Bedankt voor je reactie. Voor zover ik weet mag ik absoluut niet aan het glasvezel kastje of bijbehorende apperatuur zitten! Ik was dus niet van plan te gaan trekken aan kabels in de meterkast (als ik tenminste je tip goed lees). 

Reputatie 7
Badge +15

@CookiemonsterXL

Het zwarte kastje mag je wel aanzitten.

Branden alle lampjes op het zwarte kastje? Je kan hem ook even van de stroom halen en na een minuut ongeveer de stroom erop zetten.

Thanks! . Doe Ik vanmiddag even. Ik zal dan wel even delen of het is opgelost. 

Het zwarte kastje is die media omvormer toch? Alle lampjes branden. Stekker ervan uit stopcontact gehaald, halve minuut gewacht ongeveer, daarna hele proces van modem en tv kastje herhaald. 

Het lampje voor internet brandt nog steeds rood. En nu? 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @CookiemonsterXL, welkom op de Community, we gaan er samen voor zorgen dat alles weer werkt!

Waqqas heeft je al goed op weg geholpen zie ik, dat is fijn. Nu nog het laatste zetje en je bent weer verbonden. Kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png

Standaard staan de schakelaartjes één en zes, of drie en vier omhoog. Probeer deze combinatie eens, maar dan andersom → als één en zes aanstaan, dan die uitzetten en drie en vier aanzetten en vice versa. We zien dat in veel gevallen dit de verbinding een spreekwoordelijke push geeft waardoor alles weer werkt op de Glasvezel. Mocht dit nog geen uitkomst bieden, dan zet ik het graag voor je door. Stuur me in dat geval alsjeblieft je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN door in een privébericht. Zodra ik je gegevens heb, kan ik je klantprofiel induiken en daarmee de verbinding inspecteren. Zo komen we altijd tot de juiste oplossing!

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik heb al de hele dag het zelfde probleem

 

 

Reputatie 7

Hi @Ronny68 Zo te zien heeft mijn collega al een monteur voor je ingeschakeld, we gaan er mee aan de slag!

Reageer