Beantwoord

Geen internet verbinding, wereldbolletje rood

  • 21 November 2019
  • 6 reacties
  • 440 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb sinds vanochtend geen internet meer, het wereldbolletje is rood (zyxel t-50). Ik heb alle kabels er al uit gehad en hem een paar keer opnieuw opgestart maar hij blijft rood. Help!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 25 November 2019, 16:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo TRS,

Gaat het om een dsl of glasvezelaansluiting?

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TRS,

 

Welkom op de Community! :smile: Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en zie dat je Power RX te hoog is, dit resulteert in een hogere demping en verstoord FIber-signaal. 

Dit hangt dan weer samen met jouw ‘stroombudget’. Dit geeft de hoeveelheid licht aan die beschikbaar is om een glasvezelverbinding tot stand te brengen en het is het verschil tussen het uitgangsvermogen van de optische zender (TX-vermogen) en de gevoeligheid van de ontvanger (Rx-gevoeligheid). Een eenvoudige berekening wordt gebruikt om te bepalen hoeveel optisch vermogen, gemeten in dBm, beschikbaar is. Bij jou ligt de dBm te hoog, buiten het ideale spectrum. Hierdoor kon jij tijdelijk geen diensten ontvangen. Vind je het goed als ik een factory reset in gang zet? 

Hoi Jason, ik begrijp niks van wat je zegt maar inmiddels is het weer opgelost. Is een factory reset dan nog nodig?

Reputatie 7
Badge +16

Ja sorry voor het technische jargon, soms is het lastig uit te leggen wat bepaalde achterliggende elementen in een verbinding voor functie hebben! :sweat_smile: Superfijn dat het opgelost is, ik zal je verbinding blijven monitoren en als er iets wegvalt dan voer ik alsnog de factory reset uit (ik stuur je uiteraard dan eerst een privébericht). Fijne avond toegewenst!

Hij valt weer steeds weg, zou je een factory reset willen doen?

Reputatie 7
Badge +16

@TRS De reset is uitgevoerd. Het kan maximaal 10 tot 15 minuten duren voordat je verbinding hersteld is. :wink:

Reageer