Beantwoord

Geen internet wel WiFi signaal

  • 24 December 2020
  • 16 reacties
  • 540 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 13 reacties
Mijn internet abonnement is vandaag ingegaan/geactiveerd. Ik heb mijn modem aangesloten. Alle kabels zijn goed aangesloten. De wandkabel is aangesloten op de wandcontactdoos. De powerkabel op stopcontact.Het lichtje van internet brandt niet. De 2.4G en 5G lichtjes branden wel. Zie foto ij bijlage.Ik heb wel WiFi maar geen internet.Ik heb hier eerder contact over gehad met een medewerker van T-mobile. Die vertelde me dat ik om 1800 uur werkend internet zou moeten hebben. Het is nu 1900 uur en ik heb nog steeds geen internet. Ik kan niemand telefonisch bereiken. Dus daarom probeer ik het via de community.Ik.hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zou graag zsm internet willen hebben.BijlagenFoto:
Transcript van het gesprek:Carmen (24-12-2020 13:20:49): Bedankt! Ik zie dat de lijn vandaag geactiveerd wordt, maar dat is nog niet gebeurd. Dit kan tot 18:00 uur duren! Ik (24-12-2020 13:21:18): Oke dus om 1800 uur moet ik wel internet hebben? Carmen (24-12-2020 13:21:54): Dat klopt. Je kunt het gewoon zo aangesloten laten en zodra het 2e en 3e lampje ook branden weet je dat hij actief is! Ik (24-12-2020 13:22:09): Oki dankjewel Ik (24-12-2020 13:22:22): Mocht het lichtje niet branden dan bel ik wel Ik (24-12-2020 13:22:33): Fijne feestdagen en werk ze nog Carmen (24-12-2020 13:22:48): Bedankt, jullie ook! :) 
icon

Beste antwoord door TugiK 7 January 2021, 15:09

Bekijk origineel

16 reacties

Vandaag een nieuwe verbinding opgeleverd gehad ging goed maar vanavond rond 19:30 viel alles weg 

na alles herstart te hebben kwam na 5 min internet terug maar dat tv nog steeds niet 

en er is ook niemand te bereiken……

dit begint goed 

graag hulp hierbij 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TugiK 

Is de wandcontactdoos een 4 pin wandcontactdoos voor een telefoonadapter? Kan je deze dan eens openschroeven en een foto hier plaatsen van de bedrading? Misschien is er iets niet correct aangesloten.

En gebruik je de meegeleverde grijze DSL kabel?

Hallo @TugiK 

Is de wandcontactdoos een 4 pin wandcontactdoos voor een telefoonadapter? Kan je deze dan eens openschroeven en een foto hier plaatsen van de bedrading? Misschien is er iets niet correct aangesloten.

En gebruik je de meegeleverde grijze DSL kabel?

 

Dankjewel voor je reactie.

 

Ja ik heb een 4 pin wandcontactdoos.

 

Ja ik gebruik de meegeleverde grijze DSL kabel. (En gebruik verder ook geen eigen kabels).

 

Bij dezen de foto's:

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@TugiK 

Op de eerste foto heb je rechts een witte draad en nog een doorzichtige, sluit de witte aan ipv zwart en die doorzichtige ipv de doorzichtige die nu is aangesloten.

@TugiK

Op de eerste foto heb je rechts een witte draad en nog een doorzichtige, sluit de witte aan ipv zwart en die doorzichtige ipv de doorzichtige die nu is aangesloten.

 

Ik heb de kabels omgewisseld, zie foto. Het heeft helaas niet geholpen. Ik heb nog steeds dezelfde probleem wel WiFi maar geen internet.

 

 

@TugiK

Op de eerste foto heb je rechts een witte draad en nog een doorzichtige, sluit de witte aan ipv zwart en die doorzichtige ipv de doorzichtige die nu is aangesloten.

 

Ik heb de kabels omgewisseld, zie foto. Het heeft helaas niet geholpen. Ik heb nog steeds dezelfde probleem wel WiFi maar geen internet.

 

 

Update.

Ik heb zojuist gebeld met T-mobile. Ik plan zo een afspraak in met een monteur. Het probleem ligt kennelijk bij mij thuis. 

Reputatie 7
Badge +15

In plaats van de wandcontactdoos kan je ook het aansluitdoosje uit het installatiepakket gebruiken met alleen rood en blauw om uit te sluiten of het niet aan de wandcontactdoos ligt.

Probeer beide combinaties dus de huidige wit en doorzichtig en de andere zwart en doorzichtig.

In plaats van de wandcontactdoos kan je ook het aansluitdoosje uit het installatiepakket gebruiken met alleen rood en blauw om uit te sluiten of het niet aan de wandcontactdoos ligt.

Probeer beide combinaties dus de huidige wit en doorzichtig en de andere zwart en doorzichtig.

 

Ik heb geprobeerd wat jij voorstelde. Maar het heeft helaas niet gewerkt. Ik heb nog steeds geen internet, maar wel WiFi.

 

Zie foto's:

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@TugiK 

Het probleem ligt volgens mij niet bij jou tenzij er een beschadiging ergens is.

 

@TugiK

Het probleem ligt volgens mij niet bij jou tenzij er een beschadiging ergens is.

 

 

Oke. Ik hoop dat de monteur het probleem kan oplossen.

 

De T-mobile medewerker aan de telefoon vertelde me  dat het probleem binnenshuis ligt. (Er waren geen problemen met het signaal aan de kant van T-mobile is mij verteld).

Reputatie 7
Badge +8

@TugiK Ik zie inderdaad dat de monteur bij jou langskomt op 6 januari. Verder is de lijn wel actief, maar komt er verder geen signaal door vanaf het modem. Is het modem wel op de hoofdaansluiting geplaatst? Vaak zit deze in de meterkast. Uit de Lijnmeting komt er inderdaad naar voren dat er een probleem gedetecteerd is binnenshuis. De monteur gaat voor jou onderzoeken of alles correct is aangesloten en wat precies het probleem is, zodat ook jij zo snel mogelijk kan genieten van Internet!

@TugiK Ik zie inderdaad dat de monteur bij jou langskomt op 6 januari. Verder is de lijn wel actief, maar komt er verder geen signaal door vanaf het modem. Is het modem wel op de hoofdaansluiting geplaatst? Vaak zit deze in de meterkast. Uit de Lijnmeting komt er inderdaad naar voren dat er een probleem gedetecteerd is binnenshuis. De monteur gaat voor jou onderzoeken of alles correct is aangesloten en wat precies het probleem is, zodat ook jij zo snel mogelijk kan genieten van Internet!

 

Dankjewel voor je reactie. De modem is aangesloten op het wandcontactdoos (telefoon). Ik heb verder ook een coax input. In mijn meterkast heb ik geen hoofdaansluiting.

 

Daarnaast heb ik ook geprobeerd om rood blauw kabels met rood blauw kabels te vervangen. Dat heeft helaas ook niet geholpen.

 

Ik hoop dat de monteur het probleem kan oplossen.

Reputatie 7
Badge +15

@TugiK 

De COAX input heb je niet nodig en alle andere draden behalve zwart doorzichtig wit doorzichtig ook niet.

@TugiK Ik zie inderdaad dat de monteur bij jou langskomt op 6 januari. Verder is de lijn wel actief, maar komt er verder geen signaal door vanaf het modem. Is het modem wel op de hoofdaansluiting geplaatst? Vaak zit deze in de meterkast. Uit de Lijnmeting komt er inderdaad naar voren dat er een probleem gedetecteerd is binnenshuis. De monteur gaat voor jou onderzoeken of alles correct is aangesloten en wat precies het probleem is, zodat ook jij zo snel mogelijk kan genieten van Internet!

@TugiK

Het probleem ligt volgens mij niet bij jou tenzij er een beschadiging ergens is.

 

 

De monteur is net langs geweest. Hij heeft het helaas niet kunnen oplossen. Hij geeft aan dat het probleem buitenshuis ligt en dat KPN langs moet komen om het probleem op te lossen.

@TugiK Ik zie inderdaad dat de monteur bij jou langskomt op 6 januari. Verder is de lijn wel actief, maar komt er verder geen signaal door vanaf het modem. Is het modem wel op de hoofdaansluiting geplaatst? Vaak zit deze in de meterkast. Uit de Lijnmeting komt er inderdaad naar voren dat er een probleem gedetecteerd is binnenshuis. De monteur gaat voor jou onderzoeken of alles correct is aangesloten en wat precies het probleem is, zodat ook jij zo snel mogelijk kan genieten van Internet!

@TugiK

Het probleem ligt volgens mij niet bij jou tenzij er een beschadiging ergens is.

 

 

De monteur is net langs geweest. Hij heeft het helaas niet kunnen oplossen. Hij geeft aan dat het probleem buitenshuis ligt en dat KPN langs moet komen om het probleem op te lossen.

 

De KPN monteur is net langs geweest. Het probleem lag idd buitenshuis. Er liep iets niet goed in de wijkdoos.

 

Het probleem is gelukkig opgelost. Ik kan nu op het internet. Nogmaals bedankt voor alle hulp. Ik waardeer het enorm.

Reputatie 7
Badge +16

Wat fijn dat het opgelost is @TugiK! Heb je te horen gekregen wat KPN precies voor werkzaamheden verricht heeft in de wijkcentrale? Ik kan dit voor je opspeuren, indien gewenst. Geniet van je abonnement en als we nog iets voor je kunnen doen, weet dan dat de Community altijd bereid is om zo goed mogelijk te helpen.

Stay safe!

Reageer