Beantwoord

Geen internetsignaal (DSL), wel Wifi. Wat nu?

  • 15 July 2019
  • 7 reacties
  • 339 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
De hele mikmak werkt prima, maar er komt geen internet binnen. Gisteren duurde dit de hele dag, in de namiddag was er opeens wel signaal. Nu, maandagochtend, weer helemaal niks.
Help.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 20 July 2019, 02:02

Bekijk origineel

7 reacties

En terwijl ik dit intik, komt het signaal weer terug. Fijn voor nu, natuurlijk, maar de onbetrouwbaarheid blijft.
Hoe kan dit?
Zeg, T-Mobile, ik zou het wel tof vinden als jullie op mij reageren. Ik zit nu wéér zonder DSL-internet, dit is echt niet in orde.
Reputatie 7
Hi @ApvanR,

Ik kijk snel met je mee! Kun je voor mij drie zaken controleren? Hiermee krijg ik een scherp beeld van de mogelijke oorzaak.

  1. Wil je een fabrieksreset van het modem uitvoeren? Klik hier voor de uitleg: reset modem.
  2. Kun je vertellen hoe het modem is aangesloten op het ISRA-punt? Mocht er een ander aansluitpunt zijn, kun je het modem met een korte kabel aansluiten op het hoofdaansluitpunt, zonder tussenkomst van een wandcontactdoos, verlengstuk of adapter.
  3. Welke lampjes branden op het modem als de verbinding wegvalt? Is er een actie van jou nodig om het te herstellen of gebeurt dit uit zichzelf?
Ik ben benieuwd naar de antwoorden! Ik hoop dat we het snel kunnen verhelpen!
Hi Sander,

Dank voor je reactie.
1 De reset heb ik al twee keer gedaan en had geen merkbaar effect (behalve dan dat de oude wifi-namen en wachtwoorden terugkwamen). De wifi doet het ook prima, daar ligt het niet aan.
Punten 2 en 3 daar moet ik later op terugkomen, heb nu geen tijd.
Overigens zitten we sinds vanmorgen een uur of elf in een positieve vibe wat het internetsignaal betreft: hij doet het nu al 5 uur – met slechts een korte onderbreking van een kwartier of zo.

Groet,

Ap
Reputatie 7
Hey @ApvanR,

Top dat het weer naar behoren werkt zo te lezen! Ik zie dat je modem sindsdien niet meer is weggevallen. Mocht je nog problemen ervaren dan weet je ons te vinden!
Hi Piotr,

Ik zet graag 's avonds laat de modem uit. Sinds enkele dagen doe ik dat niet meer, en sinds die tijd is er ook geen storing meer. Hoewel ik dat technisch gezien geen bevredigende verklaring vindt, kan ik er wel mee leven.
Ik laat het weten indien het signaal (of dus toch de modem?) desondanks weer wegvalt.

Dank en groet,
Ap
Reputatie 7
@ApvanR

Alles is er op ingericht om de verbinding 24h per dag te laten werken. het modem communiceert dan met de centrale en aan de hand daarvan word de verbinding ingeregeld met het juiste profiel. door dat je het modem uitschakelt denkt de centrale dat er iets mis is met de lijn en probeert van alles om de verbinding weer terug te krijgen. dit noemen ze dynamic line management en duurt ongeveer 2 weken.

Reageer