Beantwoord

Geen internettoegang (Cisco router)

  • 15 August 2019
  • 3 reacties
  • 317 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo, wij zijn overgestapt van KPN naar T-mobile, mar sinds de overstap heb ik helaas geen toegang via mijn eigen Cisco router op zolder. Ik kan echter wel in de router zelf inloggen via 192.168.1.1., maar ik weet niet welke instellingen ik daar moet aanpassen of wat ik verder moet doen om het aan de praat te krijgen...ik heb de router al een aantal keren gereset maar tevergeefs.

Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast erg bedankt
icon

Beste antwoord door Pieter_B 16 August 2019, 15:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
waar heb je de cisco op aangesloten ?
waar heb je de cisco op aangesloten ?

Via DVS (kabel uit t-mobile naar DVS 1, en op mijn kamer vanuit DVS naar de cisco router). Ik zat ondertussen te zoeken, ik kwam erachter dat de T-mobile DHCP adressen geeft in de range van 192.168.1.2, ik heb dus de range in mijn cisco router daar ook op ingesteld (van .2. naar .254), maar als ik ipconfig doe op de PC, zie ik dat mijn IPv4 adres is 192.168.1.109, en ik kan die nergens wijzigen....zou het daaraan liggen-?
Reputatie 7
Badge +3
@Trebli

Zitten zowel je TMT-modem als jou Cisco in hetzelfde subnet 192.168.1.x?
Dan heb je een probleem c.q conflict binnen je subnetten.

Laat het TMT-modem in de 192.168.1.x DHCP range werken en set je Cisco router bijv. in de DHCP range met subnet 192.168.2.x.. Er vanuitgaande dat je PC op de Cisco is aangesloten, dan kun je beide in hun eigen subnet aanspreken.

Anders als je vanuit het TMT-modem met je PC komt en WAN configuration op de Cisco is allowed/enabled (afgeraden meestal), heb je toegang tot de Cisco via het uitgegeven IP adres eventueel met een bepaalde poort.

Reageer