Beantwoord

Geen internetverbinding


Sinds vandaag kan ik gebruik maken van de diensten van T-Mobile Thuis internet + interactieve tv. Het is mij op dit moment vooral te doen om de internetverbinding via WiFi tot stand te brengen, maar dit lukt helaas niet. De telefoonkabel van de hoofdaansluiting heb ik in de DSL poort geklikt, adapter aangesloten, aangezet, maar het lampje van het internet(lees: wereldbolletje) gaat niet branden. Ik heb het modem(de ZYXEL T-50) al diverse keren opnieuw opgestart, stroom eraf gehaald, gereset, maar helaas zonder resultaat. Kan iemand mij verder helpen? Bij voorbaat dank. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 July 2020, 21:12

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Eddieboy1986 

Heb je de DSL kabel aangesloten op een stopcontact voor telefonie aangezien je een adapter nodig hebt?

Als je in jouw meterkast kijkt heb je daar dan een hoofdaansluiting ook wel ISRA genoemd?

Je zou je modem dan het beste direct op het ISRA kunnen aansluiten. Indien alleen die telefoonaansluiting aanwezig is dan kun je hem eens openschroeven en een foto van de aansluiting hier plaatsen.

Indien rood en blauw zijn  aangesloten dan kun je ook eens oranje ipv rood en wit ipv blauw testen.

Goedenavond! Dank voor je reactie. De adapter is nodig om het modem van stroom te voorzien. Ik heb een wandcontactdoos waar ik de groene "PHONE" kabel in heb gestoken. Vervolgens moest ik de telefoonkabel(ik mag hopen dat we het hier nog steeds over dezelfde groene kabel hebben) van mijn hoofdaansluiting in de DSL poort van mijn modem steken. En zo geschiedde, maar helaas zonder resultaat... Hoewel ik het wel vreemd vind dat ik de groene kabel in de grijze DSL poort moet steken. Klinkt mijns inziens niet logisch. 

Reputatie 7
Badge +15

@Eddieboy1986

Er zit een grijze kabel in je installatiepakket, er zit ook een label op met DSL en die moet in de DSL poort vanaf het aansluitpunt.

Mocht dat niet helpen dan kan je de wandcontactdoos eens open schroeven, de twee draden verwisselen zoals eerder beschreven en anders eens een foto maken van de aansluiting.

Dat heb ik inmiddels al gedaan, maar dat biedt geen soelaas. 

Reputatie 7
Badge +15

@Eddieboy1986 

Kan je de wandcontactdoos open schroeven, de 2 andere draden testen zoals beschreven en anders een foto maken van de aansluiting?

Het is helaas niet mogelijk om een foto bij te voegen. Elke keer als ik dat probeer, word ik schijnbaar uitgelogd en moet ik weer opnieuw inloggen. De draden heb ik overigens getest, maar ook dat mocht niet baten. 

Maar goed, ik zie in mijn account van T-Mobile staan dat mijn Interactieve TV aan staat, maar bij Internet staat: 'Aanvraag in behandeling.' Dat is vreemd, want mij is toegezegd dat ik het gisteren kon activeren. In elk geval bedankt voor je hulp en het meedenken. Ik ga vandaag nogmaals proberen de klantenservice van T-Mobile te bereiken, want gisteravond kwam ik er niet doorheen. 

Reputatie 7
Badge +15

Zodra alles bij jouw thuis is aangesloten en werkt dan zou de status in T-Mobile thuis automatisch moeten updaten. In dit geval lijkt er nog wat mis in de thuisinstallatie omdat je aangeeft dat de lijn al actief is.

Kijk anders ook eens in de meterkast bijvoorbeeld misschien heb je daar een "hoofd" ISRA. Dan zou je het best de modem direct daarop kunnen aansluiten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Eddieboy1986,

Fijn dat Waqqas je zo goed mogelijk heeft geprobeerd te helpen! Ik ben zojuist in jouw dossier gedoken, en ik zie dat mijn telefonische collega's die je hebt gesproken hebben uitgevogeld dat er hoogstwaarschijnlijk een probleem speelt in het netwerk van de lijnbeheerder KPN. Hierop hebben zij een incident uitgezet bij onze technische dienst. Aangezien ik een aantal taken van onze technische dienst kan uitvoeren, heb ik de oorzaak direct bevestigt en KPN verzocht om het probleem op te lossen. Ik verwacht dat je aan het eind van de dag of uiterlijk morgen door hen gecontacteerd zal worden via een anoniem nummer voor een afspraak met een van haar monteurs. Geef het gerust aan als ik nog iets anders voor je kan betekenen. Wij gaan dit in ieder geval spoedig voor je oplossen!

Beste Cal,

Dank voor uw reactie! Dat is fijn. Ik heb ook zojuist daar een mail over gehad, dus ik houd mijn telefoon in de gaten. Wordt vervolgd...

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Eddieboy1986,

Graag gedaan! Ik heb gelijk gekeken naar een update, en blijkbaar hoeft KPN hiervoor niet bij jou Thuis langs te komen, waardoor zij jou niet zullen bellen voor een afspraak. Morgen tussen 12:00-14:00 zal er een monteur bij het lokale distributiepunt jouw verbinding herstellen, en hierna zal ons internet als een engeltje gaan werken. Ik wacht in spanning af!
 

Reageer