Beantwoord

Geen internetverbinding: Airport Extreme & HG659

  • 16 November 2017
  • 5 reacties
  • 847 Bekeken

Dag,

Ik heb sinds vandaag een Airport Extreme. Ik heb T-Mobile Thuis HG 659.

Ik wil mijn Airport Extreme gebruiken als wifi-netwerk en de HG659 puur als de leverancier van de internetverbinding.

Moet simpel te regelen zijn maar is het natuurlijk niet.

Gekeken naar andere topics hier en gedaan wat daar zoal aangeraden werd. Dus: wifi op HG659 uit, ethernetkabel vanuit Lan1 in WAN-poort Airport Extreme. In configuratie Airport Extreme internetsettings op statisch gezet want aan automatisch een IP-adres toekennen aan de Airport Extreme, daar doet de HG659 kennelijk niet aan(?).

Na DNS-adressen toegevoegd te hebben aan de Airport Extreme alsmede een routeradres, geeft Airport Utility groen licht voor Airport Extreme, wat wil zeggen: aan die kant lijkt alles te kloppen. Alleen: geen internetverbinding. Wat ik ook probeer, de internetverbinding via de HG659 komt maar niet tot stand.

Kan iemand mij helpen? Ik heb vaker routertjes tussen mijn modem en mijn apparaten geplaatst maar deze keer kom ik er niet uit.

Ik plaats hieronder enkele screenshots, misschien dat het leidt tot een aha-erlebnis.
icon

Beste antwoord door Sander 1 June 2018, 10:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi Perseus, ik zie dat deze er doorheen is geglipt aan onze kant, is het inmiddels gelukt om verbinding te maken via de Airport? Mogelijk kunnen deze topics je hier nog bij helpen extra router gebruiken (airport) en router bridgen.
Ik wil dezelfde configuratie maar dan via het Draytek glasvezelmodem.
Ik wil een roaming netwerk met op iedere verdieping van mijn huis een airport extreme en daarnaast een NAS die ik gebruik als netwerk backup.
Hoe kan ik deze configuratie het beste aansluiten?
Reputatie 7
Hoi Grard, perseus,

Allereerst excuus voor de late reactie. Toch wil ik graag nog antwoord geven en verwijzen naar een topic waar jouw antwoord te vinden is!
In dit topic kun je lezen hoe iemand twee Airports heeft aangesloten op de Draytek: Airport extreme koppelen.

Dít topic geeft uitleg hoe je de Airport kunt koppelen aan het Huawei (DSL) modem: Huawei koppelen aan Airport Extreme.

Ik hoop dat het met deze twee topics lukt!
Hoi Grard, perseus,

Allereerst excuus voor de late reactie. Toch wil ik graag nog antwoord geven en verwijzen naar een topic waar jouw antwoord te vinden is!
In dit topic kun je lezen hoe iemand twee Airports heeft aangesloten op de Draytek: Airport extreme koppelen.

Dít topic geeft uitleg hoe je de Airport kunt koppelen aan het Huawei (DSL) modem: Huawei koppelen aan Airport Extreme.

Ik hoop dat het met deze twee topics lukt!


@Sander ik was degene met het het item Airport extreme koppelen. Echter, dat betrof de Draytek. Ik begrijp dat, indien ik nu bestel (en ik sta op dat punt, want Telfort komt met slechte verandering!) ik een Huawei HG659 krijg. Ik neem aan dat ik mijn airports in brugmodus moet zetten? Het item Huawei koppelen aan Airport Extreme is hier niet duidelijk over.
Reputatie 7
@robertapple1

Ik heet je alvast met open armen welkom! Ik kan met zekerheid stellen dat er een Huawei wordt geïnstalleerd bij jou. Dit modem kan je niet in brugmodus zetten, maar er zijn genoeg mogelijkheden om je Airport te koppelen aan het modem. Of het nu om portforward, DMZ of 'bind mac to ip' gaat.

En uiteraard staat de Community klaar voor je om mee te denken!

Reageer