Geen internetverbinding via VPN met zakelijke laptop mogelijk!


Sinds de overname van Vodafone door T-Mobile, heeft mijn zakelijk laptop (welke gebruik maakt van een VPN verbinding) problemen om internetverbinding te maken (geeft wel aan dat hij vol bereik heeft en verbonden is, maar dit laatste blijkt dan toch niet het geval te zijn). Tot 2 weken geleden maakte de laptop na een x aantal minuten alsnog verbinding. Echter heeft er schijnbaar twee weken geleden een update door T-Mobile plaats gevonden, waardoor het nu helemaal niet meer lukt om met mijn zakelijk laptop verbinding te maken met het internet. Het maakt hierbij niet uit of ik dit via de wifi of via de vaste verbinding probeer. Bij overige providers (en voorheen bij Vodafone) heb ik dit probleem niet. Diverse telefoontjes met de helpdesk heeft tot nu toe tot 0 resultaat geleid, aangezien zij aangeven dat dit niet hun probleem is/ buiten hun scope valt. Hopelijk kijkt iemand van de technische dienst van T-Mobile (iemand anders mag natuurlijk ook) mee op het forum en kan dit probleem op korte termijn opgelost worden. Heeft iemand suggesties om dit probleem te verhelpen, zodat ik weer namelijk kan werken vanuit huis? (ik heb overigens na een tip al geprobeerd poort 500 open te zetten, maar helaas was dit ook niet de oplossing)



Alvast bedankt voor het meedenken.

27 reacties

Dat wordt zeker wel gewaardeerd, alleen heb ik op bepaalde punten een andere mening waaronder dat ik van mening ben dat tmobile ondertussen het probleem weleens mag oplossen. Tot nu toe een reactie van hun gehad, wat helaas niet de oplossing was.
Reputatie 7
@Laura Pelle, allereerst bedankt voor alle stappen die je al ondernomen hebt om het euvel te verhelpen. Een VPN verbinding zou op ons netwerk gewoon moeten werken. Ik kijk dan ook graag eens met je mee, maar wil voorzichtig zijn met een verwachting scheppen!

Begrijp ik het goed dat je wel op internet komt via ons modem, op de juiste snelheid, maar alleen het verbinden met de VPN niet werkt? Je hebt dit niet direct benoemd, dus ik waak even voor aannames. Ook vanwege de post van tmoesel die vermoed dat de snelheid niet naar behoren is. Kun je eens een test doen met een bekabelde verbinding als je PC/laptop verbonden is met poort 1 of 2 op het modem? Welke snelheid haal je?

Ik vind het erg fijn als andere klanten meedenken, dat is ook voornamelijk waar het forum voor is bedoeld. Grote dank dus aan Pilovali, tmoesel en Pieter_B! Komen we er samen echt niet uit, dan kunnen we op het forum ook meer klantenservice verlenen. Dat wil ik dan ook graag doen. @Laura, kun je mij jouw postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht sturen? Kun je dan ook aangeven welke snelheid je haalt? Ik sprak over verwachting. Dat doe ik, aangezien VPN niet een dienst is van T-Mobile, dat kunnen we niet garanderen of servicen. Hoe vreemd het ook is dat het op andere netwerken wel werkt, er zijn ook vele klanten die wel via VPN verbinden op ons netwerk, ikzelf incluus. Ik denk dus graag mee, maar ik controleer voornamelijk of jouw internetverbinding wel in orde is.

Reageer