Sinds 13 april 2018 heb ik de overstap gemaakt van Ziggo naar T-Mobile. Het maken van een installatie afspraak ging vrij soepel. Toen de monteur van Guidion langskwam en alle apparatuur had aangesloten voerde hij een snelheidstest uit. Als eerst werd de wifi getest. Dit werd gedaan met meerdere devices en wat mij al meteen opviel was de zeer trage internetsnelheid. Uiteraard ben ik me er van bewust dat wifi voor snelheidsverlies gaat zorgen, maar maximaal 60 mbit/s (750 mbit/s abonnement) op een afstand kleiner dan 1 meter van de modem vandaan kan ik moeilijk accepteren. Volgens mij is het ook de bedoeling dat er een gratis wifi check wordt uitgevoerd bij de eerste installatie van het basispakket van een nieuwe klant (zie Bijlage afkomstig van de T-Mobile website). Verder had en heb ik tot op het heden geen wifi bereik op de tweede etage, waarop de monteur aangaf geen repeater bij zich te hebben. Je bereidt je toch voor bij elk bezoek?
Maar goed, toen ik dacht dat het niet erger kon bleek het tegendeel waar. Bij het testen van een bekabelde verbinding bleek mijn download snelheid 2x zo laag te zijn als de upload snelheid (zie Bijlage). Dit is niet de snelheid waar ik voor betaal. Hierna samen met de monteur een factory reset uitgevoerd, meerdere UTP kabels en poorten geprobeerd en ga zo maar door. Ook hebben we meerdere devices getest met helaas hetzelfde resultaat. De monteur was verbaasd en gaf aan een paar weken terug hetzelfde abonnement geïnstalleerd te hebben in mijn straat, waarbij er wel een up&download snelheid van 750mbit/s werd gehaald. Op een gegeven moment gaf de monteur het op een maakte een aantekening om een vervolgafspraak te plannen. Ik zou zo spoedig mogelijk teruggebeld worden om het bekabelde en wifi probleem te verhelpen. Dit vond allemaal plaats op 13 april 2018. Nu vier weken verder nog steeds niet vernomen en aan de telefoon moet ik dik een half uur wachten. De emmer begint bij mij inmiddels flink over te lopen. Vandaar dat ik het via deze weg probeer.
Ik hoop dat u mij kunt helpen.
Beste antwoord door LegendFusion
Bekijk origineel