Beantwoord

Geen netwerk en TV

  • 5 June 2018
  • 7 reacties
  • 269 Bekeken

Vandaag geen internet en TV!
-Op het Draytek modem brandt het WAN lampje niet, dashboard geeft aan WAN1 disconnected
-Modem van de stroom gehaald en opnieuw opgestart
-Factory reset uitgevoerd (door helpdesk remote, en ook zelf nog een keer via modem)
-Lijkt er op dat het modem geen IP adres krijgt, want:

Ik had nog een TP-Link media converter liggen en een Netgear R7000 router. Deze router geeft aan dat ie geen geen IP adres krijgt via de media converter. (Probleem T-Mobile DHCP???).

Helpdesk kon wel mijn router remote resetten, maar het probleem niet oplossen. Ticket aangemaakt. Echter het kan tot 5 dagen duren voordat eea opgepakt word.........

Iemand een idee?

Grt.,
johan
icon

Beste antwoord door Brian 11 June 2018, 15:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hallo Johan,

Ja ik zou ook balen als het niet werkt.
er kunnen een aantal oorzaken zijn. ik begrijp dat het fiber lampje wel blijft branden maar wan niet op komt.

Ik ben geen medewerker maar ik zou eerst de lijn gaan testen dan de gebruiker vragen om het modem uit te schakelen en dan nog een meting te doen. op die manier kan je uitsluiten of de lijn is gekruist met iemand anders en je ziet meteen of de demping in orde is. deze mag niet hoger zijn dan -10db
Hi Hidden,

Bedankt voor je antwoord. Het fiber lampje brandt slechts af en toe. Moet deze normaal gesproken continu branden?
Precies hetzelfde met mijn draytek 2132F — Krijgt geen IP-nummer via de WAN - Maar ze kunnen wel restten van buitenaf...
Precies hetzelfde met mijn draytek 2132F — Krijgt geen IP-nummer via de WAN - Maar ze kunnen wel restten van buitenaf...
Het klopt dat de modems nog kunnen resetten, want er zijn 3 vlan's 😛 VLAN 100 Management, VLAN 300 Internet en VLAN 640 TV
Reputatie 7
Hi Johan, ik zie dat de monteur inmiddels al bij je langs is geweest en dat alles weer werkt, helemaal goed!
@Nanny70 geldt dit ook voor jou? Als je nog problemen ervaart laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!
Heb t-mobile thuis met modem Huawei. Vanochtend bleef het tv-beeld ineens stil staan. Zag dat ook het internetlampje niet brandde op mijn modem. Modem gereset op beide manieren, tv box gereset maar nog steeds geen internet en tv. Op de telefoon kom ik ook niet op de WiFi. Het Wanlampje brand wel gewoon. Wat nu?
Reputatie 7
Hallo @karien1979

Er is op dit moment een storing,
storings topic.

Reageer