Beantwoord

geen toegang tot 1 bepaalde site

  • 19 November 2020
  • 12 reacties
  • 320 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedendag.
Kent iemand het volgende probleem?

Ik wil een bepaalde site bereiken maar krijg telkens een foutmelding dat de site niet reageert. Dit geldt voor alle devices thuis: laptop- bekabelde pc- ipad- telefoon.
Ga ik met mijn laptop naar een andere lokatie ondervind ik geen probleem en kan ik inloggen.
Haal ik thuis de telefoon van de wifi af en gan naar 4G en zet de hotspot aan, kan ik met de laptop bij de site.
ik kan niet anders bedenken dan dat ergens een restrictie opstaat. Ik heb een Vigor 2132FVn firmware 3.7.9.1
Kent iemand dit probleem? en heeft die de gouden tip?

icon

Beste antwoord door Boris 27 November 2020, 13:17

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3

Dat heb ik soms ook, maar dat beperkt zich niet alleen tot 1 site. Ik kreeg van de ICT van mijn werk de melding dat het aan de firewall van de router zit. Die firewall blokkeert dus een site. 

Wellicht dat hier iemand op reageert die hier meer verstand van heeft.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @janvanw 

Om welke website gaat het?

Misschien kan je eens via 192.168.1.1 ergens bij de LAN configuratie de DNS servers veranderen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Modem opnieuw opstarten na het wijzigen.

Reputatie 7
Badge +3

What is a FireWall (Basics)

Het niet kunnen bereiken van een site is veel vaker een DNS probleem, of te wel het opzoeken van een IP-adres van een website. Dit is wel vaker een probleem binnen het TMT netwerk, maar vraag mij niet waarom.

Reputatie 3

Het gekke is dat ik bij Telfort/ KPN nog nooit dit probleem heb gehad🙄🤔

Reputatie 3

Maar kan je zelf die DNS veranderen?

Reputatie 7
Badge +15

De DNS server voor een Zyxel en Huawei is mij bekend hoe dat moet en het kan ook. Voor de Draytek is het even zoeken maar het is ergens bij LAN configuratie.

Ik gebruik zelf ook een andere DNS server op de Zyxel.

Reputatie 7
Badge +15

Instructies voor de Draytek

LAN > General Setup > Naast LAN 1 kies je "Details Page". Onder het kopje "DNS Server IP Address" voer je vervolgens 2 DNS-servers in.

8.8.8.8 en 8.8.4.4 Google DNS.

1.1.1.1 en 1.0.0.1 Cloudflare DNS.

 

Reputatie 7

Hoi @janvanw ,

Is het gelukt met de tips van de helden hierboven? 😊 Ik ben erg benieuwd of beter gaat wanneer je een andere DNS hebt ingesteld. We zitten voor je klaar! 

Hi Boris

De beste suggestie was inderdaad om een andere DNS te kiezen. Dat heb ik gedaan en die staat nu op 8.8.8.8. ipv die van T-mobile.  modem uit-en aangezet: geen verschil.

Dat had ik trouwens zelf ook al bedacht. Ik heb nog even op het probleem gegoogled  en daar kwam ik tegen dat in het verleden een soortgelijk problemen al eerder was gemeld. Vigor 2132  en t-mobile

Ik kom toch ook wel iets van caching tegen als ik de berichten mag geloven.

Nou kan ik me via een omweg wel redden (wifi van de telefoon af en hotspot aanzetten),  maar mijn wederhelft moet ermee werken en echt gebruikersvriendelijk is het allemaal niet.

Is het misschien een idee er een ander modem achter te hangen? Je kunt natuurlijk ook een andere provider nemen, maar dat is wel het laatste dat je wilt, toch?

Benieuwd naar je reactie.

mvrgr. Jan

 

Reputatie 7

Hoi @janvanw ,

In principe natuurlijk geen slecht idee, maar na een meting vanaf onze kant, ben ik toch erg benieuwd hoe de aansluiting precies zit bij jou. Wellicht dat we hierdoor wat meer wijsheid krijgen. Wil je mij meenemen in de manier waarop je apparatuur hebt aangesloten op het modem? Klopt het dat er een switch aan het modem hangt? Ben je in de mogelijkheid deze er tussenuit te halen en de apparatuur te testen wanneer deze direct is aangesloten? Ik hoor het graag van je! 

Dank voor je antwoord Boris. Op de Vigor zijn alleen Lan 1 en LAN 2 aangesloten. 

Achter Lan 1 hangt een TLSG-105. Die heb ik losgekoppeld en mijn laptop rechtstreeks verbonden met Lan1 op de Vigor. 

Geen resultaat; wel is de melding nu dat het IP adres van de server niet gevonden kan worden. De DNS staat op 8.8.8.8

 

Bel me anders even, anders blijven we bezig.

Reputatie 7

Hi @janvanw ,

Dank je wel voor je terugkoppeling en het testen! Ik heb niet voor je stilgezeten en de situatie aangekaart bij onze technische mensen. De situatie is bij ons bekend en we zijn opzoek naar een oplossing! We houden je op de hoogte. Mocht in de tussentijd vragen hebben, laat het mij weten. Ik zit voor je klaar!

 

Reageer