Beantwoord

Geen TV en Internet Zeewolde

  • 18 October 2020
  • 7 reacties
  • 221 Bekeken

Ik heb de laatste tijd regelmatig geen internet, en dus ook geen TV, nu ook niet hier een overzicht van de laatste week 

11 oktober 6:55-11:17
12 oktober 7:35-10:52
14 oktober 16:03-16:11
17 oktober 6:53-11:32
17 oktober 22:54- .....…  dus nu heb ik het ook niet, (wel via hotspot van m`n telefoon).

De tijden weet ik zo precies omdat ik een mailtje krijg van m`n thermostaat.

Ik zit er over te denken om naar KPN te gaan of Ziggo, maar ik wil daar eigenlijk heel niet naar toe, ik wil dat dit opgelost wordt. Ik zit nog met oude Vodafone hardware, mag ook wel eens vernieuwd worden volgens mij.

icon

Beste antwoord door Sander 20 October 2020, 08:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hi @nicole1996,

 

Op 9 oktober was er een issue in Zeewolde. Op diezelfde dag is het door de netwerkbeheerder voor 100% verholpen. Ik heb het idee dat dit een soort nawerking is van die dag. Als de tijdstippen die je doorgeeft, alleen meldingen zijn van je thermostaat (en je niet zelf problemen ervaart met internet), dan lijkt het mij verstandig dat we eens kritisch naar de Wifi kijken. 

 

Je geeft aan ook problemen te hebben met TV (met alle diensten tegelijk dus), dan lijkt het probleem juist weer eerder in het modem te zitten. Kun je deze eens kort van de stroom halen? Kun je daarna de volgende vragen beantwoorden?

  1. Welke lampjes branden op het modem op het moment dat alles uitvalt?
  2. Hoe is het modem verbonden met het aansluitpunt? Kun je hiervan een foto delen?
  3. Hoe lang duurt zo'n onderbreking? MOet je zelf iets in gang zetten voor herstel, of gaat dat automatisch?
  4. Heb je zelf hardware aangesloten op het modem? Denk hierbij aan een printer, NAS, eigen modem of Wifi versterker. 

 

Mocht je na de herstart problemen ervaren, wil je dan bovenstaande vragen beantwoorden en mij in een privébericht (klik op mijn naam) je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN doorsturen? 

Er is vandaag een monteur bij geweest, we wachten af wat er nu gebeurd. Die meldingen van de thermostaat gaven alleen de tijdstippen aan. We hadden op dat moment inderdaad geen internet en TV.

De monteur heeft de glasvezelmodem vervangen, het was een oldtimer zij hij, een DrayTek Vigor2132 , maar hij mocht hem van de T-Mobile service niet vervangen voor een nieuwer exemplaar dus hangt er nu weer een oldtimer Vigor2132.  Maar antwoord op je vragen

  1. Welke lampjes branden op het modem op het moment dat alles uitvalt?   Alleen ACT
  2. Hoe lang duurt zo'n onderbreking? MOet je zelf iets in gang zetten voor herstel, of gaat dat automatisch? Ging automatisch, vandaag van 01:15 tot 11:20 geen verbinding
  3. Heb je zelf hardware aangesloten op het modem? Denk hierbij aan een printer, NAS, eigen modem of Wifi versterker.               Ik heb er een TP-Link router op aangesloten voor de Wifi, die zit er al een paar jaar op aangesloten zonder problemen. Wij hadden op 9 oktober trouwens geen problemen, Wifi op de Vigor staat uit.  
  4. Foto van hoe de modem zit moet ik nog maken, maar als die niet goed zit zou de monteur het wel gezien hebben toch?
Reputatie 7

Hoi @nicole1996,

 

Aha, ik begrijp dat je inmiddels contact hebt opgenomen met onze telefonische klantenservice. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? 

 

Ja, we hebben verschillende typen modems, maar de Draytek omschrijven als een oldtimer is niet accuraat. Het is een modern modem (gemaakt voor de zakelijke markt) en is 100% geschikt voor de functies die hij dient uit te voeren. En dat zonder speciale hulp van monteurs, vervangen van onderdelen, lage maximum snelheden en verminderd gebruiksgemak. :wink:

Die DrayTek hangt er al 5 jaar,  ik heb er al jaren een andere modem aanhangen omdat de WiFi slecht en onregelmatig is, zelfs op dezelfde verdieping als. Nieuwe klanten krijgen wel een Zyxel las ik hier. Wifi op de Draytek staat ook uit. Ik zou eigenlijk naar KPN moeten overstappen met alles, maar dat wil ik helemaal niet omdat ze minder voor meer geld aan te bieden hebben . Maar voor ik overstap zal ik jullie verkoopafdeling wel bellen,  ik ben vast en mobiel vrij om te gaan volgens mij

Reputatie 7

Hi @nicole1996,

 

We zijn inderdaad veel goedkoper en bieden meer! Het is natuurlijk prima om een eigen Access Point te gebruiken voor Wifi, maar je kunt ook gebruik maken van ons Wifi+ aanbod. Dat kost slechts € 2,50 per Wifi-punt per maand (dan zijn we nog steeds goedkoper dan de concurrent) en dan kun je via EasyMesh (soepel verloop van Wifi-punt naar Wifi-punt terwijl je verbonden blijft op 5G) overal in huis super Wifi ervaren. 

Volgens mij moet ik voor dat EasyMesh een Zyxel T50 hebben, en die krijg ik niet van T-Mobile omdat ik pas 5 jaar klant ben, en mobiel pas 7 jaar. Maar mijn losse TP-Link doet het nog best, en vanmorgen  bleef de T-Mobile verbinding het ook doen, voor het eerst in een week. Ik wacht wel even af hoe het gaat.  

Reputatie 7

Hi @nicole1996,

 

Om gebruik te maken van EasyMesh kun je ook twee Wifi+ punten installeren. Dan zet je de Wifi van je modem uit en nemen de Wifi-punten het Wifi netwerk over. Maar jouw oplossing met de TP-link kan natuurlijk ook. Als het stabiel blijft dan is dat een prima oplossing! 

Reageer