Beantwoord

geen verbinding meer met modern

  • 13 November 2020
  • 7 reacties
  • 202 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds gisteravond is ineens de verbinding verbroken.

Klantenservice gebeld en deze bevestigt dat er geen contact is met de modem. 

Op mijn zyxel modem branden de lampjes 2 en 3 niet. Deze moeten branden om internet te ontvangen. 

Vandaag contact gehad met Guidion om een afspraak te maken voor een monteur deze kan pas volgende week.... nu zit ik dus een week zonder internet en tv. 

Ik heb een ADSL verbinding. Mijn vraag is kan ik iets meten met bv multimeter of de lijn naar buiten stuk is? Of andere draden aansluiten, nu zijn rood en blauw aangesloten.

Hoor graag van jullie.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 November 2020, 16:23

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @steefr1 

Is de modem aangesloten op het ISRA waar ook de KPN kabel binnenkomt met de grijze DSL kabel of via een ander aansluitpunt?

Mocht je een 4 pins wandcontactdoos hebben waarop de DSL kabel is aangesloten zou je die dan eens willen openmaken en een foto van de bedrading maken?

De modem aansluiten op het ISRA ipv een ander aansluitpunt zorgt voor het beste resultaat.

Dank voor de snelle reactie.

Modem is aangesloten op ISRA. Dit had ik er ook beter bij kunnen vermelden in het eerste bericht. Ben alleen nu ff niet thuis dus de eventuele foto moet je je op wachten 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @steefr1,

Wij helpen je heel graag weer aan een werkende verbinding! Het lijkt erop dat er iets binnenshuis mis gaat, en vandaar ook dat wij een monteur van Guidion hebben aangestuurd. Ik zie dat Waqqas je al goed op weg heeft geholpen. Heb je al geprobeerd om de DSL kabel te vervangen of eens aan beide kanten eruit te halen en er opnieuw in te stoppen? Dat laatste klinkt wellicht te simpel, maar het wil wel eens wonderen vertonen. :wink: Daarnaast raad ik je ook aan om een foto van de aansluiting met ons te delen. Ik ben benieuwd!

Wil jullie graag een foto sturen van de situatie maar hoe doe ik dat?? Druk op het rechter icoontje (zwart met witte bergen) maar kan geen foto's selecteren 

Reputatie 7
Badge +16

@steefr1 Je kunt inderdaad het bergicoontje gebruiken om je gedownloade foto's toe te voegen aan een bericht. Wat ook goed werkt, is om de foto naar bijvoorbeeld Paint of Word te slepen en dan via de plaktool (tik in de zoekbalk rechtsonder, in het vergrootglas, “snipping” of “plak” in) een schermafbeelding maken. Dan kun je die schermafbeelding vervolgens via kopiëren en plakken in een los bericht in dit topic plaatsen.

Voor alle duidelijkheid, je kunt met dit icoontje een afbeelding plaatsen:

Je hebt hem al gevonden natuurlijk, maar klik er eens op, dan zou het moeten werken - indien de foto op je harde schijf staat dan natuurlijk.

Dan denk ik dat het aan de telefoon ligt...daar doe ik alles mee. Misschien dat jullie daarvoor een oplossing hebben 

Reputatie 7

Hi @steefr1,

 

Ook met je mobiel kun je een foto in dit topic plaatsen. Lukt het niet, dan doen we het andersom. Met deze video leggen we uit hoe je het modem kunt installeren:installatievideo. In die video kun je ook aanklikken hoe jouw aansluitpunt (ISRA) er uitziet. Vervolgens zie je uitleg hoe je het modem (opnieuw) kunt aansluiten. Helpt dat niet, dan is het wachten op de monteur. Houd je ons op de hoogte? 

Reageer