Beantwoord

Geen WAN IP Adres

  • 10 September 2020
  • 6 reacties
  • 458 Bekeken

Zojuist gebeld met de servicedesk. Zij geven aan dat er een landelijke storing is. Op tweakers bevestigt een stadsgenoot eenzelfde beschrijving van de symptomen. 

Als je je modem herstart, krijgt het modem geen IP adres meer toegewezen. 

Volgens servicedesk zou ik op de community de status van deze storing kunnen bijhouden. Maar er is volgens de community geen storing.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 11 September 2020, 12:15

Bekijk origineel

6 reacties

Zelfde hier.

Heb zojuist wel weer een WAN IP gekregen, alleen is ie heel anders en heb ineens een andere internetprovider als ik de diverse ‘wat is mijn IP’ websites mag geloven.

Namelijk de RIPE Network Coordination Center. Lijkt me niet geheel juist.

Baal er wel van, had een mooi kort IP en mag nu een halve dag gaan spenderen aan DNS records omzetten naar een ander IP.

Ik hoop dat ze mijn oude IP kunnen herstellen.

 

//Toevoeging: Even mijn IP adres door de whois heen getrokken, het is een IP voor fixed WBA users maar ik zit in ODF gebied. Bijzonder.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @younesel en @Zorian, welkom op de Community!

Er was inderdaad sprake van een algemeen probleem op het ODF Glasvezel netwerk. Hierbij werd het IP-adres niet opnieuw toegewezen waardoor een aantal klanten niet online kon komen. Sorry voor het ongemak! Ik dat jij inmiddels weer online bent @younesel; hoe staat het ervoor met jouw verbinding @Zorian?

Aan de lijnanalyse te zien, kun jij nog geen verbinding maken namelijk. Onze techneuten gaan een fix proberen aan onze kant waardoor jij weer online zult komen. Laat aan het eind van de dag alsjeblieft weten of dit gelukt is! We kunnen geen vorig IP herstellen, dat komt omdat we werken met een dynamische IP-configuratie en database waaruit we selecte IP's gebruiken in een bepaalde range. Ook hiervoor: sorry voor het ongemak. 

Goedemiddag @younesel en @Zorian, welkom op de Community!

Er was inderdaad sprake van een algemeen probleem op het ODF Glasvezel netwerk. Hierbij werd het IP-adres niet opnieuw toegewezen waardoor een aantal klanten niet online kon komen. Sorry voor het ongemak! Ik dat jij inmiddels weer online bent @younesel; hoe staat het ervoor met jouw verbinding @Zorian?

Aan de lijnanalyse te zien, kun jij nog geen verbinding maken namelijk. Onze techneuten gaan een fix proberen aan onze kant waardoor jij weer online zult komen. Laat aan het eind van de dag alsjeblieft weten of dit gelukt is! We kunnen geen vorig IP herstellen, dat komt omdat we werken met een dynamische IP-configuratie en database waaruit we selecte IP's gebruiken in een bepaalde range. Ook hiervoor: sorry voor het ongemak. 

Ik heb inmiddels weer internet ja. Ironisch genoeg was dat nadat ik thuis kwam van het ophalen van een gratis SIM kaart met 7 dagen onbeperkt internet.

Dat je mogelijk de lijnmeting niet kan voltooien kan kloppen, ik heb eigen apparatuur erachter hangen en die zal niet reageren op VLAN100. Bovendien zit er een firewall tussen die zulk soort dingen ook blokkeert.

Jammer dat ik mijn mooie IP kwijt ben, maar het is niet anders. Er is tenminste weer internet.

Reputatie 7
Badge +16

Thanks voor je reactie en uitleg @Zorian!

Het belangrijkste is inderdaad dat de verbinding weer online gekomen is, tegelijkertijd desalniettemin oprecht jammer dat dan alle DNS records weer omgezet moeten worden. 

Je kunt de gratis SIM met Unlimited voucher bewaren voor iemand die het kan gebruiken, of natuurlijk voor jezelf - ook al gaan we er maar niet van uit dat dit euvel nog eens opduikt.

Mocht ik je vandaag niet meer spreken: een schitterend weekend toegewenst! 🌞

Reputatie 2

Sinds 16:00 geen tv en geen internet, heb al sinds september tv klachten ,dus dacht ik ff modem resetten,fout dus sindsdien geen tv  en internet, moet nu hotspotten on tv te kijken, dame van klanten service zou een link sturen voor onbeperkt data voor een week ,maar ook die niet gehad.

Ga toch twijfelen om een andere provider te zoeken,dit duurt lang en geen oplossingen in zicht.

Reputatie 7

Goedemiddag @destugge ,

Ik zie dat mijn collega @Jason je berichtje in dit topic (link is klikbaar) heeft beantwoord. Spreken we je daar verder?

Reageer