Beantwoord

Geen WAN IP adres

  • 15 September 2020
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Sinds gisterochtend krijgt na een herstart het Zyxel modem geen WAN IP adres meer. Het wereldbolletje op het apparaat blijft ook rood branden. Nou heb ik contact gehad met de klantenservice en die konden van afstand het modem wel herstarten maar dit bracht geen oplossing. Ze konden alleen nog een monteur sturen maar daar is pas volgende week ruimte. Aangezien dat wel een beetje lang duurt is er hopelijk hier nog iemand met wat suggesties om dit probleem op te lossen

In het modem zie ik alleen af en toe een 10.134.** adres staan.

 

Aangezien ik ook nog een TPlink deco in huis heb en in het verleden die al eens heb gebruikt ipv de zyxel heb ik gekeken of die wel een WAN ip adres krijgt. Maar ook die krijgt na het instellen van VLAN 300 geen WAN IP (waar dit in het verleden gewoon werkte). Als ik voor de grap VLAN 100 invoer krijgt hij echter wel een adres. Exact hetzelfde 10.134.** wat het zyxel ook weergeeft.

 

Volgens mij is er dus niet zoveel mis met het modem maar krijgt ie vanuit de DHCP van tmobile gewoon geen IP adres meer. Iemand een idee ?

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 September 2020, 09:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @erik-1986 

Kan je eens kijken of het helpt om de zwarte mediaconverter even stroomloos te laten.

Woon je toevallig in Rotterdam? Er is daar momenteel een storing.

Verbindingsproblemen Rotterdam.

Excuus, ik was gisteren de hele dag niet thuis. Inmiddels werkt het wonder boven wonder ineens weer. Dank voor de hulp.

Reageer