Beantwoord

Geen Wan verbinding

  • 8 February 2019
  • 8 reacties
  • 600 Bekeken

Hoi,

Onlangs heb ik een Huawei modem ontvangen en zou ik vanaf 7 februari (2019) internet moeten ontvangen. Alleen knippert er niks en brand alleen het lampje van 'power'.
Op websites zag ik wel dat het niet zo goed is om het modem aan te sluiten zonder internetverbinding en dat ik het modem eigenlijk moet resetten. Maar dan vraag ik me af of dit nou ligt aan dat ik nog geen ontvangst heb, of omdat er nu iets is met het modem?

Ik hoop antwoord te krijgen, want het zou fijn zijn om gebruik te kunnen maken van het abonnement.

Mvg,
Onno
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 10 February 2019, 15:12

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Onno,

Heb je een Huawei HG659 modem?
Is het aansluiten op het isra-punt goed gelukt?
Twijfel je over de aansluiting plaats dan even een foto van het aansluitpunt, dan kunnen we eventueel nog andere tips geven.

Mvg. Marcel
Beste Marcel,

het is inderdaad een HG659 modem. Toen ik begon met aansluiten, kwam er een DSL kabel uit het plafond van de meterkast. Deze was gemarkeerd met “PTT”. Deze was aangesloten op een Isra punt van KPN. Deze heb ik vervangen met het kastje van t mobile en heb de aders aangesloten zoals aangegeven.

ik twijfel echter of dit het punt is waar mijn internet binnen komt... door het huis zijn muur stekkers verspreid. (Voor telefoon) deze stekkers komen echter allemaal gemarkeerd terug in de meterkast als telefoonaansluiting.

Mvg, Onno



in de bijlage de “PTT” kabel met nieuw kastje;
Reputatie 7
Badge +2
Er is maar één isra-punt in huis, heb je deze gevonden? Deze kan eruit zien als op onderstaande afbeelding:



De overige muuraansluitingen zijn niet van toepassing en moeten ook losgekoppeld zijn van het hoofdpunt.
Het is wat lastig te beoordelen, in ieder geval kabels genoeg 😉.
Beste marcel,

bedankt voor uw reactie. Ik ben niet zeker of de DSL kabel die uit het plafond kwam daadwerkelijk de isra kabel is... deze heb ik aangesloten op het ministekkerdoosje

wellicht zal ik een monteur uit moeten nodigen Om de lijn te meten.

gr, Onno
Reputatie 6
Beste marcel,

bedankt voor uw reactie. Ik ben niet zeker of de DSL kabel die uit het plafond kwam daadwerkelijk de isra kabel is... deze heb ik aangesloten op het ministekkerdoosje

wellicht zal ik een monteur uit moeten nodigen Om de lijn te meten.

gr, Onno

Als die kabel die bovenaan in het aansluitdoosje uit het plafond kwam/komt, is dat waarschijnlijk niet de IS/RA kabel, maar eerder een oude telecoonverlengkabel naar zolder.

Je zou eerder naar wat van beneden, uit de vloer/grond moeten kijken of zoeken, wat de kabel moet uiteindelijk van buitenshuis ergens in de tuin of zo door de grond naar huis lopen en dan ergens het huis binnenkomen.
Reputatie 7
waar zat die ptt kabel aan vast dan ?
Beste,

om eerlijk te zijn heb ik geen idee waar die PTT kabel vandaan komt. Ik vermoed dat de DSL kabel in de gezamenlijke meterkast van de VVe uit komt.
de gang van mijn appartement heeft een systeemplafond waar alle kabels in weggewerkt zijn.

Ik zal vandaag zoeken naar lager gelegen DSL kabels die wellicht losgekoppeld zijn.

gr, Onno
Reputatie 7
Hi Onno, is het inmiddels gelukt met de tips van Marcel en tmoesel? 🙂

Reageer