Beantwoord

Geen wifi en tweede TV ontvangt geen signaal

  • 21 August 2018
  • 19 reacties
  • 749 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Twee weken terug als nieuwe klant alles geinstalleerd, werkte allemaal prima. Vandaag wilde ik tweede tv aansluiten, maar tv ontvanger krijgt geen signaal. Utp-kabel is verlengd, Lampjes op modem van de tv- kanalen branden.

Erg is dat de wifi het nu niet meer doet. Lampje wifi op het modem is uit. Verder alles wat ik kan vinden gedaan (kanaal aangepast, power vlip etc), maar het lampje, dus de wifi, blijft het niet doen. Bedraad internet, eerste tv en telefoon doen het wel. Ik merkte dit na de poging tweede tv te installeren, maar kan ook eerder zijn gebeurd (wifi uitvallen).

Oplossing?????

Dank voor je reactie!

Update: de wifi werkt weer. Factory reset was de oplossing, die ik nog niet eerder had geprobeerd.
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 August 2018, 11:24

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge
Hey Ton,
Voor het wifi probleem kun je het beste de router resetten. Achterop de router zit meestal een klein knupje wat je met een pen zo'n 30 seconden moet indrukken.

Wat betreft TV.
Het is heel erg belangrijk dat je de UTP kabel in de 3e of 4e poort van je router steekt. Deze zijn bedoeld voor het TV signaal
Hoi Stefan,

Dank voor je meedenken en reactie.
Wifi is idd opgelost door reset achterop modem; tv zit in de juiste poort (LAN3 of 4). Net frontoffice gebeld, zeer bereidwillige meneer, want de telefonie doet het inmiddels ook niet meer. Balen!
TV kan te maken hebben met kabellengte; de kabel is verlengd met een koppelstukje. Ik ga proberen om een kabel rechtstreeks langs de kortste weg op het modem aan te sluiten, zonder koppelstukje dan. Werkt het dan wel, dan is de kabel(lengte) het probleem. Uitdaging wordt dan de route van de kabel. Huis kleiner maken is geen optie namelijk.
Reputatie 6
Badge
Ja ik weet hoe het is. Toen wij overstapte van Ziggo naar T-Mobile werden alle coax kabels die we met pijn en moeite hadden gelegd overbodig. Bij mij duurde het ook even voor alles werkte. Maar toen het werkte, wetkte het ook goed!
Hier ook Ziggo buiten geschopt. Maar het lijkt nu erg op van de regen in de drup. Word er gestoord van. Ook met de aanmelding deden ze al van alles fout.
Reputatie 7
Hoi Ton The Music Man,

Fijn om te lezen dat jouw wifi het weer doet! Als ik het goed begrijp is het probleem dat overblijft die ene TV die het niet doet, klopt dat? Speelt dit probleem nog, of heb je het met de kabel op kunnen lossen? Ik hoor je antwoord graag!
Het probleem met jouw huistelefoon heeft waarschijnlijk gelegen aan de storing die speelde, lees voor meer info dit topic. Ik hoop dat jij inmiddels weer bereikbaar bent.
Hoi Sterre,
inmiddels werkt het wel.
Absurd vind ik de reactie van jullie callcenter, toen ik belde met de mededeling dat alles werkte, en het ticket kon vervallen. ik zei dat ik eerst de kabel dmv een koppelstukje had verlengd en toen werd ik gelijk afgeblaft met : "Dan bieden wij geen ondersteuning". 's Morgens was ik zeer goed geholpen, is er op afstand van alles gedaan, en dan vroeg in de middag zo'n hork......ik ben weleens voor minder ergens weggegaan! Hij wilde ook niet luisteren naar mijn logica: Meegeleverde kabel is 15 meter, standaardwoning is 10 tot 12 meter diep en 5 meter breed. Dus als je tv boven in de ene hoek staat, en de meterkast met het modem daar tegenover, dan ben je al 15 meter kwijt. Dan moet je nog naar beneden de meterkast in.....dus: verlengen, of andere kabel halen. waarom levert T-mobile niet standaard een 20 meter kabel mee???? Maar nee, ik werd opnieuw afgeblaft. Meneer ging bijdehand de handleiding voorlezen enzovoort. Maar meneer, wanneer mijn kabel te kort is, ik kan het huis niet verkleinen, dan verleng ik die, zoals gebruikelijk, met zo'n blokje. Dan is het nog steeds standaard configuratie. Maar nee, daar dacht hij anders over. Deze meneer heeft een cursus heropvoeding met klanten nodig, en technische kennis. De volgende keer dat ik zo'n sukkel tref aan de telefoon, die zo horkerig doet, dan vertrek ik als klant. Overigens zou het handig zijn wanneer jullie in de handleiding gaan vermelden dat kabels verlengen storing kan geven, en dat men in zo'n geval moet kiezen voor een langere kabel halen. De telefoon deed het als het ware vanzelf weer.
Joehoe Sterre!!!

Ton hier. Mijn technische verhaal in het andere topic was bedoeld als illustratie van de hufterigheid van jullie callcenter dodo.

Als muziekman ben ik redelijk bekend als manager en boeker: www.toartistagency.com.
Ik vertegenwoordig o.a. de originele band van Janis Joplin, Big Brother and The Holding Company, in Europa, Otis Redding jnr en nog wat andere legendes, alsmede diverse bekende Nederlandse bands.
Reputatie 7
Hoi @Ton The Music Man

Bedankt voor de uitleg over de installatie en kabeltrekkerij. Mijn complimenten met het aanleggen van UTP: dit is toch de toekomst. Ik vermoed dat zelfs die laatste provider binnenkort stopt met de ouderwetse coax-kabel. Je bent nu dus voor de komende 10-15 jaar klaar met kabels!

We hebben gekozen voor een kabellengte van 15 meter. Doorgaans blijkt deze wel genoeg. Je mag ook zeker wel een 'blokje' gebruiken hoor. Het kan natuurlijk altijd iets verstoren, het blijft techniek. Dan begint het uitsluitspelletje. Je kunt ook met een andere switch proberen in de hoop dat die het signaal wel goed doorgeeft. Dat is sowieso aan te raden als het gaat om een TV op de bovenverdieping. Stel dat je namelijk ooit nog een derde TV Box wilt aansluiten, dan kun je diezelfde switch gebruiken en hoef je niet een tweede kabel naar boven te trekken. Je kunt ook de TV Boxen omwisselen om uit te sluiten of het euvel aan de TV Box zelf ligt. Houd je ons op de hoogte?

Ennnnne, heerlijke bands!

Take another little piece of my heart now, baby! 🎶🎵
Sander,
Ik ben gekke Henkie niet...
  • tv-boxen omwisselen is geprobeerd
  • er zit geen andere switch tussen dan het door jullie geleverde Huawei modem
  • kabellengte van 15 meter is genoeg, wanneer je in een rijtjeshuis woont en de tv en de switch aan dezelfde kant van het huis staan, en het verschil 1 verdieping is, Een rijtjeshuis is 10 tot 12 meter diep, en 5 meter breed. Dus wanneer je dan, zoals hier, tv en modem in de tegenover elkaar liggende hoeken hebt staan/hangen ben je al 15 meter onderweg!
  • Blokje was absoluut de boosdoener. Drie verschillende geprobeerd, ook met verschillende kabels na het blokje. Werkte allemaal niet. Dus dan kan jij nu wel zeggen dat het wel kan, maar hier werkt het in ieder geval niet, door het gebruiken van een verlengblokje. De enige oplossing hier was een langere kabel dan die van jullie gebruiken. En dan komt daar die zeer klantonvriendelijke stoethaspel van jullie callcenter bovenop die zegt :"Dan bieden wij geen ondersteuning". Enig idee hoe irritant het is wanneer je na je verhuizing hier uren mee druk bent, ipv een uurtje wat zou moeten kunnen, omdat de gebruikte, logische, techniek (verlengblokje) niet blijkt te werken? Nu dit opschrijvende word ik weer pislink over die boomvrucht in het callcenter met zijn Dan Bieden wij Geen Ondersteuning. Terwijl zijn collega 's morgens zijn uiterste best heeft gedaan. Die kerel is echt niet geschikt om aan de telefoon te zitten. Ik stond op het punt om ter plekke mijn abonnement weer op te zeggen.
  • "Uitsluitspelletje" is mij bekend. Ik heb me ook jaren bezig gehouden in de muziek met geluid- en lichtinstallaties. Onverklaarbare storing? Een voor een stekkers lostrekken / kabels vervangen en je vindt de boosdoener.
  • Het irriteert mij mateloos dat er niemand zegt: "Standaard kabel van 20 meter in de doos doen ipv 15 meter is inderdaad de oplossing". Dat kost geen drol en voorkomt een hoop ergernis. Vergeet niet dat ik dan iemand ben die zijn mond open trekt, maar hoeveel doen er dat niet en "ondergaan hun lot lijdzaam"? Of vraag er naar bij de aanmelding als nieuwe klant: "Wat is de geschatte afstand tussen modem en tv ontvanger? Denkt u hierbij ook aan hoogteverschillen!". En stuur vervolgens het pakket met de overeenkomende kabel.
  • Samengevat: T-Mobile denkt hiermee vanuit T-Mobile, in plaats van vanuit de klant, en dat is een cruciale fout qua klantvriendelijkheid.
Reputatie 7
Hoi Ton,

Je bent inderdaad geen gekke Henkie, dat merk ik wel uit jouw verhaal. Je bent de Music Man, met verstand van (ver)huizen zo te lezen!

Bedankt dat je het geprobeerd hebt met de kabel. Goed dat nu het probleem gevonden en opgelost is, zodat jij lekker TV kunt kijken. Excuses voor het gedrag van mijn collega die aan de telefoon de handleiding ging voorlezen, dat is inderdaad niet het antwoord dat je van onze klantenservice mag verwachten. Ik ben blij dat de collega die je eerder sprak, wel liet zien hoe we het normaal doen.

Jouw idee om te vragen naar de geschatte afstand vind ik heel goed! Vaak is de 15 meter lang genoeg voor onze klanten, maar inderdaad net als in jouw situatie is een langere kabel noodzakelijk. Voor klanten bij wie dit van toepassing is, zouden we dit inderdaad kunnen opsturen. Als ik dit soort beslissingen zelf mocht maken had ik wel geweten wat ik zou doen (het invoeren natuurlijk!), ik ga het doorspelen naar degenen die daarover gaan. 🙂
Mooi. Eindelijk iemand bij een klantenservice die klanten niet als vervelende-stoorzenders-bij-het-doen-van-zijn-werk-beschouwt.
Reputatie 7
Natuurlijk, Ton! Klanten zijn de belangrijkste bron voor feedback over onze producten. Daarom luister ik naar en doe ik graag wat met jouw ideeën. ☺️
Breek mij de bek niet open over andere gedrahingem. Zo belde ik pas naar T-Mobile en werd toen toegeblaft:" Daar geven wij geen ondersteuning voor". 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@Ton The Music Man

Normaal ben ik ook geen voorstander om ergens een koppelstuk tussen te zetten, maar dat het daarna niet werkt .. zelfs niet intermittent ... dat is wel vreemd.

Wat voor UTP kabel heb je na het blokje gebruikt, een patch kabel of toevallig een crossover kabel?

Zelf ben ik grote voorstander om afstanden >10M tegenwoordig de beste UTP Cat7 te gebruiken, kost wel iets meer maar is daardoor wel beter afgeschermd tegen storing van 3/4G en de komende 5G.

Maar goed het werkt nu begrijp ik, dus veel plezier.

BTW, jouw verhaal over helpdesk medewerkers heb ik ook een dozijn van liggen 😉
Hee hoi Pieter,

Ik heb diverse UTP kabels gebruikt, na het koppelstukje, geen idee of dat het patch kabels of crossover kabels zijn geweest. Wel waren dat standaard meegeleverde kabels van hetzij kpn, hetzij t-mobile, hetzij ziggo. Koppelstukjes waren UTP koppelstukjes en geen ISDN
Reputatie 7
Badge +3
@Ton The Music Man

Kan mij niet voorstellen dat de door jouw gebruikte UTP kabels dan geen patch kabels waren.
Crossover UTP worden gebruikt tussen computers onderling zonder tussenkomst van routers.

Je had eventueel, als je nog een losse switch had, die er even tussen kunnen hangen als 'koppelstuk'.
ik heb nog twee losse switches/routers. Die heb ik er juist niet tussen gehangen omdat die de snelheid dempen.
Reputatie 7
Badge +3
@Ton The Music Man
Weet niet precies welke theorie daar achter zit, maar normaal zou dat niet het geval moeten zijn bij een goede switch.
Tenzij je gebruik maakt van een 1Gb lijn naar een 10Mb of 100Mb switch.
Mocht je nog hele oude Cat5 kabel hebben, dan zou dat ook invloed kunnen hebben op de maximale snelheid.
Dat is ook 1 van de redenen waarom ik over ben gegaan op de Cat7 kabels.

Allemaal 'mosterd na de maaltijd' nu het werk, maar gewoon ter info dan maar.
Dank Pieter!
Ik bedoel dat idd niet in zijn algemeenheid. De switches die ik heb liggen zijn oude dingen, vandaar. Masr blijft overeind dat het vreemd is dat simpel de kabel verlengen niet werkt, en ern langere kabel wel.

Reageer