Beantwoord

geen wifi met fritz repeater


Ik heb sinds dat ik mijn wifi heb geïnstalleerd een fritz repeater omdat de wifi niet sterk genoeg was. Nu is mijn repeater niet meer verbonden aan mijn modem en heb ik dus slecht tot geen internet. Ik probeer hem steeds te verbinden maar dat gaat niet want ik heb geen kabel. Nu doet heel mijn modem het niet meer. Ik heb dus helemaal geen wifi meer. Wat kan ik doen? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 August 2020, 18:27

Bekijk origineel

15 reacties

Modem een fabrieks reset geven is de eerste stap als de Wifi daarvan niet meer werkt, als de Wifi het dan wel weer doet kun je de Fritz weer proberen te connecten met je modem.

Zojuist gedaan zonder succes. 

Met de reset knop ingedrukt houden tot de lampjes uitgaan op het modem?

Als je die gedaan hebt en geen Wifi is het modem waarschijnlijk stuk.

Ja dat denk ik dan.

Reputatie 7
Badge +15

Met heel me modem doet het niet meer bedoel je ook de bekabelde verbinding? Of doet die het wel met gewoon goede snelheden?

Bekabeld kan niet want heb geen kabel

Reputatie 7
Badge +15

Welke modem heb je? Branden alle nodige lampjes op je modem? Een Fritz repeater kan je ook het best bedraad aansluiten, draadloos zal hij het mogelijk niet doen dus het is zeker aan te raden dat eens te doen.

Ik heb een dreytek, de lampjes staan aan en heb nu wel wifi van de modem maar heel slecht. De repeater zit verbonden met kabel maar ik hem niet verbinden met mijn modem

Reputatie 7
Badge +15

Het gaat om de Fritz!Wlan 1750e?

Je hoeft enkel op de wps knop van de repeater te drukken gedurende 8 seconden, er zal een LED op de repeater knipperenen druk dan binnen 2 minuten op de wps knop van je modem.

Ja klopt! Maar waar zit die knop op de modem? Ik heb namelijk nergens een knop gevonden. Of ik zie het heel erg over het hoofd 

Reputatie 7
Badge +15

Het instellen van je repeater kan ook handmatig, ga naar deze link; tweede manier, manueel :

https://blog.fastact.org/2017/06/10/fritzwlan-repeater-1750e-extender-plaatsen/

Manueel lukt niet. Al geprobeerd. Daarom loop ik erg vast en raakt mijn geduld op haha 

Reputatie 7

Hi @lisapn, loop je puur vast op het feit dat je geen netwerkkabel hebt? Elke willekeurige netwerkkabel is prima, als je er echt geen hebt liggen dan stuur ik er graag kosteloos ééntje naar je op. Stuur mij hiervoor nog even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan zorg ik dat de kabel naar je toe komt!

Denk niet dat het alleen puur daar aan ligt. Ik heb al is iemand hier ernaar laten kijken maar die snapte er ook niks van. Ik vind het gewoon gek dat heel die handleiding niks doet

Reputatie 7

Hey @lisapn,

Een bekabelde aansluiting tussen je versterker en modem kan dé oplossing zijn en je Wifi weer een boost geven. We hebben een uitgebreide handleiding die je daarbij kan helpen. Kun je dit eens testen? Mocht je geen kabel hebben dan sturen we die probleemloos naar je toe. :relaxed:

Reageer