Beantwoord

Geen WiFi op tablet (ASUS, Android)

  • 3 September 2019
  • 2 reacties
  • 583 Bekeken

Sinds overstap van Telfort naar T-mobile en daarbij installatie van een nieuwe router (Zyxel T50, vorige router ook van Zyxel subtype onbekend) geen WiFi mogelijkheid meer echter alleen met één tablet (ASUS Zenpad 8 580C). Met de oude router wel WiFi en ook WiFi via een hotspot werkt nog wel en evenals WiFi op het werk. Alle overige apparatuur heeft geen enkel probleem om WiFi te ontvangen (2 laptops ook van ASUS, tablet ASUS en twee telefoons).

Wat heb ik reeds gepoogd om wel verbinding te krijgen:
- Softe reset van netwerk- en datagegevens op de tablet
- Handmatig netwerk ingevoerd met andere beveiliging
- Netwerk meermaals vergeten en opnieuw wachtwoord ingevuld
- Router aan en uit gezet
- MAC ingevoerd in router (online)
- Gegevens wifi tablet en router gecontroleerd (genoeg connectiecapaciteit, juiste standaard (802.11a, 802.11b, 802.11g en 802.11n)

Graag een suggestie, want een tablet zonder WiFi is vrij onhandig. En nogmaals, het lijkt aan deze router te liggen, want met de vorige router heb ik geen problemen ervaren en ook nu kan de tablet via een hotspot of dus een ander netwerk (zoals op het werk) wel WiFi ontvangen dus ik verwacht niet dat het probleem bij de tablet ligt...
icon

Beste antwoord door Brian 6 September 2019, 13:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hi @veratski, hmm dat is vreemd, krijg je toevallig nog een foutmelding te zien wanneer je de tablet probeert te verbinden? Zie je uberhaupt het Wifi netwerk staan of herkent hij het netwerk helemaal niet? Je zou eventueel nog kunnen proberen om in te loggen op de modem met een ander apparaat en de band steering van de modem uit te zetten en het 2.4 Ghz of 5 Ghz netwerken een andere naam te geven. Op die manier zie je beide frequenties uitgesplits en kan je er handmatig verbinding mee maken. Niet ideaal maar ik ben benieuwd of de tablet op die manier dan wél kan verbinden.
Hoi Brian, vreemd is het zeker. Er komt geen foutmelding in beeld, hij verbindt gewoon niet. Het netwerk wordt wel gevonden en herkend maar daar houdt het mee op. Ik heb de oplossing m.b.t. band steering uitzetten geprobeerd en daarna even verinding gehad met de modem. Daarna het weer gewijzigd naar 2.4G en 5G hetzelfde houden en aanvankelijk wederom geen verbinding. Nu lijkt het echter toch te werken. Gekke is nu wel dat als ik het vinkje uit wil zetten bij "Houd 2.4G en 5G hetzelfde" ik nu de mededeling krijg dat het verzoek verboden is... Maar goed, ik heb nu verbinding met m'n tablet, dus ik blijf verder wel van de instellingen af. Dank voor de suggestie en hopelijk is het een blijvend resultaat. Gr Vera

Reageer