Beantwoord

geen wifi, wel internet na opnieuw opstarten modem

  • 14 December 2019
  • 14 reacties
  • 882 Bekeken

Ik heb sinds het begin van abbonement problemen met mijn Wi-Fi verbinding, elke als mijn modem zonder stroom komt te zitten heb ik daarna geen wifi verbinding meer. Maar kan ik bijv wel via die verbinding mijn Philips hue lampen besturen. 

Als Ik inlog op mijn modem, dan krijg ik bij verbondenheid de wereldbol een kruisje naar mijn modem. 

Nou word ik hier wel echt ziek van aangezien mijn huis aan elkaar hangt met Google, Ring en dergelijke snufjes maar dat ik die nu regelmatig allemaal opnieuw kan instellen. 

 

Iemand een oplossing.  

icon

Beste antwoord door yalerta 15 December 2019, 11:26

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Roy Janssen Helmond 

Heb je een Zyxel modem?

Bedoel je dat je na het opstarten kort internet hebt en dan valt de verbinding weg?

Als je eens de wifi uit kan schakelen in je modem en dan kijken of alles bekabeld wel stabiel is, vervolgens de wifi inschakelen indien het dan mis gaat kan één van je apparatuur dat op het wifi netwerk verbonden is het probleem veroorzaken.

Nee, het is als volgt. 

Ik heb toen straks na het typen van dit bericht mijn hele modem weer gereset, daarna de 2.4 en 5 ghz kanalen van elkaar afgehaald en daarna gewacht. Na een paar uur begon mijn wifi het toen opeens weer te doen. Dit is hetzelfde als ik dit dus niet doe maar ik moet dan dus elke keer uren wachten voordat mijn wifi terug komt blijkbaar. Het is nooit zo dat mijn modem opstart en ik wifi heb. 

Heb gewoon wifi op het moment, alleen geen verbinding met het modem dus krijg geen internet binnen. Maar gek genoeg kan ik wel alles in huis besturen…..

Reputatie 7
Badge +15

@Roy Janssen Helmond 

Ik snap het even niet, hoe kan je wifi hebben als je geen internet binnen krijgt.

Nadat je een fabrieksreset uitgevoerd hebt is het inderdaad handig om easy mesh uit te schakelen bij draadloos in het tabblad Easy mesh en vervolgens in het tabblad algemeen houd instellingen voor 2,4 en 5 GHZ hetzelfde "uitvinken", daaronder kanalen toewijzen voor je bands, 1 of 6 voor 2,4 GHZ en 36 voor 5 GHZ. Geef beide netwerken ook aparte namen zodat er 2 netwerken zijn.

Zie je wel na de reset dat je modem verbonden is en branden alle lampjes groen? 1 uur wachten op wifi dat is wel vreemd ja, dat is niet de bedoeling na een reset aangezien alleen jij dit ervaart.

Heb alles gedaan wat je zei vanacht nog en ben toen gaan slapen. Nu nog steeds geen internet, erg jammer. 

 

Er brand een rood lampje bij de wereldbol en heb net geprobeerd mijn tv via kabel te verbinden en dat lukte ook niet. 

Even niet aan u gericht waardeer u help.

 

Maar in welk tijdperk leven we waarin een miljardenbedrijf geen klantenservice heeft die netjes op zondag open is 😡🤬 word hier echt boos van. Sinds dag 1 van dat ik bij tmobile zit niks anders dan gezeik.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Poging tot een duidelijke probleem omschrijving ondanks onvoldoende informatie m.b.t. de aansluiting

  1. Er hapert iets aan de stroomvoorziening. Een modem die zonder stroom komt te zitten anno 2019 moet niet nodig zijn.
  2. Er is geen Internet. Dit wordt aangegeven door het rode wereldbolletje op de modem. (Zyxel)
  3. Er is waarschijnlijk WEL wifi, alhoewel een Philips Hue bridge de verlichting zonder een Internet verbinding kan bedienen via een een “eigen Hue” mesh netwerk. Als de lampen getest kunnen worden via een app op tablet of telefoon geeft dit aan dat er een intern wifi netwerk met de modem is.

Gedachte aan wat er mis kan zijn.

  1. Aansluiting glas of DSL die plat gaat om wat voor oorzaak ook. (breuk/slecht contact enz.)
  2. Modem, is defect en verliest verbinding met glas of DSL, In geval van glas en een Zyxel modem is er nog een Media converter als mogelijke oorzaak aan te duiden.

Lijkt een geval waar Technische ondersteuning (monteur / lijn meting en monitoring e.d.)
Nieuwe aansluiting sinds nov 2019, daarvoor zelfde soort aansluiting of was dit via Ziggo (coax)

Zomaar nieuwsgierig;

Waarom 2,4 en 5 Ghz loskoppelen?
 

Poging tot een duidelijke probleem omschrijving ondanks onvoldoende informatie m.b.t. de aansluiting

  1. Er hapert iets aan de stroomvoorziening. Een modem die zonder stroom komt te zitten anno 2019 moet niet nodig zijn.
  2. Er is geen Internet. Dit wordt aangegeven door het rode wereldbolletje op de modem. (Zyxel)
  3. Er is waarschijnlijk WEL wifi, alhoewel een Philips Hue bridge de verlichting zonder een Internet verbinding kan bedienen via een een “eigen Hue” mesh netwerk. Als de lampen getest kunnen worden via een app op tablet of telefoon geeft dit aan dat er een intern wifi netwerk met de modem is.

Gedachte aan wat er mis kan zijn.

  1. Aansluiting glas of DSL die plat gaat om wat voor oorzaak ook. (breuk/slecht contact enz.)
  2. Modem, is defect en verliest verbinding met glas of DSL, In geval van glas en een Zyxel modem is er nog een Media converter als mogelijke oorzaak aan te duiden.

Lijkt een geval waar Technische ondersteuning (monteur / lijn meting en monitoring e.d.)
Nieuwe aansluiting sinds nov 2019, daarvoor zelfde soort aansluiting of was dit via Ziggo (coax)

Zomaar nieuwsgierig;

Waarom 2,4 en 5 Ghz loskoppelen?
 

1. Er hapert niks in de stroomvoorziening  maar vanwege de slechte levering van Tmobile moet ik zoals gisteren mijn modem resetten om van mijn TV gids gebruik te kunnen maken. En vanwege problemen dus vanaf tmobile dus al paar keer modem moeten resetten.

 

3. Dat is idd het punt  er is wel een Wi-Fi signaal. Maar geen internet.

 

Heb gisterenavond dus ook contact gehad met iemand van Mobile en die had het over een storing hier in Helmond, waarbij mensen dus ook last hadden van dit probleem. Iets met de Vlan verbinding ofzo.

Dus een probleem met de interne bedrading ofzo lijkt me sterk want zodra die dan eenmaal verbonden is er geen problemen meer zijn met dit internet. 

 

Had hiervoor telfort, nooit dit soort problemen gehad. 

 

De reden dat ik die van elkaar haal is omdat dat gisteren en eerder dus leek te helpen. Maar in de praktijk maakt het niet heel veel uit. 

 

Zal heel eerlijk zeggen begin hier best gek van te worden en zit er gewoon sirieus aan te denken om Tmobile op te zeggen en direct over te stappen ergens anders naar toe. Nog nooit zoveel gezijk gehad met een provider. 

Reputatie 7
Badge +5

@Roy Janssen Helmond 

 een paar opmerkingen over het probleem

 

3. Dat is idd het punt  er is wel een Wi-Fi signaal. Maar geen internet.

Misleidende topic titel

 

...

Dus een probleem met de interne bedrading ofzo lijkt me sterk want zodra die dan eenmaal verbonden is er geen problemen meer zijn met dit internet. 

Nergens gesproken over de Interne bekabeling. De verwachting is juist dat
de externe verbinding van de centrale/wijkkast problemen oplevert.

Had hiervoor telfort, nooit dit soort problemen gehad. 

Zoals gezegd, als het aansluitkabeltje in de centrale overgezet is in een andere switch kan dit al een veroorzaker zijn.

Over het loskoppelen van de 2.4 en 5 GHz
De reden dat ik die van elkaar haal is omdat dat gisteren en eerder dus leek te helpen. Maar in de praktijk maakt het niet heel veel uit.

Begrijpelijk, je probeert oplossingen te vinden voor je haperende aansluiting.

Zal heel eerlijk zeggen begin hier best gek van te worden en zit er gewoon serieus aan te denken om Tmobile op te zeggen en direct over te stappen ergens anders naar toe. Nog nooit zoveel gezeik gehad met een provider. 

Waarschijnlijk heb je een minimale contractduur waar je aan gebonden bent.
Beste optie is en blijft uit mijn eerste conclusie, T-mobile blijven melden dat jouw aansluiting niet goed werkt, zowel via de helpdesk telefoon als hier op het forum aan de webcare moderators.

 

@Roy Janssen Helmond

 een paar opmerkingen over het probleem

 

3. Dat is idd het punt  er is wel een Wi-Fi signaal. Maar geen internet.

Misleidende topic titel

 

...

Dus een probleem met de interne bedrading ofzo lijkt me sterk want zodra die dan eenmaal verbonden is er geen problemen meer zijn met dit internet. 

Nergens gesproken over de Interne bekabeling. De verwachting is juist dat
de externe verbinding van de centrale/wijkkast problemen oplevert.

Had hiervoor telfort, nooit dit soort problemen gehad. 

Zoals gezegd, als het aansluitkabeltje in de centrale overgezet is in een andere switch kan dit al een veroorzaker zijn.

Over het loskoppelen van de 2.4 en 5 GHz
De reden dat ik die van elkaar haal is omdat dat gisteren en eerder dus leek te helpen. Maar in de praktijk maakt het niet heel veel uit.

Begrijpelijk, je probeert oplossingen te vinden voor je haperende aansluiting.

Zal heel eerlijk zeggen begin hier best gek van te worden en zit er gewoon serieus aan te denken om Tmobile op te zeggen en direct over te stappen ergens anders naar toe. Nog nooit zoveel gezeik gehad met een provider. 

Waarschijnlijk heb je een minimale contractduur waar je aan gebonden bent.
Beste optie is en blijft uit mijn eerste conclusie, T-mobile blijven melden dat jouw aansluiting niet goed werkt, zowel via de helpdesk telefoon als hier op het forum aan de webcare moderators.

 

 

Mijn excuus voor die interne bekabeling. Maar lijkt me sterk dat het de externe bekabeling is. Zijn al 2 monteurs geweest en hebben allebei een lijnmeting gedaan en niks gevonden. Daarnaast heb ik hiervoor 4 jaar telfort gehad en nooit problemen gehad. 

En met dat abonnement heeft zowel tmobile als ik verplichtingen. Als Tmobile hun verplichtingen niet nakomt zal een rechter er geen problemen mee hebben om het abbonement stop te zetten vanwege niet nakomen contract. Genoeg voorbeelden te vinden van dat. 

Even over die bekabeling , lijkt me ook niet dat dit kan vanwege het feit dat dit gebeurt op het moment dat ik er mee bezig ben. Dus de externe lijn kan ook niet want op het moment dat ik wel verbinding heb is er niks aan de hand. Lijkt me sterk dat het dan met de lijn te maken heeft met de lijn precies op die momenten. 

Reputatie 6

@Roy Janssen Helmond Heb je al eens geprobeerd om het kabeltje tussen het ISRA punt en je modem te vervangen? Ik neem aan dat die nog dezelfde is als toen je bij Telfort zat? Dan zal er in de T-Mobile doos een nieuwe zitten. Misschien heb je wel een slecht contact. Proberen kan geen kwaad.

 

Als dat het niet is, zal je op webcare moeten wachten. Deze kunnen je modem uitlezen. Een reactie duurt 24/48 uur, ze werken op volgorde van de reacties. Maar je komt zeker aan de beurt.

@Roy Janssen HelmondHeb je al eens geprobeerd om het kabeltje tussen het ISRA punt en je modem te vervangen? Ik neem aan dat die nog dezelfde is als toen je bij Telfort zat? Dan zal er in de T-Mobile doos een nieuwe zitten. Misschien heb je wel een slecht contact. Proberen kan geen kwaad.

 

Als dat het niet is, zal je op webcare moeten wachten. Deze kunnen je modem uitlezen. Een reactie duurt 24/48 uur, ze werken op volgorde van de reacties. Maar je komt zeker aan de beurt.

 

Heb gisterenavond iemand gesproken van webcast via facebook die mijn lijn had uitgemeten en die had het over dat mijn internet de Vlan mist. Ik heb niet zoveel verstand ervan dat ik weet wat dat betekent maar zei zei dat het daardoor kwam en dat het een bekende storing was in Helmond. Maar die hebben daarna niet meer gereageerd. 

 

Heb die nooit vervangen, maar de monteurs hebben dat kabeltje gecontroleerd zaten geen fouten in. Lastig om te vervangen namelijk zit vast aan het eerste aansluit punt. 

Hij doet het voor nu weer, maar het is dus nog niet opgelost, ga het niet doen maar durf mijn salaris erop in te zetten dat zodra ik het modem weer van het stroom af haal het internet weer weg is. Morgen is t mobile de eerste waar ik mee aan de lijn hang. 

Ik heb precies hetzelfde probleem hier in Joure (Friesland).

 

I.v.m een onlangs gekocht huis moet ik nog regelmatig even de stroom eraf halen.  

Iedere keer dat dit gebeurd blijft mijn wereld bolletje op mijn zadel router rood branden. 

Ik kan alles proberen (harde reset op router, terugzetten van fabrieksinstellingen, mediabox resetten etc.) maar niets helpt.

 

Ik word er helemaal gestoord van, het zoveelste probleem met t mobile thuis 

Reputatie 7

Hey @Roy Janssen Helmond & @WillemvHelmont 

Ik help jullie hier graag verder mee! Wanneer ik nu jullie verbinding uitlees dan moet volgens onze gegevens alles werken zonder problemen. Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Ik heb nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

  1. -Als het wegvalt, kunnen jullie dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?

  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

  5. -Kunnen jullie drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag jullie bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing!

Reageer