Beantwoord

geen wifi zolder

  • 23 January 2020
  • 8 reacties
  • 500 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik probeer al dagen te bellen maar krijg steeds de melding dat het te druk is. Ik zou graag een WiFi versterker op zolder willen. Er is daar nl geen WiFi. Mijn zoon heeft daar WiFi nodig voor zijn schoolwerk. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 January 2020, 16:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Rrqxyz Welkom, geen WiFi op zolder kan heel lastig zijn.

Heb je Deze stappen al doorlopen?

 

  • Wanneer installeert de monteur een wifiversterker?

    De monteur doet een meting en zal je dan vertellen of je een wifiversterker geïnstalleerd krijgt. Als de meting van de monteur onder de grens is van 10 Mbps downloadsnelheid voor Standaard (DSL) internet of 10 Mbps downloadsnelheid voor Glasvezel internet, dan kom je in aanmerking voor een wifiversterker.

Nog steeds geen WiFi op zolder dan even wachten op een reactie van de moderators hopelijk kunnen ze je verder helpen. Ze reageren binnen de 24/48 uur. En anders op een later tijdstip bellen.

Gebruik de Wifi-Service en bel onze Klantenservice via 0800-0092 (gratis).

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rrqxyz,

 

Welkom op de Community, leuk dat je de vraag hier stelt! :smile: We leveren Wifi service op 1 verdieping boven en 1 verdieping onder waar het modem zich bevindt (en natuurlijk dezelfde verdieping). Doordat Wifi van te veel externe factoren afhankelijk is kunnen we op Wifi zelf geen garantie leveren qua snelheid en dekking. Wat we wel doen is servicegarantie aanbieden. Dit houdt in dat wanneer jij storingen ervaart met Wifi, welke wij niet direct kunnen oplossen aan onze kant, we een monteur kunnen aansturen die hier naar gaat kijken en oplossingen aanbiedt.

Op zolder kunnen we geen Wifi service leveren. Dit valt buiten de zone. Het is kort gezegd qua afstand gewoonweg te groot. Daarnaast treden er allerlei barrières op die de Wifi te ver van het modem instabiel maken. De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw Wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: : https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-haal-het-maximale-uit-jouw-wifi-276063. Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Wij adviseren het gebruik van het automatische kanaal Succes met de tips!

Reputatie 7
Badge +14

Sorry @Rrqxyz Ik lees dat het moeilijk is op zolder! Hopelijk werk het advies van #Jason voldoende.

Fijne avond en succes!

Als ik had geweten dat de zolder er niet bij hoort dan had ik nooit overgestapt. Bij Ziggo kreeg ik zonder problemen een WiFi versterker. Dus ik hoop dat t mobile ook zo service gericht is. Op de eerste verdieping word ik ook steeds uit de WiFi gegooid omdat we er met zijn 5en opzitten. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb een vergelijkbare situatie simpel opgelost door een utp kabel naar de zolder te leggen, daar een oude router die ik nog had liggen (Sitecom n300) de utp aangesloten op de blauwe wan van de Sitecom en mijn zoon heeft voldoende wifi voor wat hij nodig heeft 50mb 

Reputatie 7
Badge +3

Een kabel trekken zoals @BeMu voorstelt is absoluut de beste optie maar als dat echt niet kan zou je dit kunnen overwegen:

https://www.coolblue.nl/product/841996/devolo-magic-1-wifi-mini-multiroom-kit-nl.html

Ik heb hier van Ziggo nog een draadloze versterker kan dat ook? Dat werkte wel goed. Jammer dat tmobile die service niet bied. Had er meer van verwacht. Toen ik overstapte had ik er nog naar gevraagd en toen werd er gezegd dat als de verbinding slecht zou zijn dat er een monteur zou komen en dan een WiFi versterker zou krijgen. Heb al jaren mijn mobiele abonnement bij ze en daar was ik altijd wel tevreden over. Jammer dat dit zo enorm tegen valt 

Reputatie 7
Badge +3

@Rrqxyz Kan ik zo niet zeggen, weet niet wat voor type repeater Ziggo levert en hoe makkelijk je de instellingen kunt wijzigen.

Reageer