Beantwoord

Genexis P1090 behouden ipv de media converter mogelijk?

  • 28 April 2019
  • 21 reacties
  • 3500 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb het ergens gelezen dacht ik, kan het niet meer terug vinden.

Is het mogelijk om de Genexis P1090 die er nu op de FTU zit te behouden en de T-Mobile media converter niet te gebruiken voor de Huawei modem?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 1 May 2019, 08:43

Bekijk origineel

21 reacties

Wat ik uit dit topic begrijp niet
Kan het niet meer terug vinden, maar daar staat er eigenlijk niks over, las iets van als de monteur is geweest kun je de T-Mobile kerstboom weer aftuigen en de genexis terug zetten en dat schijnt beter te werken.
Reputatie 7
Je mag zelf geen aanpassingen doen aan het ftu.
dit komt omdat de glasvezel aansluiting makkelijk beschadigd en de kosten dan ook voor je zelf zijn mocht het mis gaan. niet alle genixes kastjes zijn media convertors en ze werken ook niet met T Mobile. zodra je verbinding weg valt kan je de instellingen van T Mobile in je eigen router plaatsen en testen of het werkt. vraag dan aan de monteur om eventueel het genixes kastje te gebruiken en of terug te plaatsen. zo voorkom je beschadigingen.
@Doornekamp33 en hangt alles al?
Alles hangt en draait, nu nog even de genexis proberen, had gisteren middag wel 3 groene lampjes dat er verbinding was.
Heb hem er afgehaald zodat de Guidion monteur de boel netjes kon af monteren, die mooi op tijd was, gaat hier beter dan bij de vorige provider.😁😜
Zelfde zzp organisatie, jij had een goede gedreven persoon.
Houd wel in de gaten dat alleen het onderste deel van jouw genexis de kale NT is afhankelijk van het model het deel wat daar op zit althans bij mijn Hybrid Titanium zal niet samen werken dat is in weze een modem/ router.



Weet je zeker dat jij de p1090 had?

Yup ik heb de P1090, en die andere heb ik ook voor het geval die terug moest.😁😁

Monteur van Guidion was er 1 van Fixpunt, tenminste dat stond op zijn auto.
Foto zegt alles😁😁

Heb jij die opbouw dan niet ?
Dat midenstuk op die eerste foto zal die 1090 zijn. De NTu
Reputatie 7
Badge +3
@Doornekamp33

Krijg niet helemaal duidelijk wat je nu hebt staan of hangen waarop je glasvezel van RF binnenkomt.
Heeft de monteur de P1090 aangesloten of anders?

Nog een vraag, wat zou/is het grote doorslaande voordeel bij gebruik van die P1090 t.o.v. de geleverde MC van TMT?
@Galdor68 , dit zijn de twee losse NT die ik heb, ze liggen tegen elkaar aan, ik heb ze nog los liggen en ga van het weekend de P1090 proberen.

@Pieter_B , het voordeel is dat er niet een los stuk glasvezelkabel in de meterkast hangt en er geen losse media convertor hangt, de NT klik je gelijk op de grondplaat en zit dan wat degelijker.
Ook word de NT niet zo warm, de media convertor word best wel warm, en heeft denk ik een hoger stroom verbruik.
Reputatie 7
Badge +3
De beter afwerking is inderdaad een punt, maar dat hij best wel warm is?

Heb net door jouw opmerking eens wezen voelen, maar om nou te zeggen warm / erg warm ... meer een normale bedrijfstemperatuur zou ik zeggen.

Zal binnekort eens het vermogen meten van de MC die ik heb hangen (TP-Link) in verschil met de MC van TMT. (toegevoed aan de TO DO lijst)
Meten is weten ...

Krijgt vervolg ...
Een MC die los hangt? Dat klinkt niet als netjes afmonteren. Hmm dikke minpunt dan heb ik liever een FB5490 op de ftu gepatched.

De MC zit wel in een houdertje aan de wand, alleen zit er een lange glaskabel tussen de grondplaat en de mc, en die kun je niet effe ergens tussen frommelen zodat die niet los hangt, en aangezien het er nogal gevoelig uitziet, heb wel een reserve set, maar toch, beter voorkomen.

En de MC van T is warmer dan de genexis werd, in de winter krijg je er lekker warme handjes van, kastje is ook veel kleiner heb er wel 1 zonder de switches er op.
Dat valt mee dan ik ben wel zeer benieuwd of die genexis wil samenwerken.

Met die FB 5490 krijg je ook een losse draad tussen de Ftu en de Router.
Telefonie werkt niet via de Fritz anders had die er al gehangen.
Telefonie werkt niet via de Fritz anders had die er al gehangen.
Zodra ik weet wat ik wil en vooral bij welke leverancier is telefonie het probleem niet.
Het werkt uiteraard wel maar ik begrijp je punt.
Reputatie 7
Badge +3
KNIP....

Zal binnekort eens het vermogen meten van de MC die ik heb hangen (TP-Link) in verschil met de MC van TMT. (toegevoed aan de TO DO lijst)
Meten is weten ...

Krijgt vervolg ...


Hier de resultaten;
Eigen TP-Link M220L : 1,7W
TMT Mediaconverter: 1,9W

Gemeten met een X4-Life Inspector III energiekostenmeter.

Jouw P1090 ??
@Pieter_B

Ik zou niet weten wat de genexis verbruikt, ik heb geen energiekosten meter in huis, de adapter levert als output 12v 0.2A.

Maar de genexis hangt er, en hij werkt perfect, ziet er een stuk netter uit dan al die losse kabels en media convector, hoef ik niet bang te zijn dat moeders wat lostrekt als ze de stofzuiger uit de meterkast haalt.
Reputatie 7
Badge +3
@Doornekamp33

Denk zelf dat de P1090 niet echt veel meer zal trekken, zoveel werk is er ook niet te verzetten.

Ziet er inderdaad voor de glasvezelaansluiting een stuk netter uit.
Maar goed voor een loshangende glasvezelkabel zijn ook wel oplossingen te bedenken, door bijvoorbeeld het met een paar spijkerklips voor zwakstroom opo te beugelen.

Nu de Huawei router nog vervangen door een eigen 'betere' router waar je ook alle control over hebt, en je bent helemaal over op een eigen installatie.

Enige nadeel is, als je storingen hebt of krijgt, zal TM je kunnen vragen om alle door hun geleverde zaken aan te sluiten. Ze gaan geen installatie repareren die jij zelf hebt opgezet. Hun leveren alleen ondersteuning voor eigen installatie, dus hun MC en hun router.

Veel plezier bij TMT
De Huawei geeft alleen de boel door, wifi staat uit, is toch bagger vanuit de meterkast, er hangt een Asus RT-AC87U achter die alles regelt.😉

En wat betreft storingen, daar ben ik nog niet zo bang voor, en de T MC zit er zo weer tussen, binnen een minuutje gepiept.

Reageer