Beantwoord

Glasvezel 1 Gbps

  • 16 January 2020
  • 23 reacties
  • 774 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 21 reacties

W

 

Ik heb alles aangesloten met glasvezel en ethernet. het werkt naar behoren. ik woon in Vogelwijk in Den Haag… Ik heb getest met Zyxel modem en mediaconverter..het werkt naar behoren.

 

Zo ..

En Fritz box 5490 heb ik nog getest. het werkt ook naar behoren. Fritz box 5490 maakt mediaconverter overbodig. OOk heb ik nog een keer getest. het werkt dus naar behoren..

 

 

icon

Beste antwoord door edwtie 16 January 2020, 02:44

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @edwtie,

 

Wat fijn dat alles naar behoren werkt, daar worden we blij van! :smile: Als we iets voor je kunnen doen op de Community, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar. 

Reputatie 1

het is nog niet klaar met netwerk. ik meot nog nieuwe netwerkkabel doortrekken.

en ik heb wat formele afhandelingen .maar t-mobile doet moeilijk over monteur terwijl ons netwerk werkt al goed.

 

Reputatie 7
Badge +4

@edwtie,

Als ik het goed begrijp heb je het zelf aangesloten en wil je geen monteur omdat het al werkt…

Een monteur bij glasvezel is verplicht daar is verder niets aan te doen.

 

Reputatie 1

Hoi @edwtie,

 

Wat fijn dat alles naar behoren werkt, daar worden we blij van! :smile: Als we iets voor je kunnen doen op de Community, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar. 


mooi. we hebben alles getest. dus wat heb ik iets niet ondig dus. als compreis mag monteur alleen checken op mijn eigen laptop die verbonden met LAN1 van onze eigen modem. Als er goed getest is dan moet de modem en alles teruggezonden. Vanaf moment hebben we eigen modem verder. ..

Zou de monteur een bak koffie aanbieden en nergens aan laten zitten.

Modem en media converter netjes opbergen en niet terug sturen, die kan in geval van uitval eigen modem of storing op de lijn nodig zijn, je hebt geen enkele ondersteuning op je eigen modem.

Reputatie 1

Zou de monteur een bak koffie aanbieden en nergens aan laten zitten.

Modem en media converter netjes opbergen en niet terug sturen, die kan in geval van uitval eigen modem of storing op de lijn nodig zijn, je hebt geen enkele ondersteuning op je eigen modem.


modem is niet meer noidg. want we hebben hier al goede opmeting besschikt. er is wel ondersteuning vanuit fabrikant van de modem. De instellingen van modem valt onder ons beheer.  maar T-mobile heeft verantwoordelijk voor alleen externe lijnen bijv. alleen kabels tot aansluitpunt. Voor modem valt onder verantwoordelijk van fabrikant die software kan leveren.  het is eenvoudig. T-mobile heeft slechts alleen rol zoals alleen testen in externe lijn tot aansluitpunt.  zoals is er beschreven wet (eigen modem). we gaan deze apparaten terugzenden. Vanaf aansluitpunt tot eigen netwerk valt er verantwoordelijk onder ons.  het betekent geen wifi serivce en uitgebreid. daar heb ik geen behoefte meer.

 

 

Als nu je lijn uitvalt heb je het modem nodig, T-Mobile hoeft niks te doen als ze geen lijnmeting kunnen doen naar hun MC en modem, dus zal je in dat uitzonderlijke geval hem toch nodig hebben.

 

En TM is verplicht een werkende lijn te leveren en dat na het modem, maar niet verplicht om eigen modems te ondersteunen, je hebt een uitdaging als je het niet meer kunt aansluiten.

Reputatie 1

Als nu je lijn uitvalt heb je het modem nodig, T-Mobile hoeft niks te doen als ze geen lijnmeting kunnen doen naar hun MC en modem, dus zal je in dat uitzonderlijke geval hem toch nodig hebben.

 

En TM is verplicht een werkende lijn te leveren en dat na het modem, maar niet verplicht om eigen modems te ondersteunen, je hebt een uitdaging als je het niet meer kunt aansluiten.


precies. maar na modem valt er gewoon onder ons netwerk. Zie een beleid van ACM betreft vrije router. maar het is nog niet ingevoerd. dus niet na modem. daar heb ik gezegd dat modem niet onder t-mobile valt. het is eigenlijk logisch. Vanaf modem is echt private netwerk. maar alleen tot werkende lijn dus het kan wel met monteur met  een glasvezelapparatuur kan testen. dan is er klaar.

 

Reputatie 7
Badge +4

De telecom hangt vol met procedures die gevolgd moeten worden. bij glasvezel betekend dat het opleveren van de verbinding door een monteur met het T50 modem in dit geval. je mag zelf niet aan de aansluiting komen omdat er (onzichtbare) schade kan optreden.

of koppelen met een verkeerde connector zorgt voor een slechte verbinding of schade aan de connector.

Reputatie 1

Ik kan ook zien: lijnmeting:

 

 

Reputatie 1

De telecom hangt vol met procedures die gevolgd moeten worden. bij glasvezel betekend dat het opleveren van de verbinding door een monteur met het T50 modem in dit geval. je mag zelf niet aan de aansluiting komen omdat er (onzichtbare) schade kan optreden.

 

Reputatie 1

De telecom hangt vol met procedures die gevolgd moeten worden. bij glasvezel betekend dat het opleveren van de verbinding door een monteur met het T50 modem in dit geval. je mag zelf niet aan de aansluiting komen omdat er (onzichtbare) schade kan optreden.

of koppelen met een verkeerde connector zorgt voor een slechte verbinding of schade aan de connector.

 

Het is vochtige omstandigheden. In deze kabels moeten er wel goed beschermd tegen vocht. het geldt ook voor gewone ethernetkabels . het kan dus denken bijv in vochtige kamers.. maar bij ons is er niet elk geval. .

 

 

Reputatie 1

en ik heb hier ook handleiding gevonden. ..kijk eens.
 

 



Een doe het zelf handleiding met video is ook beschikbaar:
http://www.fiber.nl/klantenservice/instructiefilmpjes/

 

Reputatie 7
Badge +16

@edwtie Kan ik je nog ergens mee helpen? Laat het me weten, dan ga ik zo snel mogelijk voor je aan de slag! :smile:

Reputatie 1

@edwtie Kan ik je nog ergens mee helpen? Laat het me weten, dan ga ik zo snel mogelijk voor je aan de slag! :smile:


het komt straks een rapprot met aanbevelingen. Ik heb wel glasvezeltester ..ik laat zien of glasvezelkabel werkt..:

 

 

Op dit manier heb ik kabels goed gecontroleerd met deze tester . Vandaar is alles goed gewerkt… En het is niet duur..

Hoe kan ik een glasvezelkabel testen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Wat fijn dat je een rapport maakt met aanbevelingen! Zo kunnen andere Community leden ook van jouw hulpvaardigheid genieten, supertof! :smiley:

Reputatie 1

Wat fijn dat je een rapport maakt met aanbevelingen! Zo kunnen andere Community leden ook van jouw hulpvaardigheid genieten, supertof! :smiley:


ja het komt nog straks nieuwe fotos.. hoe kan je glasvezel-slot voor FTU maken..

 

Reputatie 1

De telecom hangt vol met procedures die gevolgd moeten worden. bij glasvezel betekend dat het opleveren van de verbinding door een monteur met het T50 modem in dit geval. je mag zelf niet aan de aansluiting komen omdat er (onzichtbare) schade kan optreden.

of koppelen met een verkeerde connector zorgt voor een slechte verbinding of schade aan de connector.

Aanvullend: het vereist speciale schoonmaakmiddel:

 


Na gebruik van dit schoonmaak.. Hoe kan je schoonmaken:

 

 

Daarna kan je dan meten met bovenstaande apparaat of glasvezelmodem ( Fritz box beschikt eigen meting) En je kunt ook controleren met glasvezeltester.. Als de glasvezelkabel in orde is. dan is er goed. Het is erg eenvoudig.

Zulke situatie zoals vochtige omstandigheden bij meterkast of kelder is er kans erg klein. Bij kelder waar meterkast staan is er wel omstandigheden zoals overstroming.

Reputatie 7
Badge +4

klopt, alleen kan je dit niet van een consument verwachten. 

voor de active apparatuur kan je de one click niet gebruiken daarvoor moet je swaps gebruiken omdat je anders de lens kan beschadigen.

Reputatie 1

klopt, alleen kan je dit niet van een consument verwachten.


Nee. je kan zelf doen het is erg makkelijk. maar het is bedoeld voor tech-consumenten .het is sterk vergelijkbaar met schoonmaken. het kan gebeuren met 1 keer per jaar als men onderhoudt. dus net als je computer moet je ook schoonmaken hoor.

 

Reputatie 1

het is laatste test met een andere laptop uitgevoerd. Deze laptop heeft andere configuratie. het is schoon van andere malwares. het is bedoeling dat de test goed verloopt. De test is dus officieel geslaagd. Ik constateer dat ons netwerk naar behoren functioneert. Eigen modem werkt dus naar behoren. Vandaag ben ik echt klaar met testen. .

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@edwtie Uitermate interessant om de ontwikkelingen omtrent het schoonmaken te lezen, dankjewel voor de bijdrage! :smile: Superfijn dat je netwerk stabiel is en het modem goed bevonden is.

Reageer