Beantwoord

glasvezel aansluiting

  • 15 September 2020
  • 22 reacties
  • 814 Bekeken

Ik ben al vier weken bezig om mijn glasvezel aansluiting afgerond te krijgen. Guidion is langs geweest en modem is ook al geïnstalleerd, echter kan ik nog geen gebruik maken omdat er geen data door de lijn gaat. Inmiddels al een aantal uur met de service desk gebeld. Vandaag nog eens en Ik krijg te horen dat ik zelf met folkert wessel telecom moet bellen omdat zij nog iets moeten doen In de wijk centrale. Dit duurt nu al 3 weken, je vraagt je af hoe moeilijk dit is. 
Hoelang gaat dit nog duren? ik hoop dat iemand bij t-mobile opstaat en dit voor me gaat oplossen. Vanaf het begin niets anders dan ellende met t-mobile alle aannemers en onder aannemers. 

ben ik de enige met dit soort problemen?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 17 September 2020, 13:22

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Fazman,

Allereerst fijn dat je dit bij mij aankaart, en sorry dat het al zo lang duurt. Je hebt inderdaad gelijk dat dit veel eerder opgelost moet worden, en normaliter is dat ook het geval. De afgelopen weken hadden wij alleen last van een zeldzame ‘bug’ in het systeem, waardoor bepaalde communicatie tussen VolkerWessels en ons niet plaatsvond. Dit hebben we inmiddels weten op te lossen en de afgelopen paar dagen zijn wij, achter de schermen, druk bezig om jou zo snel mogelijk aangesloten te krijgen. Ik vind het jammer dat wij je niet eerder kunnen helpen, maar we doen er nu alles aan om het zo snel mogelijk opgelost te krijgen! Wij houden je op de hoogte, en voor nu wil ik je desondanks nog een hele fijne dag gewenst.

sinds Vandaag 1 okt 2020 rond 17 uur werk mijn glasvezel niet meer. Internet lampje is rood. Met de helpdesk gebeld en die vertellen me dat ik nog niet ben aangesloten 🤯! Dit terwijl ik al ruim 1,5 week internet heb gebruikt. Hij heeft mij aangeboden om met Guidion Een afspraak te maken om mijn installatie ma te kijken. Afspraak gemaakt voor 5 november!!! Ja over 5 weken. Dus 5 weken geen internet en dat terwijl ik thuis aan het werk ben. Ik snap er werkelijk niet ls meer van. HELPPPPPPPPPL!!!!

@Fazman: Ik hoop dat je niet in dezelfde situatie terecht komt als mijn ouders.

Zij hebben meer dan 2 jaar geen fatsoenlijk internet gehad. Deze lijn was van KPN,

Dan weer helemaal geen internet en dan internet zo langzaam dat er niks mee te doen was. Op een gegeven moment heb ik maar voor hun een WIFI dongle gekocht en via de mobiele telefoon en een HotSpot hun toch internet toegang verkregen. De kosten van deze dongle zijn natuurlijk niet door T-Mobile betaald maar ze boden dan wel als oplossing een week gratis onbeperkt internet op de mobiel aan. Ze zijn over de 70 dus in ben een paar kreeg moeten gaan maar dan konden ze tenminste nog iets in de corona-tijd. Een paar dagen geleden kwamen ze er achter dat er toch een kabelbreuk was, dit had ik al vaker aangegeven als mogelijke bron van de storing, en toen werd het opeens wel opgelost.

Bespaar je de moeite om een klacht in te dienen want hierop wordt niet reageert door T-Mobile Thuis.

Veel succes 

@Ivo043 , dank voor je reactie, vandaag weer met de helpdesk gesproken, Ze bieden een maand mobiel internet aan, en versneld een monteur. Wat betreft de breuk in de lijn, dat kan ook zomaar het geval zijn, het zijn nou niet de beste glasvezel leggers die ze in dienst hebben genomen bij VolkerWessels Telecom. Het principe “they fix something and brake something else” Is hier zeker valide. Afwachten maar!! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fazman,

Fijn dat je aan de bel trekt, want hier schrik ik echt heel erg van. Ik kan je verzekeren dat wij 5 weken wachten niet toe zullen staan. Zoals je zelf al aangeeft heeft een telefonische collega van mij al een spoedverzoek bij Guidion voor je ingediend. Hierdoor wordt je uiterlijk vandaag of morgen gecontacteerd voor een speciaal vrijgemaakte tijdstip. Ik houd het nauw voor je in de gaten, en als ik morgenavond nog geen alternatieve afspraak voor je zie staan kom ik er zeker op terug en doe ik er alles aan om er alsnog zo snel mogelijk een geregeld te krijgen. In ieder geval hoor je spoedig meer van Guidion!

Hoi @Ivo043,

In het volgende topic geef ik aan *informatie weggehaald op verzoek van Ivo043*Raadsel, al weken geen internet!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Fazman, excuus dat je nog niks van Guidion hebt gehoord, ik durf niet te zeggen waarom ze nog geen alternative afspraak met je hebben ingepland. Ik zal morgen direct Guidion contacteren, en ze verzoeken zo snel mogelijk contact met jou op te nemen. Ik blijf er dicht op zitten!

Ok, ik heb vanmiddag zelf weer met tmobile gebeld en ik werd met Guidion doorverbonden. Ze konden mij niet op een urgentie lijst vinden. Nu sta ik er wel op als het goed is, op eigen verzoek. Fingers crossed! Als het goed is bellen ze me binnen 3 werkdagen op voor een afspraak. Zit al bijna 1 week zonder internet. Zou wel graag gecompenseerd willen worden, iig voor de vele minuten dat ik in de wacht heb moeten staan en dat ik overal achteraan moet gaan. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fazman,

Fijn dat je dit hebt gecontroleerd! Ik heb zelf nog met Guidion geschakeld om te ontdekken waar dit door kwam, aangezien ze bij ons hadden aangegeven dat ze je op de lijst hadden gezet, maar ik hier geen bevredigend antwoord op gekregen. Zo te zien heb je gelukkig wel een veel snellere afspraak gekregen dan 5 november, maar alsnog ben ik niet erg tevreden dat de afspraak niet eerder kon worden ingepland dan de huidige datum. In ieder geval voorzie ik je in de tussentijd ook graag nog van ons mobiele internet, en daarom zal ik je via een privébericht een nieuwe voucher toesturen. Na het bezoek van de monteur kan je zorgeloos van ons internet genieten! 

Thanks Cal! Het is idd sneller maar niet snel genoeg helaas. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan de installatie in huis ligt en ik als daarna VolkerWessels telecom aan het werk moet duurt het nog een tot weken. Dus niet voor einde maand internet. Ik wacht het af en bedankt voor je hulp

Even een update! Afgelopen vrijdag is Guidion langs geweest, voor een nieuwe installatie! Niet dUs want alles is geïnstalleerd! Hij vertrekt weer en er is een werk order aangemaakt voor Wessels telecom, monteur vandaag op de vloer gehad, alles nagelopen en goed gezet, nu wel weer licht in huis maar nog steeds geen internet. Volgende stap is een modem swap, ik heb weer een afspraak met Guidion, 28 oktober 🤬🤬🤬, weer 10  dagen zonder internet, inmiddels zit ik in mijn 3de week. Ik hoop dat iemand hier wakker wordt bij t-mobile en zich realiseert dat het zo niet kan en de dienstverlening gaat verbeteren. Mevrouw aan de 2de lijn support bij t-mobile zou een spoed verzoek indienen bij Guidion, nou 10 dagen! Is dit een spoed? Om te janken! Moedeloos wordt ik hiervan! 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Fazman, ik heb met verbazing jouw bericht en dossier gelezen, en ik sta er echt niet achter dat je weer lang moet wachten. Daarom ga ik er alles aan doen om jouw afspraak naar voren te halen, en daarover zal ik je morgenavond berichten. Ik kom hier zeker op terug!

Reputatie 7

Hi @Fazman, we hebben aan onze kant een aanpassing gedaan, als je de modem even opnieuw op wil starten via deze stappen dan zou je daarna verbinding moeten hebben! 

Jaaa het werkt!! Moet ik nu Guidion opzeggen? 
btw. Ik zag dat alle lampjes op de modem groen zijn, zonder restart, moet ik alsnog volgens je stappenplan een herstart uitvoeren?

Reputatie 7

Hi @Fazman, als het werkt dan is er geen restart meer nodig. :slight_smile: Soms moet dit nog even omdat de modem de nieuwe settings niet pakt maar in dit geval is het helemaal goed. Guidion kan je inderdaad afzeggen, we hadden de opdracht er uit al gedaan maar is bij nader inzien toch niet nodig gebleken.

Denk je rustig te kunnen genieten van een aansluiting die na maanden ellende werkt, wordt een bedrag van mijn rekening afgeschreven van 90 euro voor het niet terugsturen van Een tv box 🤪. Nieuwe soap gaat starten aangezien alles in aug is terug gestuurd. Ik heb ook zo vaak gebeld en iedereen aan de helpdesk kon mij verzekeren dat alles in orde was en niets miste. nu weer een email naar crediteuren administratie met wederom mijn Verzendbewijs. Dit is Wederom een dikke onvoldoende voor de service van T-mobile Thuis.
Bij Ziggo krijg je tenminste netjes emails dat ze de apparatuur ontvangen hebben, zo weet je tenminste waar je aan toe bent.

LANG LEVE ZIGGO! ik Kan niet wachten om weer terug te gaan naar Ziggo.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Fazman, ik heb het meteen voor je uitgezocht, maar kom nergens een boete voor het niet retourneren van een TV Box tegen. Gaat dit om je vorige abonnement toevallig? In je nieuwe klantprofiel ben je pas sinds 26 oktober online en daar zal de eerste factuur pas volgende maand of in december bekend worden. 

Graag help ik je zo goed mogelijk en wil ik dit onmiddellijk rechtzetten, mag ik de volgende gegevens van je andere abonnement in een privébericht ontvangen, alsjeblieft? 

-postcode en huisnummer

-geboortedatum

-de laatste vier cijfers van jouw IBAN

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Fazman, sorry voor mijn veel te late reactie (in de PM)! Jouw bericht is per ongeluk in een overvolle inbox terechtgekomen. Ik draai er niet omheen: ik heb de vergoeding meteen aangemaakt.

Omdat het een beëindigd contract betreft, zal het te vergoeden bedrag 32 dagen na vandaag overgemaakt worden op jouw rekening. Je zult dan vervolgens maximaal vijf werkdagen later, op de eerstvolgende maandag, dit bedrag op je rekening zien verschijnen.

Ik heb je ook meteen een bevestiging toegestuurd van de goedkeuring. Stay safe!

in Februari van dit jaar vroeg ik glasvezel aan van T-mobile (er werd groots mee geadverteerd in Haarlem-oost) en daarbij werd meerdere keren aangegeven dat in week 9 de aansluiting een feit zou zijn. Inmiddels leven we in week 28 en is er niets gebeurd. Ondanks meerdere telefonische verzoeken van mjn kant om informatie en de belofte dat ik zou worden teruggebeld is er niets gebeurd. Ik ben enorm teleurgesteld en vraag mij af of ik niet beter mijn aanvraag kan herroepen.
 

Reputatie 7
Badge +14

Herroepen kan altijd,  maar dan komt die vezel  'nooit '. Wat geduld hebben is beter, het blijkt in de praktijk lastig om exacte leverdatum van de fysieke aanleg te geven.  Als dit er uiteindelijk is zal T-mobile met een concrete datum de start van de dienst kunnen communiceren en je de router sturen.  Een monteur van Guidion komt dat ook nog voor je installeren. 

Reputatie 7
Badge +8

@KeesP Met een heel nieuwe glasvezellijn kan het weleens voorkomen dat de oplevering langer op zich laat wachten door omstandigheden. Al ben ik het zeker met je eens dat het wel heel lang duurt nu. Ik heb even naar je aanvraag gekeken en zo te zien staat het installeren van de patch op on hold. Ik heb gelijk navraag voor je gedaan of er een update kan komen en wat er precies nodig is om voor schot in de zaak te zorgen. Hopelijk kunnen we je van de week meer vertellen!😁

Tot zover bedankt. Maar ik hoop toch dat er snel iets gaat gebeuren🙏

Reputatie 7
Badge +8

@KeesP Ik zal mijn antwoord in de PM ook even hier in het topic delen, zodat de rest van de moderators ook mee kunnen lezen. Het is voor ons momenteel echt afwachten op de toestemming van de VVE. Eerder kunnen en mogen wij niet verder met de oplevering. Het is nu echt hierop wachten.

Reageer