Beantwoord

Glasvezel activatie verlaat

  • 19 October 2020
  • 5 reacties
  • 328 Bekeken

Reputatie 1

@Cal 

Ik heb precies hetzelfde probleem. De lijn (glasvezel) zou op 1 oktober door de KPN worden vrijgegeven. De monteur is op 3 oktober geweest en kon de lijn niet activeren. Op 5 oktober heb ik T-Mobile Thuis gebeld: KPN ingelicht, het zou binnen een paar dagen worden geactiveerd. Het is nu 19 oktober en nog steeds geen internet. 

Ik stuur je alvast mijn gegevens in een privébericht. Klantenservice bellen heeft voor mij geen zin meer...

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 19 October 2020, 17:58

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @TomaszB,

Zoals je hoogstwaarschijnlijk zelf zal opmerken, heb ik jouw bericht in een nieuw topic geplaatst omdat ik een redelijk lang antwoord in gedachten had, en ik het andere topic overzichtelijk wil houden. Bedankt dat je jouw gegevens in een privébericht naar mij toe hebt gestuurd, hiermee kon ik bij jouw abonnement komen. Ik zal de aparte punten / vragen apart opstellen:

1 - KPN geeft aan jouw internetlijn al enige tijd geleden te hebben geactiveerd, maar je kan dus nog steeds geen gebruik maken van ons internet? Ik heb daarom een taak aangemaakt richting onze technische dienst om uit te zoeken waar dit misgaat. Als je stappen 3 & 4 nog door wil lopen, kan dit het proces een stuk versnellen.

2 - Op 14-10 heb je een telefonische collega van mij gesproken, kan je aangeven wat deze persoon je heeft verteld? De internetlijn zou toen al geactiveerd moeten zijn. 

3 - Er is een reële kans dat je internet hebt door een aantal handelingen op onze zwarte Media Converter uit te voeren. Op de Media Converter bevinden zich 8 kleine witte schakelaartjes in een rood vlak. Het kan zijn dat de monteur hier een zwarte sticker overheen heeft geplakt, deze kan je er gewoon vanaf halen.

Media Converter

Er zijn 3 mogelijke alternatieven:

  • 3 en 4 staan omhoog.
  • 1 en 6 staan omhoog.
  • 2, 4, 5, 6 staan omhoog.

Graag raad ik je aan om een van de andere opties te proberen, met als voorkeur 1 en 6 of 3 en 4. Als je de schakelaars hebt omgezet, kan je het beste de Media Converter en het modem allebei van het stroom af halen. Na 30 seconden kan je de Media Converter weer aansluiten, en na nogmaals 30 seconden kan je ook het modem weer aansluiten.

4 - Heeft stap 3 niet geholpen? In dat geval raad ik je graag aan om mij het volgende door te geven:

  • Branden alle 6 de lampjes op de Media Converter (kleur maakt niet uit)?
  • Branden de eerste 3 lampjes op het modem groen?

 

Ik hoor het graag, en hopelijk kunnen we er zo snel mogelijk voor zorgen dat je volledig met ons internet verbonden bent!

Reputatie 1

Hallo @Cal 

Bedankt voor je reactie. Ik kan stappen 3 en 4 op dit moment niet doorlopen, maar ik kan wel antwoord geven op vraag 2:

Ik heb sinds 5-10 niemand meer van T-Mobile Thuis gesproken, en dus ook geen contact met een technische collega van jou op 14-10 gehad. Het klinkt wel zorgelijk dat jullie iemand hebben gesproken en denken dat ik het was :grimacing:  Misschien was het iemand van KPN?

Op 5-10 heeft een andere collega een melding in het systeem gemaakt (na het doorlopen van de standaardstappen m.b.t. de media converter en modem). 

Als ik in mijn T-Mobile Thuis account inlog, zie ik ook dat het internet niet is geactiveerd. 

Zodra het kan, ga ik naar de schakelaartjes kijken.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de terugkoppeling @TomaszB! Geen probleem dat je momenteel geen mogelijkheid hebt om stappen 3 & 4 uit te voeren. Hopelijk lukt het je snel om een gaatje vrij te maken.


Over het ‘contactmoment’ op 14-10 hoef je je overigens geen zorgen te maken hoor!  Ik vroeg mij dit zelf af, aangezien ik zag dat een collega van mij de verbinding had gecontroleerd, maar ik geen gespreksverslag terug zag komen. Wij controleren de verbinding altijd proactief als wij zien dat iemand zijn modem na enige tijd nog niet op ons netwerk heeft aangesloten, en daarom verwacht ik dat een van mijn collega's dit heeft gecontroleerd en er verder geen contact met jou of een derde heeft plaatsgevonden.

 

Het klopt inderdaad dat een collega van mij een melding in ons systeem had gezet op 05-10. Op dat moment was de lijnbeheerder KPN NetwerkNL namelijk verlaat met de activatie van jouw glasvezellijn. Enkele dagen later heeft de lijnbeheerder alsnog de glasvezellijn geactiveerd, en daarom was de melding gesloten.

Omdat wij op 14-10 nog geen verbinding met het modem konden maken, zijn wij weer hard bezig om de verbinding tot stand te brengen. Ik heb gisteren de zaak nogmaals aangekaart, en ik vermoed dat je snel meer zal horen van de lijnbeheerder. Let er graag op dat zij mogelijk met een anoniem nummer contact met jou opnemen.

Als het jou nog lukt om stappen 3 & 4 uit te voeren, hoor ik dat graag. Stel gerust nog andere vragen als je ze hebt, en ondertussen werken wij hard door om jou volledig verbonden te krijgen!

Reputatie 1

@Cal 

Omdat stappen 3 & 4 niet hebben geholpen (alle combinaties geprobeerd, maar het ligt aan de lijn omdat het FO-lampje niet brandt), moest ik toch een afspraak met KPN NetwerkNL maken. De monteur zou vandaag komen maar heeft net gebeld dat hij niet in de centrale kan (geen bevoegdheid). Er wordt iemand anders gestuurd. Wanneer, dat kon hij niet zeggen.

 

Ik zit nu dus een maand zonder internet, ben vanochtend speciaal thuisgebleven om de monteur te ontvangen en er is gewoon geen vooruitzicht op werkend internet…

 

Ik stuur je een PB om de mogelijke oplossingen te bespreken. 

Reputatie 7
Badge +4

Goedenavond @TomaszB,

Via mijn reactie van op jouw privébericht heb ik al mijn diepe excuses betuigt voor de veel te lange oplostijd, maar ik wil dat hier graag nogmaals benadrukken. Vooral dat een monteur van de lijnbeheerder geen bevoegdheid heeft voor hun eigen locaties, gaat mijn pet te boven. Desondanks ben ik in ieder geval blij dat je morgen een afspraak hebt staan met KPN NetwerkNL. Wij houden het nauw voor je in de gaten, en ik heb er een goed gevoel bij dat het morgen eens en voor altijd wordt opgelost!

Reageer