Beantwoord

Wifi traag en uitval sinds upgrade 750 naar 1000 mbit

  • 29 October 2020
  • 7 reacties
  • 297 Bekeken

5 dagen geleden mijn abonnement aangepast van 750 naar 1000 mbit sindsdien meerdere keren gehad dat het internet heel traag werd en 1 uur compleet weg was beide het geval op PC bedraad en wifi op smartphone compleet uitval. Daarnaast ook nog eens hele trage snelheden kreeg altijd 700 download en 500 upload nu nog maar 300 en 50 of en het fluctueert ook veel erger dan 5 dagen geleden.

Heb niks veranderd in de afgelopen tijd geen programma’s of antivirus geen updates.
Router gereset is het enige wat ik heb gedaan na de uitval.

Heb een media converter met eigen router al anderhalf jaar (en geen problemen in die anderhalf jaar) omdat ik met de huwai router en zyxel modem constant uitval en traagheid had, monteur kon het ook niet oplossen vandaar dat we de mediaconverter/router oplossing toen maar hebben gedaan.

Het is een high end asus router die altijd goed heeft gewerkt daar ligt het dus echt niet aan. Klantenservice van T-Mobile kan niks voor mij doen.


Mijn vraag: Weet niet hoe ze de wijziging doorvoeren (Misschien doen ze iets in de glasvezel centrale, ligt daar het probleem?) kan dat er wat mee te maken hebben, zoja kan iemand uitleggen hoe dat werkt en hoe kunnen we dat oplossen?
B.v.d.

 

icon

Beste antwoord door Brian 6 November 2020, 11:16

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Xavier1991, goed dat je het hier meldt, we gaan samen op zoek naar de oplossing!

Omdat jij jouw eigen Asus router aangesloten hebt, kan ik niets uitlezen in de lijnmeting, gegevens kan ik daardoor niet opvragen. Ik begrijp je beslissing om destijds een eigen router aan te sluiten natuurlijk volledig, maar zou je alsjeblieft tijdelijk de Draytek direct op het FTU willen aansluiten? Lukt dit niet vanwege de aangesloten Media Converter? Geen probleem, test dan middels onderstaande methode jouw bekabelde verbinding.

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. 

 Let op: 
- De computer dient bekabeld te zijn aangesloten 
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net (Ookla) → de link is klikbaar
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding 
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Als je me deze wilt toesturen en erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel Internet kan gaan genieten!

P.s. de app van speedtest.net geeft veruit de beste en meest complete resultaten. Indien je exacte snelheidsgegevens wilt verkrijgen, dan is dat de meest geschikte optie. Succes met testen!

Hoi @Xavier1991, goed dat je het hier meldt, we gaan samen op zoek naar de oplossing!

Omdat jij jouw eigen Asus router aangesloten hebt, kan ik niets uitlezen in de lijnmeting, gegevens kan ik daardoor niet opvragen. Ik begrijp je beslissing om destijds een eigen router aan te sluiten natuurlijk volledig, maar zou je alsjeblieft tijdelijk de Draytek direct op het FTU willen aansluiten? Lukt dit niet vanwege de aangesloten Media Converter? Geen probleem, test dan middels onderstaande methode jouw bekabelde verbinding.

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. 

 Let op: 
- De computer dient bekabeld te zijn aangesloten 
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net (Ookla) → de link is klikbaar
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding 
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Als je me deze wilt toesturen en erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel Internet kan gaan genieten!

P.s. de app van speedtest.net geeft veruit de beste en meest complete resultaten. Indien je exacte snelheidsgegevens wilt verkrijgen, dan is dat de meest geschikte optie. Succes met testen!

Beste Jason,

Misschien heb je wat aan dit overzicht. Het is 100% bekabeld getest maar dat staat nergens in dit overzicht, zie het ook niet op de gewone resultaat van speedtest.net.

In deze screenshot zie je een bekabeld icoontje rechts van de test die ik net heb gedaan. (ook als ik wifi uitschakel blijft er bij “connections” multi staan.)

Hoi @Xavier1991, goed dat je het hier meldt, we gaan samen op zoek naar de oplossing!

Omdat jij jouw eigen Asus router aangesloten hebt, kan ik niets uitlezen in de lijnmeting, gegevens kan ik daardoor niet opvragen. Ik begrijp je beslissing om destijds een eigen router aan te sluiten natuurlijk volledig, maar zou je alsjeblieft tijdelijk de Draytek direct op het FTU willen aansluiten? Lukt dit niet vanwege de aangesloten Media Converter? Geen probleem, test dan middels onderstaande methode jouw bekabelde verbinding.

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. 

 Let op: 
- De computer dient bekabeld te zijn aangesloten 
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net (Ookla) → de link is klikbaar
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding 
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Als je me deze wilt toesturen en erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel Internet kan gaan genieten!

P.s. de app van speedtest.net geeft veruit de beste en meest complete resultaten. Indien je exacte snelheidsgegevens wilt verkrijgen, dan is dat de meest geschikte optie. Succes met testen!

Hallo, heb de draytek modem weer direct aangesloten op de FTU om te testen en zodat je het kan lijnmeten en nog steeds hetzelfde probleem van traagheid. Vanavond viel het internet ook weg voor een kwartier.  Heb nu ook een heel ander IP adres nu ik dit gedaan heb opeens. Hele hoge ping.

Hier van een klein uurtje later. Nu is het opeens record snelheid en komt het meer in de buurt 1000Mbit.

Paar minuten later internet weer traag!? Hier klopt toch iets niet?

 

Reputatie 7

Hi @Xavier1991 Dank voor de speedtests. We ontvangen de laatste tijd meer signalen uit jouw omgeving. Ons netwerk team is al bezig met een onderzoek maar de oorzaak is op het moment nog niet boven water. Ik zet jouw metingen graag door als als voorbeeld. Mogen mijn collega's je eventueel benaderen via e-mail of telefonisch als ze vervolg vragen hebben of wat zouden willen testen?

Hi @Xavier1991 Dank voor de speedtests. We ontvangen de laatste tijd meer signalen uit jouw omgeving. Ons netwerk team is al bezig met een onderzoek maar de oorzaak is op het moment nog niet boven water. Ik zet jouw metingen graag door als als voorbeeld. Mogen mijn collega's je eventueel benaderen via e-mail of telefonisch als ze vervolg vragen hebben of wat zouden willen testen?


Is afgesproken, ik sta paraat om te helpen. Het gaat trouwens de laatste paar dagen weer beter maar het kan zo weer gebeuren. ik houd het in de gaten.
 

 

Reputatie 7

Hi @Xavier1991 Goed nieuws, de rond Leeuwarden zijn verholpen! Mocht je toch nog problemen ervaren dan hoor ik het graag, dan gaan we dit verder onderzoeken.

Hi @Xavier1991 Goed nieuws, de rond Leeuwarden zijn verholpen! Mocht je toch nog problemen ervaren dan hoor ik het graag, dan gaan we dit verder onderzoeken.

Upload lijkt nog erg te fluctueren. Download is goed. Geen uitval gehad.

 

Reageer