Beantwoord

Glasvezel beschikbaarheid in Meppel

  • 4 November 2019
  • 3 reacties
  • 279 Bekeken

Hallo,

 

Ik ga naar Meppel verhuizen.

Ik heb in Assen naar volle tevredenheid glasvezel van T-Mobile gehad en wilde dit ook weer in Meppel.

Echter lijkt het er op dat in Meppel voor mijn nieuwe adres een maximale snelheid van 100 Mbit/s beschikbaar is terwijl andere glasvezel aanbieders tot 500 Mbit/s aanbieden.

Klopt dit?  Zo ja dan is dit zeer spijtig.

 

Mvg.

 

Michiel

 

 

icon

Beste antwoord door BeMu 4 November 2019, 15:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als de postcode onder een WBA gebied valt is de maximale snelheid helaas 100mb dit is voor zover ik weet een gevolg van een geschil tussen KPN en T-Mobile over de huurprijs die T-Mobile betaald aan KPN.

Voor de klanten die momenteel een lopend contract hebben veranderd er niets, in geval verhuizing word er een nieuw contract aangegaan en gaan de nieuwe snelheden in.

Reputatie 7
Badge +3

Op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kun je eenvoudig zien of je onder WBA (KPN) of ODF (eigen netwerk) valt en of er de komende 2 maanden upgrades gepland staan.

Reputatie 7
Badge +4

Helaas kan je via foutstack alleen zien of WBA beschikbaar is. alleen dit is ook het geval in ODF gebieden. deze site is daar niet voor geschikt.

 

WBA = Alle DSL verbindingen + alle glasvezel verbindingen

ODF waar T-Mobile nog eigen apparatuur heeft hangen naast die van WBA.

En dan heb je nog in Den Haag het eigen glasvezel netwerk.

Helaas wil T-Mobile niet op andere netwerken aanbieden zoals e-fiber Cif kabel noord ect.

Reageer