Beantwoord

glasvezel installatie

  • 4 December 2020
  • 1 reactie
  • 204 Bekeken

Ik heb een glasvezel abonnement afgesloten, dit komt guideon maandag installeren. Nu heb ik de spullen voor de installatie ontvangen. Hier zit ook een media converter bij, die zoals ik zie wordt aangesloten op het glasvezel kastje met een ethernet kabel. 
Als die kabel al is aangesloten aan het glasvezel kastje houd het dan in dat de monteur niet bij de glasvezel verbinding in de buurt hoeft te zijn? 
het probleem is namelijk dat mijn glasvezel bij de bouw van deze woning is ingebouwd achter de keuken, de kabels die daarin zitten komen boven de keukenkastjes uit. Het word dus een lastig iets om bij dat kastje in de buurt te komen. 
Als de bestaande kabels gebruikt kunnen worden is er geen probleem
 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 5 December 2020, 11:00

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hallo evaverbaan,

De meegeleverde mediaconverter moet rechtstreeks op de glasvezelaansluiting aangesloten worden d.m.v. een glasvezelkabel. De aansluiting moet dus bereikbaar zijn. Pas vanaf de mediaconverter wordt een utp kabel gebruikt richting het modem, daarvoor kan in principe de bestaande utp kabel gebruikt worden.

Indien dit niet mogelijk is zou de bestaande glasvezelconverter gebruikt moeten worden. Dit zijn meestal Genexis converters van kpn. Dat kan in principe werken, afhankelijk van het type. Dit wordt echter niet ondersteund door T-mobile. Dus als er storingen optreden kunnen ze daar niet mee helpen.

Mvg. Marcel

Reageer