Beantwoord

Glasvezel internet: Sommige sites laden niet

  • 26 September 2017
  • 8 reacties
  • 493 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Ik heb internet via glasvezel van t-mobile. De meeste sites kan ik goed bereiken, sommige laden echter niet of zeer zeer traag. Dit gedrag zie ik op verschillende apparaten, android phones, macbook, windows pc, linux pc, en zowel via wifi als via lan kabel.
Zodra ik via 4G de sites benader laden ze wel. Er lijkt dus iets mis met onze internetaansluiting of de modem/router.
Wat kan ik doen om dit op te lossen?
PS. Twee sites die het niet doen zijn bijv: www.booking.com en vandebron.nl.
icon

Beste antwoord door HereIsTom 27 September 2017, 20:41

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge
Al eens een paar minuten de stroom van het modem afgehaald?
Ja, en net nog eens gedaan, het helpt niet. Als ik naar de bewuste sites ga dan blijft hij hangen op TLS handshake. Dit duurt ontzettend lang en dan geeft de browser het op. Ik heb ook al geprobeerd om deze : https://www.thesslstore.com/blog/troubleshoot-firefoxs-tls-handshake-message/ te volgen, maar dat leek eenmalig te helpen. Heel af en toe laad booking.com namelijk wel.??????
Reputatie 5
Badge
Welke browser gebruik je, misschien eens de cache legen.
Antivirus software al eens uitgeschakeld?

Anders nieuwste versie van je browser en virusscanner installeren!
Allemaal al geprobeerd, Safari, Firefox, Internet explorer, chrome, en op verschillende apparaten en systemen, android, linux, windows, macos. Alle software is up to date.
Verder werken de sites wel zodra ik ze via 4G of een ander wifi netwerk (en aansluiting) benader. Het ligt dus niet aan de telefoons, tablets en notebook. Het lijkt erop dat de modem/router ze blokkeert. Ik kan er echter geen instellingen in vinden die mij relevant lijken, dus ik ben daar nog vanaf gebleven, alles staat daar nog op de default instellingen, zoals geleverd.
Reputatie 5
Badge
Dan zit er iets anders fout, misschien toch maar ff bellen 0800-0092 kunnen ze de lijn voor je nakijken.
Ga ik doen, thankszover.
Reputatie 5
Badge
Laat ff weten hoe het is afgelopen?
Vanzelfsprekend.

Reageer