Beantwoord

Glasvezel KPN Netwerk, aanvragen kan niet

  • 24 juni 2020
  • 14 reacties
  • 507 Bekeken

Hallo,

Eindelijk heeft KPN Netwerk de glasvezel aangelegd, zij adverteren dat ik bij t-mobile een abonnement kan krijgen op deze lijn. Ik heb inmiddels bevestiging gekregen dat mijn verbinding aangelegd is en zou moeten werken als er een abonnement op actief is. Inmiddels kan ik bij enkee providers (Solcon) een glas abonnement afsluiten waar KPN de eerste was die dit aangaf. 

Helaas geeft T-Mobile nog aan dat ik een adsl lijnt van het traagste kaliber kan afsluiten. Werkt t-mobile deze gegevens pas laat bij of nauwelijks?? Of kan ik niet een abonnement afsluiten bij t-mobile?

Ik geef graag via een DM de postcode huisnummer combinatie door. 

 

 

icon

Beste antwoord door TAVL 24 juni 2020, 10:42

Tijdbestek ga je niet krijgen. T-Mobile wil zo snel mogelijk aanbieden, maar de techniek zit in de weg. Open netwerk zegt niets over te gebruiken technieken en beperkingen voor aanbieders. Helaas. In die zin zou ik echt voorstander zijn van aparte netwerkbedrijven en serviceproviders, zodat er een eerlijker speelveld ontstaat. Maar helaas is dat nu niet het geval. 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @JochemR 

Overal waar KPN nu glasvezel aanlegt daar wordt de nieuwe (G)PON technologie toegepast die nog door veel providers niet wordt ondersteund.

T-Mobile zal deze technologie ook ondersteunen maar dat kan nog even duren net als vele andere providers.

Hierdoor kan T-mobile voorlopig nog geen diensten via glasvezel leveren op jouw adres. Het is jammer genoeg nog wachten of kijken naar een tussentijdse alternatief.

Lekker zeg, adverteren met aanbieders die dus niet kunnen leveren. 

Thanks KPN Netwerk

Reputatie 7
Badge +17

@JochemR

KPN gaat er natuurlijk van uit dat alle providers hun diensten kunnen leveren over het KPN netwerk maar voor veel providers is het dus nog even zaken in orde maken zodat de nieuwe technologie wordt ondersteund.

@Waqqas Jaa, ik snap het principe van “open” netwerk, maar bepaalde eigenschappen vertellen ze dus niet, soort van achterhouden van informatie.

Zijn T-Mobile en andere al bezig met deze andere glasvezeltechniek, zo ja is er al een tijdsindicatie wanneer ze hun diensten kunnen aanbieden via deze manier?

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben ook een klant die je hierover heeft geïnformeerd maar een tijdsindicatie heb ik helaas niet, daarvoor is het even wachten totdat een moderator reageert.

Reputatie 7
Badge +5

Tijdbestek ga je niet krijgen. T-Mobile wil zo snel mogelijk aanbieden, maar de techniek zit in de weg. Open netwerk zegt niets over te gebruiken technieken en beperkingen voor aanbieders. Helaas. In die zin zou ik echt voorstander zijn van aparte netwerkbedrijven en serviceproviders, zodat er een eerlijker speelveld ontstaat. Maar helaas is dat nu niet het geval. 

Overstappen naar KPN is ook een hele toer, maar langzaam begint mijn geduld op te raken. Van T-Mobile ook, de juffrouw die ik sprak had waarschijnlijk ook een headset die niet op het netwerk paste ;-) Niet te verstaan.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @puupie, wij willen natuurlijk ook zo snel mogelijk op GPON kunnen leveren! :slight_smile:  Achter de schermen zijn we er al een tijd druk mee bezig en het duurt hopelijk niet heel lang meer. Een exacte tijdlijn of indicatie heb ik op het moment niet voor je (en zal waarschijnlijk verschillen per regio) maar hopelijk hebben we snel goed nieuws!

Beste @Brian,

Klantenbinding gaat over klanten gemotiveerd/geïnteresseerd houden. Apple doet dat heel mooi door producten al te promoten nog voor ze überhaupt produceerbaar zijn. Verwachtingsmanagement. Weet je nog hoe Steve Jobs de eerste iPhone presenteerde, die eigenlijk verre van verkoop-gereed was en T-Mobile die meteen wist te melden dat zij de iPhone naar de Nederlandse markt zouden brengen, zonder ook maar een handtekening gezet te hebben. Toen toch even de vervanging van mijn Nokia uitgesteld en even werd meer dan een jaar …

KPN bleek in het geval van glasvezel op mijn adres haar zaken ook niet voor elkaar te hebben, maar vandaag wisten ze me te melden dat ik per 14 oktober op glasvezel kan, ik hoef alleen maar te tekenen bij het kruisje.

Iets weerhoudt me dat te doen. Ooit achtte ik T-Mobile klantvriendelijker dan KPN, al was het alleen al het gemak waarmee je je rekeningen kon raadplegen. Iets wat ik goed kon beoordelen omdat ik bij beiden tegelijkertijd diensten afnam.

Nu, 10 jaar nadat ik om die reden afscheid genomen heb van KPN, mis ik het verwachtingsmanagement, de marketingpower, de ballen, van T-Mobile van toen. Daardoor lijkt al snel de KPN-deal voor internet en alle mobiele abonnementen op dit adres een interessanter alternatief te worden, ook al is het dat waarschijnlijk niet …..

Wat is er mooier dan nog sneller het internet op te kunnen, om daarna verderop vast te lopen op de trage verbinding ;-).

Een simpele reactie op de T-Mobile postcode check zou kunnen zijn: “Bij u is glasvezel beschikbaar per … . Laat uw contactgegevens achter en wij bellen u zodra het beschikbaar is”. Zo kwam KPN bij ons met voornoemd voorstel. En een maand geleden zeiden ze nog dat het nog enkele weken tot meer dan een maand kon duren ... verwachtingsmanagement.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @puupie, dank voor de uitgebreide feedback. Ik ben het met je eens, op dit moment lijkt KPN dat beter te doen. Voor hen is het iets makkelijker omdat zij zelf het GPON netwerk aanleggen maar dat mag geen excuus zijn. Hier hebben we nog winst te behalen en ik ga je feedback zeker doorzetten.

Overigens doen we dat laatste wel bij de huidige ODF (ons eigen glasvezel netwerk) projecten waar we mee bezig zijn. Hier kan je je van te voren al opgeven en zodra we aan de slag gaan nemen we dan contact met je op. Het zou mooi zijn als we dit ook voor WBA/GPON kunnen gaan doen zodat je weet wat je kan verwachten.

Ik blijf ongeduldig aansluiting op T-Mobile via glasvezel afwachten ;-)

Reputatie 6
Badge +2

@Brian Word er momenteel eigenlijk nog wel ODF apparatuur geplaatst door T-Mobile ? ik bedoel dan in bestaande wijkkasten welke werken op het WBA principe, ik meen wel eens gelezen te hebben op dit forum dat T-Mobile er mee was gestopt na overname Vodafone thuis.

Aangezien ik heb begrepen (weet dat niet zeker) dat Vodafone hier behoorlijk actief in was maar T-Mobile thuis het om een of andere reden juist weer op een laag pitje heeft gezet.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @BeMu Jazeker, we zijn deze zomer weer op een aantal plaatsen begonnen waaronder Nijmegen en Schijndel en er zit nog veel meer aan te komen. In sommige gevallen duurt het wat langer dan we zouden willen of van te voren in hadden geschat maar het staat zeker niet op een laag pitje.

Reputatie 6
Badge +2

@Brian M.a.w. dus mag ik aannemen dat T-Mobile binnenkort ook in postcode 7021 binnenkort ook ODF gaat plaatsen, als ze toch in Nijmegen zijn is het maar een kort stukje doorrijden via de A12 en A18 .

Reageer