Beantwoord

Glasvezel migratie vanaf andere provider

  • 10 May 2019
  • 1 reactie
  • 497 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb ga overstappen naar T-mobile alles-in-1 heb nu het "oude" glasvezel pakket van Telfort waarmee Telfort gaat stoppen. Bij aanmelding heb ik aangeven dat ik Telfort zelf ga opzeggen.

De installatiedatum is ingepland vorige week donderdag 2 mei voor 3 juni. Donderdagavond krijg ik een mail van Telfort met een opzegdatum van 3 juni. (Dus niet gebeld met Tefort).

Mail Telfort

Wij hebben begrepen dat u overstapt naar een andere internetprovider.
Wat betekent dit?
Op 03-06-2019 staat de beëindiging van het Telfort abonnement gepland. U ontvangt enkele dagen daarna van ons de bevestiging van de opzegging. Heeft u de opzegbevestiging een week na bovenstaande datum nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om uw abonnement alsnog te laten beëindigen.

Ik heb Telfort gebeld om op te zeggen en de datum te wijzingen. Telfort kan de datum van 3 juni die in de mail staat niet terug vinden. De mail kunnen ze ook niet terug vinden dat deze is verstuurd.

Er is nu wel een opzegdatum van 10 juni gepland dus ruim later dan 3 juni maar de datum van 3 juni die niet niet is terug te vinden is ook niet gewijzigd.

Ik ben 5 jaar geleden ook overgestapt van KPN naar Telfort. En voor de migratie was toen van belang dat de lijn van de provider nog aktief is op de installatie datum. Anders krijg je downtime. Opzegdatum moet dus minimaal 1 dag later zijn dan de installatie. Daarom de vraag geldt dit nog steeds ?.
icon

Beste antwoord door Brian 15 May 2019, 11:21

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hi @Hans_68, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Voor deze vraag kan je eigenlijk toch het beste terecht bij Telfort want ik kan niet in hun systemen kijken maar ik heb wel een vermoeden van wat er aan de hand is. Op het moment dat je gebruik van de Overstapservice sturen wij een bericht naar je oude provider wanneer we je aangesloten hebben en zij melden je dan netjes af. Op die manier zit je nooit zonder aansluiting.

Wanneer je geen gebruik maakt van de Overstapservice sturen wij nadat je bedenktijd is verstreken direct al een bericht naar je oude provider dat wij per X datum ' de lijn overnemen'. Op dit moment stuurt je provider dan een bericht naar jou dat zij dit verzoek ontvangen hebben. Omdat wij je op 3 juni aansluiten komt je aansluiting bij je oude provider dan automatisch op de die datum te vervallen. Wel vreemd dat Telfort dit bericht zelf niet terug ziet, hier is namelijk gewoon een onderling systeem voor tussen de providers. :)

Ik heb het meteen voor je nagekeken en de opdracht voor de aansluiting op 3 juni staat inmiddels al gepland dus ik kan deze op dit moment ook niet meer voor je aanpassen naar 10 juni. Je abonnement bij Telfort blijft nu dan wel tot 10 juni doorlopen maar je betaalt dan eigenlijk voor niets. Is er specifiek een reden dat je hem tot 10 juni door wil laten lopen? Zo niet dan zou ik het abonnement gewoon op de 3de laten stoppen. In het ergste geval zit je dan een paar uur zonder internet op die dag terwijl je wacht op onze monteur. 😉

Reageer