Beantwoord

Glasvezel postcodecheck snelheid komt niet overeen met abonnement mogelijkheden

  • 21 August 2020
  • 9 reacties
  • 418 Bekeken

Ik ga binnenkort verhuizen en heb deze verhuizing doorgegeven aan T-Mobile. Tijdens de uitstekende hulp van de klantenservice kwamen we er achter dat de postcodecheck voor glasvezel een maximale snelheid aangeeft van 524 Mbit/s. Zodra je een abonnement wilt selecteren is de maximale snelheid helaas 100 Mbit/s

Nu begrijp ik dat dit wat ingewikkelder is dan het lijkt. Toch vraag ik me af waarom dit kan aangezien andere providers wel een maximale snelheid van 500 Mbit/s kunnen aanbieden. En waarom zit er een verschil in de postcodecheck en de daadwerkelijke snelheid bij een abonnement. Heeft dit bijvoorbeeld te maken met een verschil in de API of database die hiervoor wordt gebruikt?

Hopelijk gaat deze snelheid nog omhoog zodat ik alsnog kan genieten van een topsnelheid rond de 500 Mbit/s. Kan ik iets volgen over dit soort werkzaamheden binnen T-Mobile?

Het gaat hier overigens om een appartementencomplex genaamd Maanplein in Den Haag. Deze post is niet gemaakt om te klagen. Ik ben namelijk een zeer tevreden klant en voornamelijk nieuwsgierig naar wat de reden hierachter is en of ik kan verwachten dat deze snelheid nog wordt aangepast.

 

Glasvezel check:

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 August 2020, 14:35

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @koen.dev 

Hier is al best vaak navraag door mensen naar gedaan maar als prijsvechter wil T-Mobile enkel 50, 100 en 1000mb aanbieden om zo de concurrentie aan te gaan, 200 en 500mb zijn te duur om te leveren over het KPN netwerk.

T-Mobile wil uiteindelijk iedere glasvezel klant op het eigen T-Mobile glasvezel netwerk aansluiten zodat voor iedereen 1000mb beschikbaar is.

Het is een bewuste keuze dus ik verwacht niet dat er binnenkort snelheden van 200 of 500mb geleverd kunnen worden.

@Waqqas bedankt voor je reactie. Excuses voor het stellen van een vraag waar waarschijnlijk al veel over te vinden is. Ik heb dit helaas niet kunnen vinden vandaar deze post.

Goed om te horen dat T-Mobile druk bezig is met z’n eigen glasvezelnetwerk aan te sluiten. Hopelijk gaan ze dit ook binnenkort doen in de omgeving Binckhorst Den Haag echter verwacht ik het niet snel aangezien KPN gevestigd is op Maanplein. Het zou dan wel een mooie stunt zijn.

Wat is er allemaal bekend over het uitrollen van het nieuwe T-Mobile glasvezel netwerk? Kan ik hier over ergens meer informatie lezen?

Reputatie 7
Badge +15

@Nishant.hedaoo

Dat kan zeker

In dit topic zie je gebieden waar 1000mb mogelijk is, je herkent de gebieden aan ODF er achter.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/t-mobile-glasvezel-beschikbaar-in-de-volgende-plaatsen-wba-of-odf-297183

Bovenstaande gebieden hebben enkel T-Mobile apparatuur in de centrale waar vervolgens 1000mb over KPN glasvezel kabels geleverd kan worden.

Segbroek in Den Haag is recentelijk voorzien van T-Mobile glasvezel. Nu zijn de wijk Loosduinen in Den Haag en wijken in Eindhoven aan de beurt. Hierna volgen denk ik andere grote steden.

Hierover lees je meer in de newsroom van T-Mobile of andere bronnen maken dit meestal ook bekend.

Reputatie 1

Ok, hier in Amsterdam loopt iets niet helemaal lekker. 
volgens de mw was er tot 1000Mb beschikbaar. Nu zit ik er en blijf ik steken op 100Mb.

Volgens KPN is 1000Mb down gewoon beschikbaar. 

Reputatie 7
Badge +15

1000 MB is beschikbaar bij dij de providers die het aanbieden over het KPN netwerk zoals KPN.

T-Mobile bied maximaal 100 MB over het KPN netwerk en 1000 MB bieden ze ook aan maar dan over het T-Mobile netwerk.

Het is wat onduidelijk als je eerst de glasvezel check doet ipv de postcode check.

Reputatie 1

Dank voor je reactie! 
Dus de snelheid zal hier nooit meer worden dan 100/100? Het gaat om een adres op Zeeburgereiland. 

Kan de opzegging meteen de deur uit 😉

Reputatie 7
Badge +15

Voorlopig is het maximaal 100 mb, ik weet niet of T-Mobile ooit daar hun eigen netwerk gaan uitrollen maar als dat gebeurt verwacht zeker niet op korte termijn want eerst worden grote steden daarvan voorzien.

Reputatie 1

Het is Amsterdam he ;-) 

Nieuwbouw. 

Reputatie 7

Hi @drekkween,

 

Ik zie dat je zelf ook een topic bent gestart. Daar heb ik je van antwoord voorzien. Praten we daar verder? 

Reageer