Beantwoord

Glasvezel snelheid

  • 11 September 2020
  • 4 reacties
  • 137 Bekeken

Sinds een paar dagen heb ik een glasvezel aansluiting. Daarom ben ik mij aan het oriënteren hier op. Wat mij opvalt is dat er via de postcode check eerst wordt aangegeven dat ik 1Gbit internet kan krijgen, maar vervolgens staat er alleen 100Mbit. Bij de concurrenten is het wel mogelijk tot 1Gbit.

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om hoger te gaan dan de 100Mbit, alleen dan vind ik glasvezel aantrekkelijker dan mn duidige DSL. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 September 2020, 10:34

Bekijk origineel

4 reacties

Thanks voor de info en de link!

Reputatie 7
Badge +15

@Erik86

Ze zijn bezig.

In Den Haag zijn er al 2 wijken gedaan, nu zijn ze bezig in Eindhoven en hierna zullen andere grote steden aan de beurt zijn (wordt nog bekend gemaakt).

Hier zie je ook veel gebieden waar een eigen netwerk is (ODF)

Is T-Mobile ook actief bezig met het uitbreiden van het netwerk? En zijn hier tijdslijnen voor bekend?

De wat hogere upload is niet zo interessant voor mij, dat kost mij namelijk een paar euro per maand meer, plus ook nog administratie en aansluitkosten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erik86 

T-Mobile heeft zelf besloten om internet Basic 50 Mbps, internet fast 100 Mbps en internet premium 1 Gbps voor een zo laag mogelijke prijs aan te bieden.

Internet Basic en fast verlopen via het KPN netwerk waarbij de lijn wordt gehuurd van KPN, internet premium wordt aangeboden via het eigen T-Mobile glasvezel netwerk en de ambitie is dan ook om zoveel mogelijk glasvezel klanten over te zetten op het eigen netwerk van T-Mobile zodat iedereen kan genieten van 1Gbps voor de laagste prijs.

Het is jammer dat je voor nu alleen 100 Mbit kan nemen op glasvezel maar vergeet niet dat je dan ook een upload van 100 Mbps hebt wat veel beter is dan DSL.

Reageer