Beantwoord

Glasvezel snelheid probleem


Ik heb een abonnement van 750mb/s maar iedere keer dat ik iets download of een speedtest doe begint eerst de snelheid heel hoog en dan daalt hij opeens waarom gebeurt dit?
Voorbeeld:
https://i.gyazo.com/ad08d01b8b3235d608486ca0997d23e2.mp4

Er zijn geen andere apparaten aangesloten en ik heb een Gigabit aansluiting met de router.
Heb al paar dingen geprobeerd zoals kabel opnieuw vastmaken, router restarten etc.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 20 May 2019, 00:08

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
kun je eens een paar linkjes plaatsen naar de resultaten ?
kun je eens een paar linkjes plaatsen naar de resultaten ?
https://i.gyazo.com/11425a90ec9d172b987edcc40acfa272.mp4

https://i.gyazo.com/7f415a51e42b18cfbdbf6bfda12d4b2d.mp4
Reputatie 5
dit lijkt er meer op dat de piek ontstaat doordat er data gecached staat ergens, maar dat de uiteindelijke snelheid rond de 100 mb ligt. Geeft je netwerk ook aan dat er een gigabit verbinding met de modem is?
dit lijkt er meer op dat de piek ontstaat doordat er data gecached staat ergens, maar dat de uiteindelijke snelheid rond de 100 mb ligt. Geeft je netwerk ook aan dat er een gigabit verbinding met de modem is?


Ja


Edit: Kan het misschien liggen aan dat het gisteren pas geinstalleerd is?
Reputatie 5
dat zou niet mogen. 750mb wordt alleen geleverd op onze eigen odf apparatuur. daarvan weten we zeker dat deze een gigabit instelling heeft. kan je eens de dipswitches controleren op je mediaconverter? dat kan ook uitmaken. de voorkeursinstelling is alleen 3 en 4 aan. in sommige gevallen kan het ook zijn dat alleen 1 en 6 aan moeten staan.

daarna uiteraard even eerst de mediaconverter herstarten en daarna het modem even.
dat zou niet mogen. 750mb wordt alleen geleverd op onze eigen odf apparatuur. daarvan weten we zeker dat deze een gigabit instelling heeft. kan je eens de dipswitches controleren op je mediaconverter? dat kan ook uitmaken. de voorkeursinstelling is alleen 3 en 4 aan. in sommige gevallen kan het ook zijn dat alleen 1 en 6 aan moeten staan.

daarna uiteraard even eerst de mediaconverter herstarten en daarna het modem even.


Heb heb veranderd van 3 en 4 naar 1 en 6 en gerestart.
Heeft geen verschil gemaakt.

dat zou niet mogen. 750mb wordt alleen geleverd op onze eigen odf apparatuur. daarvan weten we zeker dat deze een gigabit instelling heeft. kan je eens de dipswitches controleren op je mediaconverter? dat kan ook uitmaken. de voorkeursinstelling is alleen 3 en 4 aan. in sommige gevallen kan het ook zijn dat alleen 1 en 6 aan moeten staan.

daarna uiteraard even eerst de mediaconverter herstarten en daarna het modem even.
Heb heb veranderd van 3 en 4 naar 1 en 6 en gerestart.
Heeft geen verschil gemaakt.


Wat nu?
Reputatie 7
Badge +4
@AhmetT1 het kan verschillende oorzaken hebben. kun je eens een foto maken van je aansluiting ?

Ik neem aan dat je de speedtest doet met een kabel direct aangesloten op het modem.
Heb je deze kabel al eens vervangen ?
Het beste kan je testen met de speedtest.net desktop app. daarvan weten we zeker dat die de snelheid kan halen als je een goede server selecteert.
750Mbit is wel heel erg snel. het kan zijn dat je hard of software het niet aan kan.
Welke netwerk kaart gebruik je ?
Heb je al eens geprobeerd te testen in veilige modus ?
Of met een ander apparaat, zodat we die ook kunnen uitsluiten.
De (windows) firewall kan ook wel eens een probleem zijn. probeer deze eens uit te schakelen.
Voor de volledigheid gebruik je het modem van T-Mobile ? of heb je je eigen modem/router staan ?
Reputatie 7
Hoi @AhmetT1, zoals hierboven al staat aangegeven, kan dit verschillende oorzaken hebben. We zullen dus verder moeten graven waar die snelheidsdrop vandaan komt. Hier heb ik enkele vragen voor. Er zijn een aantal oorzaken waardoor je 750Mbps niet kan halen.

1. Gebruik je een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel?
2. Zoals @Hidden.nld aangeeft: kun je de snelheid meten vanuit de speedtest.net desktop app in plaats van de webbrowser?
3. Schakel je firewall uit. Je kunt ook in de veilige modus opstarten om softwarematige beperkingen uit te sluiten.
4. Kun je de computer rechtstreeks aansluiten met een kabel? Gebruik hiervoor dus geen switch of een tweede router.

Ik hoor graag of hier iets uitkomt wat de snelheid bij jou dempt.
Hoi @AhmetT1, zoals hierboven al staat aangegeven, kan dit verschillende oorzaken hebben. We zullen dus verder moeten graven waar die snelheidsdrop vandaan komt. Hier heb ik enkele vragen voor. Er zijn een aantal oorzaken waardoor je 750Mbps niet kan halen.

1. Gebruik je een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel?
2. Zoals @Hidden.nld aangeeft: kun je de snelheid meten vanuit de speedtest.net desktop app in plaats van de webbrowser?
3. Schakel je firewall uit. Je kunt ook in de veilige modus opstarten om softwarematige beperkingen uit te sluiten.
4. Kun je de computer rechtstreeks aansluiten met een kabel? Gebruik hiervoor dus geen switch of een tweede router.

Ik hoor graag of hier iets uitkomt wat de snelheid bij jou dempt.


Heb gebeld naar t-mobile en het probleem zat bij t-mobile zelf het is nu opgelost
Reputatie 7
Goed om te horen @AhmetT1! Wat bleek het nu uiteindelijk te zijn?
Goed om te horen @AhmetT1! Wat bleek het nu uiteindelijk te zijn?
Ze zeiden dat er iets fout was gegaan en dat we 50 mb inplaats van 750 hadden. Ze hebben het meteen aangepast
Reputatie 7
Ah goed, om te horen, soms is de oplossing gelukkig simpel! 🙂

Reageer