Beantwoord

Glasvezel verbinding valt weg

  • 7 oktober 2017
  • 13 reacties
  • 690 Bekeken

Wifi werkt al een aantal matig, vandaag is dat slecht geworden.
via een netwerkkabel werkt internet wel.
icon

Beste antwoord door Sander 16 oktober 2017, 11:49

Hoi isa-jur,

Goed dat je aangeeft dat het via ethernetkabel ook wegvalt. Dan heeft het aanpassen van het wifi kanaal geen zin natuurlijk. Dan is er iets anders mis. Ik pas dan ook de titel van jouw topic even aan. Ik wil je vragen de volgende zaken na te gaan:

  1. Welke lampjes branden op het modem als de diensten (internet) wegvallen?
  2. Is het modem rechtstreeks aangesloten op het aansluitpunt? Zo nee, kun je deze aansluiten zonder tussenkomst van extra apparatuur en met een kabel korter dan twee meter?
  3. Kun je een fabrieksreset van het modem uitvoeren? Pas hierna wel nog even de wifi frequentie aan.
  4. Hoe vaak valt internet weg per dag? Hoe lang duurt de verstoring?
  5. Komt het internet vanzelf weer terug of moet je hier een handeling voor uitvoeren?

Met dit stappenplan kan ik achterhalen waar het vandaan komt en kan ik eventueel vervolgstappen nemen. Ik hoor dan ook graag van je. We komen er wel! 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Hoi isa-jur.

Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? In dit topic vind je in ieder geval alvast een aantal tips die je kunt proberen. Zou je die kunnen uittesten en de resultaten willen delen? 🙂
De eerste 5 minuten weer terug op mixed en gekozen voor kanaal 1 (Draytek Vigor tip) geven nu weer werkbaar internet.
Te vroeg gejuicht. Wifi valt nog steeds weg. En ook ethernet werkt matig.

uitgevoerd:
-modus op mixed terug gezet
-kanaal 1 verkozen
-ethernet kabel gecheckt
-status modem gecheckt. Allemaal groene lampjes.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi isa-jur,

Allereerst welkom op het Forum. Hier staan vele wifi tips, zoals Kaassausje al aangaf.

Het wisselen van de kanalen blijkt al effect te hebben bij jou. Ik adviseer hier dan ook nog iets in aan te passen. Houd de wifi op mixed (b+g+n). Leg één antenne plat en eentje omhoog. Wijzig het kanaal naar 6 en test dit gedurende een dag. Let vooral op de avond, dan is het namelijk het drukst. Probeer ook in de avond eens kanaal 11. Kies uiteindelijk het kanaal dat het snelst en stabielst is. Test op verschillende afstanden!

Kun je trouwens ook een snelheidstest doen via ethernetkabel? Dan haal je wel je abonnementssnelheid, toch?

Succes met de tips!
Voor wat betreft het kiezen van het kanaal, check ook even (vooral wanneer de meeste buren thuis zijn) welke kanalen het rustigst zijn met behulp van een wifi analyzer app. Als je een Android toestel hebt, kun je deze app gebruiken.
Netwerkkabel snelheidsest gedaan, behaalde abo snelheid haalt ie prima. Enkel het signaal valt regelmatig weg. Ook overdag.
En dat gebeurd dus ook met wifi.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo isa-jur,

Als ik het goed begrijp haal je je snelheid. echter bekabeld en wifi vallen af en toe weg.
en de wifi snelheid is niet snel genoeg.

De WiFi service van T-Mobile zegt dat je een goede wifi moet hebben op de verdieping van het modem en een verdieping onder en boven het modem. met een snelheid van 10Mbit
Haal je een lagere snelheid of is deze instabiel dan kunnen ze er wat aan doen.

Is je internet instabiel dan zal je dit ook merken op tv (als je dit heb). dan is er een probleem met het binnen komende signaal.
Ik heb van t-mobile alleen internet. En dat is inderdaad instabiel. Ook zo juist nog om hier op het forum te komen. Daar gaat echt tijd over heen, tijd waarop er geen internet verbinding is.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi isa-jur,

Goed dat je aangeeft dat het via ethernetkabel ook wegvalt. Dan heeft het aanpassen van het wifi kanaal geen zin natuurlijk. Dan is er iets anders mis. Ik pas dan ook de titel van jouw topic even aan. Ik wil je vragen de volgende zaken na te gaan:

  1. Welke lampjes branden op het modem als de diensten (internet) wegvallen?
  2. Is het modem rechtstreeks aangesloten op het aansluitpunt? Zo nee, kun je deze aansluiten zonder tussenkomst van extra apparatuur en met een kabel korter dan twee meter?
  3. Kun je een fabrieksreset van het modem uitvoeren? Pas hierna wel nog even de wifi frequentie aan.
  4. Hoe vaak valt internet weg per dag? Hoe lang duurt de verstoring?
  5. Komt het internet vanzelf weer terug of moet je hier een handeling voor uitvoeren?

Met dit stappenplan kan ik achterhalen waar het vandaan komt en kan ik eventueel vervolgstappen nemen. Ik hoor dan ook graag van je. We komen er wel! 🙂
Reputatie 7
Badge +10
mag hopen dat het modem rechtstreeks is aangesloten. het is glasvezel :)
bij een wegvallende fiber is meestal het gele kabeltje te kort gebogen. hierdoor is de verbinding instabiel. dit is te controleren door de demping van de lijn te meten.
1:



2: Glasvezel is aangesloten op een wit kastje middels een oranje draad. uit dat witte kast je komt een witte draad die is aangesloten op de Draytek Vigor. De Draytek is aangesloten door een monteur in opdracht van toenmalig Vodafone.

3: Ga ik nu doen.

4: internet valt gedurende de dag weg. Tijd verschilt van een tiental tellen tot < 60 tellen.

5: internet komt vanzelf weer terug. Alhoewel sommige sites nauwelijks weer aan de praat te krijgen zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo isa-jur,

Jou aantwoorden geven aan dat er een probleem is met het modem of de glasvezel aansluiting.
T-Mobile zal een guidion monteur moeten aansturen om je modem en patchcover te vervangen. als dit in een odf gebied zit dan kan hij meteen controleren of de demping goed is, is het wba dan zal dat niet lukken helaas. dan moet dat via kpn gaan helaas
Reputatie 6
Badge +7
Hi isa-jur, excuses voor de late reactie! Bedankt voor de aanvullende informatie, ik heb zojuist de opdracht uitgezet naar onze netwerkspecialisten om dit op te lossen. Één van mijn collega's neemt contact met je op om hier een afspraak voor te maken!

Reageer