Beantwoord

Glavezel modem vervangen - televisie hapert, internet valt weg

  • 21 September 2020
  • 10 reacties
  • 395 Bekeken

Een klein weekje geleden is mijn Draytek modem (met glasvezel insert) vervangen door een Zyxel modem met glasvezel naar UTP converter (dus nu 2 devices die apart stroom nodig hebben - lekker, weer een stopcontact extra nodig). Sindsdien is het om de haverklap mis met het TV signaal en vervolgens ook met de hele internet bandbreedte - computer, laptop, tablets, allemaal beginnen ze te klagen. Dit is natuurlijk geen vooruitgang. Wat is hier aan de hand?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 October 2020, 15:18

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ivo043,

In het volgende topic geef ik aan *informatie weggehaald op verzoek van Ivo043*Raadsel, al weken geen internet!

Hoi Thuiskijkertje,

Mijn ouders hebben meer dan 2 jaar gewacht op de oplossing van een soortgelijk probleem dus bereid je maar voor.

Zeker 30 keer een monteur van Guidion in huis gehad en ook meerdere keren iemand van KPN. Na meer dan 2 jaar was het probleem opeens opgelost zonder dat iemand iets gedaan had (volgens T-Mobile). Het enigste wat we gedaan hebben is een speedtest gestuurd.

@Jason:

Het is mij na ongeveer 30 uur telefoneren uiteindelijk gelukt om een klacht in te dienen. Niet dat dit echt veel zin heeft hoor. De eerste 2 e-mails waren in het ronde archief verdwenen maar omdat ik te vasthouden was hebben ze toch maar uiteindelijk een klacht geregistreerd. Na meer dan 3 weken (de tijd die mij verteld werd dat ik geduld moest hebben)  heb ik maar weer eens gebeld. Nu bleek opeens mijn klacht nog niet in behandeling te zijn genomen.

Ik moet nu maar weer een paar dagen wachten en dan gingen ze uitzoeken wat er met mijn mails gebeurd was (de klacht konden ze niet meer terug vinden).

Als je dus nog de mogelijkheid hebt om over te stappen naar een andere aanbieder zou ik dit zeer zeker in overweging nemen.

De klacht ging over het gedrag van medewerkers van de "klantenservice” en het feit dat mijn ouders (waar het  contract van is) meer dan 2 jaar hebben gewacht op het oplossen van een storing.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ThuisKijkertje, top dat je zo alert erop blijft! Ik heb een intern ticket uitstaan, maar nog geen terugkoppeling gekregen. Ik ga dit direct navragen en spreek je zo weer. Ik houd je op de hoogte in dit topic!

UPDATE: normaal gesproken is de verwerkingstijd bij onze technische dienst vier tot zeven dagen, maar wegens enorme drukte is dit uitgelopen tot maximaal elf dagen. Sorry voor het ongemak!

Ik zie overigens wel in een update naar voren komen - als uitstaande vraag richting ons - dat een apparaat voor haperingen zorgt. Is dit de Asus toevallig? Bij een reversed MAC search kan ik alleen Synology aflezen.

Laat het me weten, dan voeg ik het toe aan het ticket.

UPDATE 2: ik zie dat mijn collega een monteursbezoek heeft aangevraagd → hij was niet op de hoogte van het interne ticket, maar dit is wel de juist beslissing geweest. De technische dienst geeft namelijk bij ons aan dat dit een issue in de binnenhuisinstallatie betreft en Guidion kan dit oplossen. Sorry voor het ongemak!

Dag @Jason ,

de gevraagde gegevens heb ik je vorige week toegestuurd, maar behoudens een ontvangstbevestiging zie en hoor ik niets… Wanneer mag ik actie verwachten?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ThuisKijkertje, bedankt voor je uitleg, hier kan ik mee aan de slag!

Ik wil dit graag onderzoeken en indien nodig doorspreken met de techneuten. Mag ik in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN ontvangen, alsjeblieft? Dan kan ik je profiel inzien en een uitvoerige lijnmeting doen zodat het euvel ontdekt en aangepakt kan worden. 

We zullen niet rusten voordat jij weer een volledig functionerende verbinding hebt, zonder horten en stoten.

Dag @Boris ,

op poort nummer 2 zit een tweede (ASUS) router, in dezelfde vorm en met dezelfde aangesloten devices als toen de Draytek nog de verbinding met de rest van de wereld verzorgde. De ASUS router is behoorlijk weggewerkt, ik kan daar niet (eenvoudig) bij. Het is natuurlijk zo dat alle WIFI devices die verbinding maken met de ASUS door de Zyxel als ‘bedraad’ aangemerkt worden, Feitelijk zijn er maar een stuk of 3 verbindingen bedraad (NAS, switchje naar AV receiver en TV (apart van de TV box!), desktop computer).

Tijdens de Zyxel installatie zijn slechts de drie kabels (telefoon, TV box, 2e router) die in de Draytek zaten omgeplugd naar de Zyxel, en daarnaast is de directe glasvezelverbinding nu vervangen door de media converter. TV box is een Entone.

Daarnaast is het geen continu probleem, maar een frequent probleem. TV box krijgt geen signaal meer - eerst valt geluid weg, halve seconde later beeld. Dan is het wachten, soms een paar seconden en dan gaat het programma weer verder, some tot de ‘Error...’ in beeld verschijnt. Probleem doet zich zowel voor bij ‘direct play’ als bij uitgesteld kijken.

Wanneer de TV ontvangst in storing gaat, hebben ook alle andere internet verbindingen daar last van.

 

Reputatie 7

Hey @ThuisKijkertje , 

Hier ben ik dan, die medewerker van T-Mobile Thuis! Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen en deze ziet er van de buitenkant netjes uit. Wel zie ik dat er veel apparaten zijn aangesloten op poort nummer twee. Ik wil graag met je meekijken of dit het is dat problemen veroorzaakt. 

Ben je in de mogelijk om de apparatuur af te koppelen en één voor één weer aan te sluiten? Wanneer beginnen de problemen met de verbinding. Met deze stappen kunnen we zien wanneer het probleem zich de kop op drukt en wat de oorzaak is. 

Reputatie 7
Badge +7

@ThuisKijkertje ,

 

Duidelijk verhaal,helaas heeft dit alles dus niet geholpen. wat betreft TV kijken, heb je nog de oude versie of zit je al op het "nieuwe”tv kijken?  Nu is het wachten totdat er een medewerker van T-Mobile reageert.

Hallo @soepkip67 

Ja, dat hadden we allemaal al eens gedaan - en nee, dat bleek niet de oplossing. Vandaar de melding hier.

TV box resetten - helpt niet.

Modem resetten - helpt niet

Modem en TV box resetten - helpt niet

Glasvezel converter instellen op Manual 1000 Mbps (eeerst van de stroom af, natuurlijk, dan schakelen en vervolgens de spanning er weer op) helpt ook niet.

Ik zou het toch wel fijn vinden wanneer we weer ongestoord TV kunnen kijken. Overigens meldde een huisgenoot vanmiddag dat ook bij (soft) uitgeschakelde TV box de Internet verbinding hapert - de online lessen die school verzorgt waren niet zonder storing te volgen.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ThuisKijkertje ,

 

Wat vervelend dat je problemen ervaart. Er is een topic waar je zelf heel veel informatie kan halen.

Als je op de volgende link klikt: Problemen met internet verbinding

Hier wordt het één en ander uitgelegd wat je zelf kan doen om het probleem eventueel op te lossen.

Als dit geen oplossing biedt, kun je het hier weer melden en pakt eventueel een medewerker van T- Mobile het op.

Reageer